Weight Watchers

Discussie in 'De lounge' gestart door Jinxx, 31 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.020
    1.024
    113
    Ik ben 1,5 week geleden bevallen en wil over ongeveer 2 maanden beginnen met afvallen (en dan ook nog graag wat kilo's kwijt naast de zwangerschapskilos) Nu lijkt Weight Watchers mij wel wat om dit doel te behalen maar hoor ik graag ervaringen van jullie met dit programma. Dus wie heeft dit al eens geprobeerd en hoe beviel het?

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    3 jaar geleden ben ik er 11 kg mee afgevallen. Vind het erg makkelijk vol te houden en als je een keer zondigd is dit ook geen punt. Gaf mij wel wat structuur in het eten. Helaas door omstandigheden stond mijn hoofd er niet naar en sloopte de slechte gewoontes er in. Heb wel veel geleerd qua goed eten en aantal recepten gebruik ik nog steeds. Vond de recepten altijd uitgebreid en lekker. Ik deed alleen het online programma. Was met een app en op internet, werkte ideaal.

3. Tannie

Tannie Bekend lid

16 nov 2011
    552
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik doe nu 2,5 jaar Weight Watchers. In het eerste jaar ben ik 30 kilo afgevallen en inmiddels ben ik 38 kilo kwijt. (Zit nu aan de ondergrens van mijn bmi)
    Ik vind het een leuk programma, goed vol te houden omdat je alles mag eten, maar dan met mate. Het is voor mij een leefstijl geworden die me goed bevalt en die ik zeker heel lang vol ga houden :)

4. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Ik ben vorig jaar een paar maanden lid geweest en het heeft me echt geholpen bewuster te worden van mijn eetpatroon. Ik vind het echt een aanrader!

5. Catootje80

Catootje80 Bekend lid

30 aug 2014
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nooit gedaan, maar lijkt me volgens mij een prima middel om je bewust te worden van je eetpatroon en te kiezen voor de beste voeding :D

6. Islah

Islah Niet meer actief

Ik doe geen WW maar probeer af te vallen via een diëtiste (nu bijna 2 maanden) en volgens haar komt het een beetje op hetzelfde neer als WW, qua aantal kcal en hoe ik bewustere keuzes kan maken dan, alleen het voordeel is dat ik niet steeds punten moet bijhouden. Ik val af, maar niet heel snel (ongeveer 0,75 kg per week). Het is ook niet de bedoeling om snel af te vallen omdat dit erg ongezond kan zijn. Dus ik zou het je zeker aanraden om via de WW of een soortgelijke methode (bv. diëtiste) te gaan afvallen.

7. Catootje80

Catootje80 Bekend lid

30 aug 2014
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    0,75 per week is netjes toch? 3 kilo per 4 weken gemiddeld :)

8. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.020
    1.024
    113
    Thnx voor jullie reacties! Wel positief als ik dat zo lees :) Ik hoef niet heel veel af te vallen, weeg normaal rond de 68 kilo bij 1.69m, maar wil zo graag weer eens rond de 65 (misschien 62) kg wegen en dat lukt me niet alleen ;) Diëtiste is misschien ook niet zo verkeerd. Maar is dat niet heel duur? Blijf een hollander he ;)

9. Islah

Islah Niet meer actief

Een diëtist wordt als het goed is tot 3x vergoed vanuit het basispakket.

10. Islah

Islah Niet meer actief

Dat is het ook, maar ik bedoelde meer dat het niet supersnel gaat zoals bij een crashdieet o.i.d.

11. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.238
    11.817
    113
    Begin eens met op Homepage Voedingscentrum | Voedingscentrum een eetdagboek bij te houden. Dan krijg je inzicht in je eetpatroon.
    WW is eigenlijk niet meer dan kilocalorieën tellen. En dat kan je in principe ook goed zelf als je dat eetdagboek invult.
    Maak een soort vast eetpatroon voor jezelf (met voldoende afwisseling uiteraard) en hou je daar (grotendeels) aan.
    Als het lukt ook meer bewegen. En dan kom je een heel eind.
    Als je het echt nodig hebt dat iemand met je mee doet en voordoet e.d. dan is WW of diëtiste natuurlijk een goed plan.

12. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    Dit dus. Maar ik doe ook WW nu bijna 2 jaar bezig en 36 kg afgevallen. Ik heb een boodschappengids gekocht via MP daar staan alle punten in per product en hou in een schrift bij wat ik eet. Werkt erg goed bij mij, heb dus geen app of maandelijkse kosten. En ga ook niet naar bijeenkomsten.

WW is voor mij goed vol te houden, maar ik heb wel levenslang :D dus ga straks wel iets meer punten mogen om gelijk te blijven maar blijf wel iig nog een jaar doortellen

13. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    215
    63
    Gaat wel van je eigen risico af. Ik ben aanvullend verzekerd voor dietist voor 250 euro, maar eerst als ik 3 uur uit basispakket op heb.
    Ja en daar betaal je eigen risico over dus dan ben je eerst 180 euro kwijt voordat je aanspraak kan maken op aanvullende verzekering

14. Islah

Islah Niet meer actief

Dat klopt wel ja, maar wie weet heeft ze dat er al uit. Als je bv. medicijnen gebruikt kom je wel snel aan dat bedrag.

15. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.020
    1.024
    113
    Inmiddels 2 weken verder na m'n bevalling en moet zeggen dat de kilo's eraf vliegen! Wat een geluk, had ik nooit verwacht na een 2e zwangerschap ;) Maar denk dat ik straks sowieso nog wel wat moet afvallen, want wil ook iets minder wegen dan voor m'n zwangerschap. Wie weet is alleen sporten erbij ook wel voldoende? Iemand nog tips wat ik zou kunnen gaan doen? Sportschool is niks voor mij want op een gegeven moment sponsor ik ze alleen maar ;) En vind het ook echt belachelijk duur. Al over hardlopen nagedacht maar ben erg gevoelig voor blessures dus denk dat dat um ook niet gaat worden (en daarnaast vind ik dat ook vreselijk om te doen ;))

Ga me eens verdiepen hoe het bij mijn verzekering is geregeld als ik naar de diëtiste zou gaan.

16. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Had ik vorig jaar ook toen ik vanwege mijn zwangerschap eens een afspraak bij de dietist had gemaakt. Intakekosten en een afspraak van een uur, kosten mij uiteindelijk 105,- eigen risico. Vond dat een aardig duur geintje voor 1 enkele afspraak ;)

17. reckless

reckless Bekend lid

17 apr 2014
    798
    286
    63
    Ik kreeg als tip de app Lifesum. Het principe is hetzelfde als WW maar deze is gratis :D hier kun je ook iedere dag je eetpatroon bijhouden en aangeven welke beweging je hebt gehad.

Deel Deze Pagina