hallo dames, ik zit net het topic te lezen met favo producten van moeders en lees geregeld de beeld babyfoon voorbij komen. Ik heb in het verleden op verschillende topics al waarschuwingen geplaatst, maar voor de moeders die hier nog niet van op de hoogte zijn, de meeste beeldbabyfoons zijn op een frequentie waar ook vele andere cameras op zitten. Zo hebben wij bijv. een achteruit rij camera op onze bus zitten, zodra wij door dorpjes rijden vliegt dat ding om de haverklap aan en zien we oa de beveiligings cameras van winkels, en de beeldbabyfoons. Onze overbuurvrouw had ook een beeldbabyfoon en zodra wij onze auto startte vloog de camera aan en zagen we haar kindje in het bedje. en wat ik al zei als wij gewoon door een dorp rijden dan klikt hij ook automatisch aan en laat alle cameras zien die op dezelfde frequentie zitten. Houdt hier rekening mee. Toch niet een fijn idee lijkt mij.
Nooit geweten, maar anderzijds, wij hebben al jaren een beeldbabyfoon en nog nooit gehad dat er opeens een ander beeld van op kwam. Ik persoonlijk ben er dus niet echt bang voor of heb er ook geen naar gevoel bij.
Tja... beetje bangmakerij? Ik weet niet maar heb het idee dat daar wel over nagedacht is? Ik lees bv dit bij mijn Luvion grand elite: Het is geen enkel probleem wanneer uw directe buren hetzelfde product hebben. Het systeem (de monitor en de camera) hebben namelijk een eigen digitaal gecodeerd kanaal. Lijkt me toch dat je het dan ook niet ergens anders op kan ontvangen? Bovendien kan je maar 300 m halen met die van ons en mn kind ligt er niet in dr nakie voor ofzo.
Toevallig hoorde ik dit verhaal van vrienden van me. Die zagen dus iemand bij het bedje, helemaal in shock naar boven gerend niemand te bekennen. Bleek uiteindelijk om dezelfde babyfoon als de buren te gaan.
bangmakerij? van mijn kant zeker niet! ik zou niet weten waarom. en schrikken, ja dat deden wij ook. Toen we ergens weg wilde rijden en opeens een campingbedje met kindje erin achter de auto zagen staan (althans, dat dachten wij) man direct uit de bus, en nee hoor uiteraard stond er niks. Weer erin motor weer starten, en hetzelfde. Man ging zelfs in de laadruimte van de bus kijken (ja weten wij veel) bleek dus ook om zo een babycam te gaan. maar goed is enkel maar een waarschuwing. en een ieder mag er mee doen wat hij of zij wil.
ja dan schrik je zeker, achteraf konden ze er wel om lachen. Maar op dat moment zelf is het niet grappig.
Idd, Luvion zegt een apart kanaal te hebben Luvion nu ruim 3 jaar en zelf nooit problemen mee gehad Misschien een goedkope beeldbabyfoon die niet DECT is ofzo die dat doen wat TS zegt?
Ik snap het probleem eigenlijk niet zo goed. Stel dat iemand mee kan kijken met mijn Luvion camera, dan zien ze alleen het slapende gezicht van mijn kind. So what? Op de foto's die ik op Facebook en Twitter zet zie je dit ook. Mijn kind ligt niet bloot in bed, dus ik ben niet bang voor 'vieze mannen'.
Nou, ik snap het wel hoor. Ik wist dit niet en zou het zelf toch geen fijn idee vinden. Ik heb gelukkig zelf geen beeldbabyfoon.
Nou ik vind het ook niet stom hoor dat ze ons informeert.. Ik heb dan zelf geen beeld.. Maar je kamer+kindje is gewoon privacy neem ik aan... Ondanks dat je kindje niet in zn nakie ligt.. Je zou toch ook niet door een malloot met een verrekijker bespied willen worden omdat je toch niet naakt ben... Vind et ook maar gewoon vreemd dat dat zomaar kan..