bleke kindjes

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door einad, 6 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nu werd ik vanmorgen weer aangesproken op het schoolplein of mijn kinderen ziek zijn.

Als ze op school zeggen ik ben niet lekker, word er al (te) snel gebeld dat ze ziek zijn.
    Thuis valt het erg mee dan.

Ze ogen altijd zo bleek en soms zelfs met donkere/rode kringen onder de ogen.
    Ze komen genoeg buiten, eten ook voldoende en gezond.

Op bloedarmoede is er ook al wel regelmatig geprikt, maar dat is het niet.

Slapen ook goed.

Ik kan niet wachten tot het weer warmer word en ze weer wat kleur krijgen.

Is dit herkenbaar of iemand tips?

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Voor mijzelf heel erg herkenbaar. Ik ben zelf ook best bleek en kreeg altijd de vraag of ik ziek/doodmoe was. Inmiddels ga ik onder de zonnebank, dus heb ik er geen last meer van :D

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    Ja, herkenbaar voor mijn dochtertje. Die ziet er ook best ziek uit gewoon, zo wit als ze soms is.

Ook al onderzocht op bloedarmoede etc, maar alles lijkt goed te zijn. Mijn oudste is ook van zichzelf ook wit, maar die speelt elk vrij momentje van de dag buiten, waardoor hij alweer onder de sproetjes zit, ziet er gelijk een stuk gezonder uit.

4. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ja, mijn oudste en ik zijn beiden erg bleek met kringen onder de ogen. Ik heb standaard bloedarmoede en neem vitamines, zoon heeft geen bloedarmoede maar krijgt sowieso vitamines. Hij wordt ook niet lekker bruin van de zon ofzo en ik krijg pigmentvlekken dus smeer met factor 50. De jongste heeft altijd een mooi tintje en is snel bruin in de zomer. Hij is ook gewoon blond maar heeft dus een andere huid. Ik krijg ook vaak de vraag of we ziek zijn. Geen idee wat we ermee moeten. Ik laat het gewoon. We zijn zoals we zijn :)

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.134
    8.867
    113
    Hier een 'donker' kind (net als haar vader vroeger) en een wit/bleek kind (net als ik). Maar juist bij degene met de donkerste huidskleur bellen ze (te) snel, dus dat biedt ook niet altijd garanties. :D Ik heb geen tips, als ze ouder zijn is de zonnebank en/of make up een optie, maar nu nog niet. ;) Geen andere tips dan lekker laten zoals het is en hopen dat het voorjaar snel begint. :)

6. Fijn, de herkenning dank je wel!

Zonnebank is inderdaad nog wat vroeg ;)

7. shoshana

shoshana Niet meer actief

Wortelsap drinken helpt voor een 'gezondere' kleur. Niet teveel drinken een vriendin van mij dronk te veel en haar handpalmen werden er oranje van :D. Maar vraag me af of kinderen het wel willen drinken is best een vreemde smaak.

8. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Ik hoopte dat onze zoon niet zo wit zou zijn als mij, maar nope...net zo wit. Grrrr.

Ik vind het zelf prachtig hoor (nichtje noemde me jarenlang tante Sneeuwwitje :D ), maar ik ben er als kind mee gepest en ik krijg nog steeds iedere zomer rotopmerkingen naar mijn hoofd door wildvreemden. Van "Hey melkfles!" tot een klein kind die in het zwembad gillend naar zijn moeder rende omdat er een "spook" (ik dus) onder de douche stond :p Mensen die wijzen en fluisteren. Dat soort gezeur hoopte ik hem juist te besparen.

We leven nu eenmaal in een samenleving waar een gebruinde huid voor gezondheid staat. Terwijl een gebruinde huid juist zonneschade betekent ;) Jammer dat we niet in Azië wonen, waar het precies andersom is hahaha.

Als er medisch niets mis is snap ik die donkere kringen wel. Die zie je simpelweg veel duidelijker en sneller op een lichte huid.

9. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Mijn dochter ziet ook altijd zo bleek.
    Pas kwam ze zelfs thuis dat de juf zo van haar geschrokken was tijdens het buitenspelen, dat ze haar naar binnen had gestuurd om even binnen rustig te spelen.
    De juf vertelde later dat ze nog nooit een kind zo wit had gezien van het ene op het andere moment.
    Maar ze is verder kerngezond, maar oogt vaak moe en ziekjes, maar dat is ze helemaal niet.

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.184
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Mijn zoon van 13 jaar kan ook altijd zo akelig bleek zijn terwijl die juist een huid heeft met heel veel pigment want in de zomer is die poepie bruin.
    Ook hij heeft dan kringen en soms zelfs wallen onder zijn ogen.
    ik heb hem nog nooit laten testen op ijzertekort want meestal als ik dan het besluit had genomen om naar de dokter te gaan werd het voorjaar en begon die weer bij te kleuren.
    Mijn dochters hebben juist altijd een blos dus het verschil is soms erg groot.

11. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ja ik zelf (al komt het bij mij ook snel doordat ik soms wat te mager ben en vrij snel kringen onder m'n ogen heb) maar zeker mijn zoontje (blond, lichte huidskleur) zon doet gewoon wonderen!!

12. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Onze dochter heeft het ook. Heel vervelend. Kind is kerngezond, eet goed en gezond, beweegt meer dan voldoende en toch geeft de juf regelmatig aan dat ze misschien wel eens ziek kan worden. Ze ziet zo bleek en kringen onder haar ogen. Terwijl ze wel heel vrolijk is en vol energie, dus het rijmt dan sowieso al niet met elkaar ;)

13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dafne is ook vask bleek. Nu in de winter huidje wangen wat schraal, dan valt het niet zo op. :D Ik kreeg in de zomer zelfs van iemand de vraag of ze weleens buiten kwam :(Kind is elke dag uren buiten, haha.

14. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    Ik herken dit ook, mijn oudste is vaak bleek met kringen onder zn ogen. Heeft echteen hele blekehuid en tekend daardoor heel snel. Meestal is er niets aan de hand,soms schrik ik er zelf nog van.

15. Treez

Treez Niet meer actief

Heel herkenbaar! Ik ben zelf ook erg bleek en doordat ik donker haar heb, lijk ik nog bleker. Ik maakte daar vroeger op de middelbare school regelmatig misbruik van. Beetje zielig kijken een ik mocht ziek naar huis :). Oudste dochter is ook erg bleek en ik krijg ook regelmatig de vraag of ze ziek is. Het hoort gewoon bij ons en er valt weinig aan te doen. Zelf gebruik ik sinds twee jaar een zelfbruiner voor mijn gezicht en ik krijg sindsdien geen irritante opmerkingen meer.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    Ja, mijn dochtertje wordt dus ook heel snel bruin in de zomer, daarom vind ik het ook weer wat typisch.

17. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier ook een bleek kindje met bijna wit haar, hoor er bijna nooit wat over omdat de mensen om ons heen het gewend zijn maar hij heeft het van mama.
    Wanneer ik geen make up draag krijg ik altijd de vraag of ik ziek ben.

18. Sammie85

Sammie85 Bekend lid

22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Onze oudste dochter is ook erg bleek. Krijg inderdaad ook regelmatig de vraag of ze moe/ziek is. Moet ook wel zeggen dat als ze moe is het nog erger is. Ze heeft gewoon een hele lichte huid. In de zomer gelukkig wel een mooi bruin kleurtje

19. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Hier ook in de winterperiode.
    Had ik ook als kind.

20. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Hier ook 2 bleke kindjes met witblond haar, ondertussen zijn ze het op school wel gewend en weten ze dat dit bij de kinderen hoort.
    In de zomer kleuren ze erg snel super bruin.

Deel Deze Pagina