Tips autoreis naar Italië

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Springday, 16 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Hi dames,

In de zomervakantie gaan wij voor het eerst op vakantie met de auto. Onderweg willen we een hotel boeken om te overnachten. Als ik nu ga kijken dan zie ik alleen maar hotels rond ds 300-500 euro per nacht. Waar raden jullie een hotel aan? En hoe laat vertrokken jullie thuis? In de nacht, ochtend of middag? Wij hebben 3 jonge kinderen dus ben ook zeer benieuwd hoe zij het gaan doen. Alle tips zijn welkom!

2. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Wij zijn vorig jaar naar italie gegaan met dreumes van 1. We vertrokken rond 4 uur en waren rond 17 in noord italie. Daar hebben ee overnacht (dat was goedkoper dan Zwitserland en Duitsland was weer veel eerder) We betaalden iets van 70 eu voor een nacht.

Terug rond 8 uur gaan rijden en waren we rond 20 in zuid Duitsland. Ook daar voor 70 euro overnacht. Ging allemaal PRIMA!

3. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ja de prijzen zijn echt absurd inderdaad, viel ons ook op :) wij zijn gewoon heen/terug in 1x gereden. Terug sochtends vertrokken en gewoon lekker in ons eigen bed geslapen. Verbleven vlak bij Florence.

4. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Wat ik je aanraad is om op de site van viamichelin je route te bepalen. Wat het maakt natuurlijk uit waar vandaan je vertrekt in Nederland en of je bv over de fernpass over via munchen of via zwitserland rijdt.

Als je de route hebt bepaald kun je heel makkelijk zie hoe lang je onderweg bent. Dan kun je ook bepalen hoe laat je thuis wil vertrekken en hoe laat je ergens ongeveer wil zijn. Dat zoek je op in de route en dan zie je bij welke plaats je ongeveer moet gaan zoeken.

En dan bij booking.com gaan zoeken naar een hotel.

Ik heb vorig weekend nog twee hotels geboekt. Familiekamers voor 5 personen, incl ontbijt en prive parkeren bij het hotel. Beide hotels zijn niet duurder dan 150 euro.

5. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    O ja mijn kinderen zijn 13, 10 en bijna 3.

Wij vertrekken vanuit Limburg, rijden de eerste dag zo'n 5 uurtjes naar Gunzburg. Daar hebben we een leuk hotel en kunnen we nog even naar het dorpje als we zin hebben. Omdat we niet zo heel ver hoeven te rijden kunnen we ook op ons gemak vertrekken.

De tweede dag rijden we door naar Trento in Italie. Dat is ongeveer 4 uur rijden. Ook daar hebben we een mooi hotel. Deze ligt tussen de bergen.

De derde dag rijden we door naar de camping. Dat is dan nog maar 3 uur rijden.

Ik had eerst een hotel geboekt op de brenner. Dus dan zouden we de eerste dag bijna 9 uur rijden. Maar onze vakantie begint als we de voordeur achter ons dichttrekken en we vinden het ook leuk om leuke dorpjes te bekijken onderweg.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.195
    113
    Wij hebben vorig jaar overnacht vlak voor de Zwitserse grens. Hadden een fsmilikamer in een autobahn hotel. Rond de 150 euro inclusief ontbijt. Wij hebben ook nog een paar dagen in Zwitserland gezeten. Rustig aan gedaan, is ons heel goed bevallen, gaan het dit jaar naar kroatie weer zo doen.

7. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Waar in Italië gaan jullie heen? Dat maakt al heel veel uit voor de route die je moet rijden en waar je dan het beste kunt overnachten.

8. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Wij gaan meestal rond middernacht rijden, en rijden dan door.
    Tot nu bevalt dit ons het beste, we hebben meestal zo goed als geen file, de drukke punten pak ja s nachts waardoor een stuk sneller gaat als overdag.

9. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Ja dit heb ik zo al gedaan maar dan kom ik dus bij de dure hotels uit 😉

10. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Wij hebben nu gezocht iets voor de bergen (in Zwitserland). Dan hebben we (zonder stoppen) 8 uur gereden vanuit ons huis.

11. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    We gaan naar het Gardameer vanuit Noord Brabant.

12. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36

Mijn man wil ook liever snachts rijden. Hoe laat vertrokken jullie dan? Ik ben dan bang dat je uiteindelijk te moe wordt ofzo hihi...

13. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Wij zijn vorig jaar in 11 uurtjes van midden Nederland naar het Gardameer gereden. Onze stops waren dan wel kort (was nog zwanger).
    Eind april gaan we met onze dreumes van dan bijna 7 maanden. We willen rond 23.00 vertrekken en hopen tot de vroege ochtend een heel stuk te kunnen rijden. Als meneer wakker wordt willen we om de 2 uur stoppen. We trekken er dan zeker wel een 45-60 minuten voor uit. Eten, verschonen, spelen en weer moe de auto in.

14. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Wij rijden altijd 's nachts. Veel rustiger en minder last van files dus. Zeker bij de Gotthard! We hebben in het begin wel eens een overnachting gedaan (Luzern en ook in Milaan) maar dit bevalt ons veel beter. Vertrekken dan op zaterdagavond.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.195
    113
    Ja wij komen uit Groningen en gingen naar toscane, dan vind ik in 1 keer, overdag of in de nacht, niet langer veilig. Gaat om 1600km. Overnachting is ons prima bevallen en de kindjes ook. Ik kies ook altijd een hotel met zwembad of speeltuin uit. Kunnen ze even lekker uitrazen.

16. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Rond half 12 zijn we gaan rijoden. De kleine is heel weinig wakker geweest dus dat was super fijn.

We stoppen wel veel, en als we heel moe waren sliepen we een uurtje in de auto op een grote parkeerplaats.

17. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Wij gaan juist midden in de nacht rijden (02.00) zodat we redelijk uitgerust gaan rijden. De avond van te voren gaan we om 21.00 slapen tot 02.00 en rijden dan weg.
    Wij stoppen af en toe even maar dit zijn geen lange stops wij hebben er geen behoefte aan en onze dochters ook niet die vermaken zich wel.
    Wij rijden zonder overnachting.

18. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.786
    7.374
    113
    Wij overnachten nooit ergens, gewoon in 1 ruk door. Twee jaar terug hebben we 's nachts gereden. De jongste huilde in die tijd heel veel, behalve als hij sliep ;) dus hebben we er op gegokt dat hij dan het meest zou slapen, en dat werkte geweldig.
    Maar toch doen we het niet meer, de hele nacht rijden, wij vonden het niet zo verantwoord. Mijn man weigert te slapen als ik rij, andersom heb ik geen probleem in slaap te vallen als hij rijdt, maar als hij dus rijdt is hij eigenlijk te moe, waardoor ik wel wakker móest blijven om mee op te letten.
    Terug zijn we dus lekker overdag gegaan, dat was voor de kinderen minder fijn, maar voor ons wel.
    Dit jaar gaan we naar Schotland, en nemen dan wel midden in de nacht de boot, dat kan niet anders omdat we anders op een hele rare tijd bij ons huisje aankomen. Maar terug gaan we overdag.

19. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Wij overnachten 2x. 1x in een mooi dorpje in Duitsland en 1x vlak aan het como meer.

Elke dag zo'n 5/6 uur rijden. Met 2 kotertjes van net 2 lijkt me dat prima. Zijn rond de 80euro per nacht kwijt.

20. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Hoe laat kwam je dan ongeveer aan in Italië? Wij zijn vorig jaar naar Disney gereden om te kijken hoe het ging maar we zijn echt ieder uur zowat gestopt. De oudste moest constant plassen werd er een beetje gek van. Ben echt heel benieuwd hoe het dit jaar zal gaan, of het alleen maar geruzie op de achterbank is of dat ze zich ook gewoon kunnen vermaken. Onze kinderen zijn dan 6, 3 en 2 jaar...

Deel Deze Pagina