Ik zou graag een autostoel aanschaffen met een isofix base. Maar er zijn zoveel opties dat het me duizelt. Bij sommige kun je de baby zowel voor- als achteruit laten kijken. Sommige bases zijn ook later nog te gebruiken voor autostoeltjes voor grotere kinderen. Maar die zijn wel weer veel duurder. Is het de moeite waard om zo'n grote investering te doen? Heeft iemand een mooie aanbieding gezien? Ik heb volgens mij wel een goede aanbieding gezien van een Britax-Römer primo stoel plus isofix base gezien voor max. 200. Maar daar kan waarschijnlijk geen ander stoeltje op en is maar tot 13 maanden te gebruiken. Iemand tips?
Zoek je een autostoeltje wat je uit de auto kan tillen a la maxi cosi, of zoek je een stoeltje waar je jaren mee vooruit kan? Wij hebben voor de tweeling concord reverso gekocht, die zijn van geboorte tot 104cm of 4 jaar. Hij is super veilig getest en scheelt ons veel geld omdat we geen maxi cosi x2 en vervolg stoel x2 hoeven te kopen. Voor ik geloof 280,- per stuk zijn we klaar tot ze naar school gaan. Wij gebruiken zelf de maxi cosi ook alleen als autostoel en nemen hem niet mee de stad in of al dat gesjouw. We hebben voor de twins wel een maxi cosi te leen omdat ze midden in de winter geboren worden voor se eerste dag vanuit het ziekenhuis is het wel handig.
Ik heb al een Bugaboo wagen. De autostoel hoeft niet perse op de Bugaboo te klikken zijn. Ik weet niet waarom dat wel of niet handig zou zijn. Een baby heel lang in een autostoeltje laten zitten is toch ook niet zo goed? En dan moet je de Bugaboo toch al meenemen.
Een baby moet je sowieso achteruit vervoeren. Maxi cosi heeft wel een two-way family fix daar kan je eerst de pebble opzetten (tot ongeveer een jaar) en daarna de two way pearle (tot ongeveer 4 jaar) die dus zowel vooruit als achteruit gaat. Enige nadeel is dat het wel prijzig is. Een goedkopere optie is de maxi cosi assixfix. Deze kan je gebruiken van 4 maanden tot 4 jaar dus dan heb je nog wel een autostoel nodig voor de eerste maanden. Nuna rebl kan vanaf de geboorte tot 4 jaar, zowel vooruit als achteruit. Enige nadeel is dat je deze niet makkelijk uit de auto haalt en niet op een kinderwagen kan zetten.
Als je een slechte slaper hebt, zoals ik, is het soms een opluchting dat je je kind even wat langer in de mc kan laten. Of als je gewoon snel boodschappen gaat doen, is het sneller om de mc op het onderstel van je wandelwagen te klikken, dan de hele wandelwagen op te zetten. Zijn geen onoverkomelijke zaken, en het is heel erg afhankelijk van je kind of het handig/nuttig is.
Maar als je het niet hebt zal je het ook echt niet missen zeg maar. Ik heb behalve de eerste keer zelf op pad na m'n keizersnee nooit gedacht "kon ik m'n mc nou maar op het onderstel klikken" want meestal is het gewoon makkelijker om je kindje te tollen ipv dat gedoe met onderstel en maxi cosi. Qua isofix autostoeltjes vanaf geboorte is degene die ik je net aanraadde echt de beste uit de testen en ook heel betaalbaar!
Hoi, Wij hadden bij onze zoon de maxi-cosi cabriofix + easy base. Het prettige daaraan vond ik dat je hem ook voorin de auto kunt plaatsen. Onze zoon is een tijd lang panisch geweest met autorijden en deed niets anders dan gillen. Dat stopte toen ik hem een keer voorin zette. Verder kan het prettig zijn om de maxicosi op het onderstel te zetten voor een korte boodschap of doktersbezoek etc. Dan neem je vaak niet de kinderwagenbak mee. Althans wij niet omdat we zeker wisten dat we dan een huilende baby hadden ivm over leggen in de bak. De cabriofix werd voor onze zoon wel erg snel krap en toen hij goed kon zitten met 10 maanden zijn we overgegaan op een vervolgstoel. De Pebble doet dan al weer veel ruimer aan. Deze keer zijn we voor de cybex aton q plus gegaan met base. Deze stoel heeft wat meer mogelijkheden qua posities en doet wat groter aan. Wel is hij beduidend zwaarder dan de maxicosi. Hij past op dezelfde adapters als de maxicosi op onze joolz. Je zou eens op de site van de Consumentenbond of Anwb kunnen kijken voor meer tips.
Wel irritant dat zo'n maxicosi axissfix pas vanaf 4 maanden gebruikt kan worden. Dan moet je ook weer iets anders hebben voor die eerste 4 maanden.
Mijn schoonvader is lid van de Consumentenbond en ANWB, zal eens vragen of hij wat testen kan opzoeken. De concord reverse ga ik eens bekijken. Klinkt als een goede deal.
Ik heb deze stoel als vervolgstoel en ben fan maar... Zou hem echt niet vanaf 4 maanden gebruiken. Daarvoor vind ik de ligstand echt nog veel te rechtop. Zou dus pas overgaan als je kindje goed kan zitten. Bij ons was dit bij bijna 10 maanden aangezien ze toen ook bijna uit de MC was gegroeid (ze had nog een cm). Tot bijna 1,5 heeft ze achteruit gezeten daarna moest hij vooruit (ivm lengte).
Het merk Joie heeft ook een meegroei-systeem van een babystoeltje (maxicosi) voor de baby, die ook op een kinderwagen past. En daar is een basis van te krijgen, waar ook later het grotere stoeltje op past, voor en achteruit. En heel veilig getest en een stuk lager in prijs.