Onze babyfoon heeft een bereik van 300m (schijnt, in een open veld) Maar binnen valt het bereik enorm tegen! Bij de naaste buren in hetzelfde blok hebben we al geen ontvangst meer :x Voor de vakantie willen we toch wel een goed bereik hebben, ook dan zitten we in een huisje dus twijvel ik aan het bereik. Als er leuke buren zijn willen we daar wel even mee kunnen zitten, of aan het zwembad liggen, alles niet heel ver weg maar een paar honderd meter bereik zou wel fijn zijn. Ook wil ik hem gebruiken om thuis even bij de buren neer te kunnen zetten als ik even snel weg moet terwijl de kleine slaapt. (nieuwbouwhuis, heeft misschien invloed op het bereik?) Welke babyfoon moet ik nu aanschaffen?
alecto heeft er 1 van 2 of 3 km. En een ander merk ook bb ofzo. Die hebben wij en ik ben zeer tevreden! Ik heb hem gekocht bij duimeland. http://www.alecto.nl/TradePoint/Item_View?itemNo=DBX-82 deze is het. Ik kan hem je echt aanraden.
Inderdaad, Alecto heeft er 1 met een bereik van 3 km buitenshuis.... Wij hebben er 1, al ruim 4 jaar in gebruik zonder problemen, en kunnen zelfs bij de overburen op visite en hebben dan nog ruim bereik! Nu een nieuwe set erbij gekocht voor de 2de, want de ouderunit kon niet meer zonder netstroom. Hij is ook uit te breiden met extra baby- units; ook wel een groot voordeel! Edit; Het is de Alecto DBX-82
Waarom kan je ouderunit niet zonder netstroom? Dat is ook niet echt handig toch? Dan moet je altijd naast een stopcontact zitten? Of begrijp ik dat verkeerd?
Ligt eraan welke kant je op loopt en wat voor stralingen er zijn. Wij hebben de prenatal eigen merk voor mijn zoontje. Vanuit huis kan ik links af wel mee rdan 300 meter (300m bereik staat erop) rechts om red ik net 2 huizen en de overkant van de straat kan niet. Er schijnt een kabel in de straat te liggen die stoort op de babyfoons oid. Ook heeft het te maken door hoeveel beton het signaal moet. Als je 3 huizen vergaat moet het dus door best veel muren vor ontvangst. Zo is ons uitgelegd in de winkel.
Wij hebben de Alecto DBX-88 en zijn daar zeer tevreden over.. kindje op de kamer het verst van de buren af (zelfs vrijstaand huis), en nog kunnen ze haar duidelijk horen. Nadeel vind ik dat de accu echt enorm lui is.. zonder dat ie in de lader zit doet ie het niet.. en dat was vrij snel al
Wij wonen ook in een nieuwbouwhuis en hebben inmiddels een stuk of 6 babyfoons in huis gehad, waaronder ook degene die 3km bereik zou hebben van Alecto (DBX-82). Geen enkele had echt goed bereik en bij de buren hebben ze al helemaal geen bereik meer. Wat dat betreft zijn die babyfoons in nieuwbouwhuizen echt waardeloos. Uiteindelijk na lang zoeken hebben wij nu gekozen voor een IP babyfoon. Deze zit aangesloten op je netwerk waardoor je (mits er een internetverbinding is) overal bereik hebt. Ik kan nu via mijn telefoon waar ik ook ben de babyfoon aan zetten! En wij hebben de software voor onze babyfoon dus ook geinstalleerd op de ipad van de buren waardoor als de buren even moeten opletten zij ook de babyfoon aan kunnen doen.
Heb je een link van die babyfoon? Voor thuis lijkt me dat handig. Werkt hij evt ook zonder netwerk? (Op vakantie)
Hij heeft alleen bereik via een internetverbinding, anders werkt die dus niet. Zo'n ip babyfoon werkt op een andere manier, via een netwerk, waardoor je zelfs 200 km verderop nog bereik hebt. Op deze site kan je wat meer info lezen: IP Babyfoon - Babyfoon met camera - Webshop - Snelle levering van beeldbabyfoons Wij hebben hem zelf besteld bij: Foscam camera shop Deze kwamen beter uit de testen qua geluid en beeld ondersteuning.
En via wifi in hotels bijvoorbeeld? Dan kunnen we als ze slaapt nog even uit de kamer, anders zijn we denk ik genoodzaakt samen met haar te gaan slapen