hoi hoi ik had een vraagje mijn kindje van 5,5 maand gaat deze week de eerste keer combinatie groente en aardappel eten. wat is de hoeveelheid van beide? hoe reageerden jullie kindjes op dit of zullen ze het niet eens zo merken? ik ben benieuwd, groente zo gaat eigenlijk wel goed........dus ik dacht laat ik een keer met aardappel beginnen.
Ik ben met 6,5 mn ongeveer aardappel gaan geven. Ik deed toen en nu nog steeds ongeveer 2/3 groente en 1/3 aardappel. Ongeveer 75 g aardappel en 125 g groente kom ik nu op uit. Ik merkte verder niks aan hem dat hij er last van had ofzo.
Volgens mij reageren kindjes amper op aardappel. Het kan alleen wat raar zijn omdat het prutje dan wat dikker van structuur is. Ik doe altijd eerst de groente mixen en dan aardappel langzaam toevoegen zodat ik de juiste structuur krijg (niet te dik, niet te dun)
Wij doen 50/50 en ze krijgt 50 gram per keer Ze heeft niet zonder gehad, zijn er direct mee begonnen en ze vindt het heerlijk!
aardappel is toch ook een soort groenten? Ik heb het er pas bij gedaan nadat ie goed gewend was aan de pure smaken van verschillende groenten. Met aardappel wordt t wat vaster en machtiger (zetmeel) en gaat t meer op een volwaardige maaltijd lijken. Ik deed (en doe) meestal in de verhouding 1:3 ongeveer. 1 aardappel op 3 scheppen groenten. Ik zou beginnen met een half gekookt aardappeltje.