Ben nu negen weken zwanger en verschrikkelijk veel last van obstipatie heb al een paar keer bloedverlies gehad dus moet van de vk oa zorgen voor een 'soepele' stoelgang. Nu heb ik al lactulose maar dat verergerd de misselijkheid gigantisch. Roosvicee laxo hebben ze hier niet bij de drogist. Las ooit iets over magnesium tabletten? Iemand ervaring mee? Hoe kom je eraan? Via de ha?
Magnesiumtabletten kun je bij de drogist halen. Ik slik zrevoor kuitkrampen. I.c.m obstipatie heb ik er geen ervaring mee..
En roosvicee laxo staat hier gewoon bij de Albert Heijn in de schappen. Tussen de biologische producten geloof ik...
'S morgens beginnen met een glas water en 4/5 pruimen... Lactulose kun je ook in poedervorm krijgen..dan zou je het door je limo ofzo kunnen doen.. of vraag de HA om movicolon..al hoe wel dat volgens de patiënten ook niet altijd lekker is..maar dat doen we dan ook wel door de limo of jus de orange!
Goed idee van die pruimen alleen niet zo lekker in combinatie met misselijkheid maar de lactulose in poedervorm is wel een optie! Ga ff kijken!
Herkenbaar. Ik heb normaal al vaak last van verstopping en nu tijdens de zwangerschap ook weer. Ik voel me altijd beroerd van laxeermiddelen dus die vermijd ik. Het enige dat volgens mij helpt is de juiste voeding. Daarvoor is het belangrijk dat je weet waar vezels in zitten. - Roosvicee laxo is inderdaad goed en krijg je in elke supermarkt. - gedroogde pruimen (veel water bij drinken) - veel fruit eten - Wasa heeft vezelrijke crackers - volkorenbrood (let op want bruin brood is lang niet altijd volkoren, alleen echt volkorenbrood heeft veel vezels) - volkorenontbijtkoek (geen gewone ontbijtkoek, want dat zet geen zoden aan de dijk) - yoghurt - veel water drinken - krentenbrood - probeer uit of je pasta en rijst ook in de volkoren/zilvervliesrijst kunt eten. Is absoluut beter, maar ik vind volkorenpasta echt niet lekker dus zover ga ik niet. Zilvervliesrijst vind ik dan nog wel te doen. Wat moet je achterwege laten: - koffie - chocola (grote boosdoener) - witmeelproducten (koekjes, witbrood, gebak) - suiker is eigenlijk ook niet goed maar dat kan ik niet laten, je moet ook nog een beetje genieten vind ik Ik weet het, het is een heel dieet, maar het helpt wel om zonder laxeertroep weer een normale stoelgang te krijgen en ik heb daar best wat voor over. En geloof me, de huis-tuin-en-keuken tips als lauw water op de nuchtere maag en kiwi's voor het slapen gaan heb ik allemaal geprobeerd, maar zijn voor mij niet helpend geweest. Ik hoop dat je wat kunt met mijn tips. Succes!!
Ik ben super blij met floradix. Is een kruidendrankje dat je bij de drogist kan kopen. Is officieel een ijzer-elixer, maar doet echt wonderen voor je stoelgang . Je hebt genoeg tips al gekregen zie ik, hoop dat er iets is wat je helpt.
Is dat wat te drinken siertje? Inmiddels gebeld met de apotheek, en ze heeft zakjes lactulose klaargezet voor mij. Hopelijk word ik hier minder misselijk van... Moet wel zeggen dat het bij mij al na een paar uur werkt. Wel met heel veel darmgerommel. Maar afijn, dit is ook niets..
Ehhhh.... Kan niet zeggen dat het lekker is , maar je hoeft er maar 2 keer per dag 10 ml van. Ik zelf doe een keer per dag 15 ml, werkt ook prima. Succes met de lactulose. Werkt het niet, gewoon wat anders proberen, zoals je hierboven leest werkt ieders lichaam weer anders
Wel super dat de apotheek het zo om zet van drank naar poeder! Bij ons moet dat eerst via de HA.. ben je zo 2dgn verder .. zat net te denken dat de poeder ook door vla/yoghurt kan..maar van sommige poeders wordt de vla/yoghurt dan wel erg dun! Ff proberen dus, hoop in ieder geval dat het voor je werkt!
Je kan dit idd op recept krijgen maar het is ook vrij verkrijgbaar hier. Maar dan moet je het zelf betalen. Maar aangezien ik nog een aanzienlijk eigen risico heb staan zou ik het anders via de verzekering alsnog betalen met het voorschrijven van het recept erbij.. Ben dan al met al duurder uit
Mijn dochter krijgt Forlax om makkelijker te poepen. Dat zijn gewoon kunstmatige vezels dus denk dat jij dat ook zou mogen. Het werkt bij haar als een trein. Misschien dat de huisarts jou dit ook kan voorschrijven? Ik heb zelf ook iets soortgelijks gehad na m'n bevalling omdat ik niet durfde te poepen ivm hechtingen
Ik gebruik normacol en bisacodyl. Dit laatste in overleg met de huisarts. Het is gewoon verkrijgbaar van etos eigen merk en kost niet veel. Na de bevalling was het voor mij van heel groot belang dat de ontlasting zacht werd (het moederschip aller aambeien) en ik mag het tijdens de borstvoeding ook gewoon gebruiken.
Ik heb ook Forlax voorgeschreven gekregen. Ik heb het maar twee dagen hoeven te gebruiken met ondersteuning van de Laxo. Het ging daardoor sneller dan wanneer ik zelf aan de slag zou gaan met extra vezels, want ik had echt buikpijn en voelde me behoorlijk slecht. Wellicht het proberen waard, want het is niet leuk natuurlijk. Na 2 zakjes loopt het weer goed, zolang ik wel de Laxo drink en volkoren varianten en fruit blijf eten.
Microlax misschien? Dat zijn een soort van kleine klysma's. Gewoon bij drogist te koop. Even overleggen met je ha of apotheker of dat mag, maar dacht van wel.
Pfff.. ik heb er ook last van. Normaal al, maar nu helemaal. Ik durf er alleen niks voor in te nemen, omdat ik bang ben dat ik dan constant op het toilet zit op het werk. Daar zit ik ook niet op te wachten Paar jaar geleden last gehad van een spastische darm, en dat is ook zeker geen pretje! Toen dus dat en nu obstipatie. Weet iemand of je constant op het toilet zit als je van die middeltjes neemt?
als je echt een paar dagen niet hebben kunnen drukken. is microlax een wondermiddel. dat is een soort zalfje wat je in je ... spuit en een paar minuten daarna is je ontlasting dun en ben je dus wat leger. verder gevarieerd eten. niet persee granen , vezels etc maar vooral gevarieerd. zodat je lichaam niet went aan 1 ding.
Ik heb van de dokter movicol gehad. Zakjes poeder die je moet oplossen in water. Die kan je zonder gevolgen zowat de rest van je leven gebruiken als je wou haha. Maar dat maakt de ontlasting soepeler. Ik heb er veel baad bij in ieder geval