pap, fruit of groente?

Discussie in 'Voeding' gestart door Juffertje83, 5 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

20 jan 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    Onze dochter wordt 4 maanden. Ze krijgt nu nog borstvoeding, maar vanaf volgende week ga ik afbouwen en zal ze ook af en toe een fles kunstvoeding krijgen. Ik wil ook graag beginnen met het wennen en leren kennen van andere voeding, bijvoeding.
    Waarmee zijn jullie begonnen. Pap, fruithapje of groentenhapje? Ben benieuwd...

2. Mayon

Mayon Niet meer actief

Hoi, hier 11maand BV gegeven, pap nooit gedaan. Met 6 maand begonnen met een hapje fruit smorgens en een hapje groente savonds. Langzaam opgebouwd.

3. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik ben ook pas met 6 mnd begonnen met bij voeden. Is beter voor de darmen. Eerst groente en toen fruit.
    Ik heb overigens een week voor dat hij bijvoeding kreeg rijstebloem aan de laatste voeding toegevoegd. Gaf dan gekolfde melk)

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hier kregen ze ook niet eerder dan na 6 maanden iets anders dan borst. Het advies is ook om de eerste 6 maanden borst en niets anders te geven. Is gezonder en gemakkelijker.
    Met 6 maanden begonnen we met groente. Een maand later, toen ze 4 groentes goed aten kwam er fruit bij en een week of wat later, toen dat ook goed ging ook brood. Pap vonden ze niet lekker, en ik vond het een beetje onzin en teveel werk. Een boterham met een borst vond ik makkelijker dan een bord pap maken en geven.
    Overigens gaf ik de eerste maanden dat ze bijvoeding krijgen voor ze een maaltijd kregen altijd eerst een borst. Moedermelk bevat spijsverteringsenzymen die je kind helpen het vreemde voedsel te verteren en te verdragen.

Wil je toch persé al zo vroeg afbouwen, ga dan vooral niet alles tegelijk geven. Geef je kind rustig de tijd om aan iets te wennen. Maak dus een keuze: OF groente OF fruit OF kunstvoeding, hou het een week of 3 op dat ene ding en introduceer dan pas het volgende.

5. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

bij ons op het cb noemen ze pap wangenvuller. heeft als je kindje genoeg heeft aan de melk,helemaal geen toegevoegde waarde. zitten alleen extra calorieën in.
    wij gaan met 5 maanden beginnen met hapjes voor de mondmotoriek en ze raadden hier aan om met groente of fruit te beginnen. Net wat je zelf fijner vindt.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou 1 ding per keer veranderen. Als je nu FV gaat proberen, dan zou ik nog even wachten met die anderen dingen. Laat de darmpjes daar eerst even aan wennen. Dat is vaak al een hele overgang.
    Dan kun je bij 5 of 6 maand wel aan die andere dingen beginnen.

Ons CB adviseerde rijstebloem alleen bij kindjes die slecht sliepen, of wat onrustig waren in de avond. Want het kan ook averechts werken voor het slapen.
    En anders beginnen met groente, dan fruit, en dan papgranen (niet voor de 6 maand) in de ochtendfles.

Deel Deze Pagina