Hoeveel kleertjes heb jij gekregen?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Nonie, Jul 31, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nonie

Nonie Bekend lid

Mar 28, 2014
    502
    1
    18
    Je hoort zo vaak dat je veel kleertjes krijgt van je kraambezoek na de geboorte, kun je daar rekening mee houden met wat je zelf aanschaft van te voren?
    Hoeveel kleertjes hebben jullie gekregen? En wat voor soort? In welke maten vooral?
    Wat moet je echt zelf kopen van te voren?
    Ik ben benieuwd:)

2. RoIn

RoIn VIP lid

Feb 3, 2014
    5,918
    595
    113
    Female
    Gewone rompers, ik vond wat boxpakjes en gewone pakjes in maat 56 fijn!

Ik heb wel kleertjes gekregen. Variërend van maat 56 (voor de geboorte al gekregen) tot maat 92..
    Mocht je niet teveel willen aanschaffen maar krijg je toch juist geen kleertjes dan is het zo bijgekocht!

3. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

Mar 28, 2015
    1,998
    221
    63
    Hier behoorlijk wat kleertjes gekregen maar meeste was toch vanaf maat 62, was dus ook heel blij dat ik zelf voldoende kleertjes had aangeschaft. Ook vond ik baby kleertjes shoppen heel leuk (nog steeds :D). Daarnaast heeft niet iedereen dezelfde smaak... dan trek je kleertjes (ik in ieder geval) maar 1x aan voor de foto en dan nooit meer. Zou er dus niet al te veel vanuit gaan maar aan de andere kant is wat extra kleding zo bijgekocht/besteld.

4. Rabbit

Rabbit Niet meer actief

Ligt aan je omgeving.
    Hier vroeg iedereen wat we wilde. Dus hebben zelf gekozen aan wie we kleding vroegen (mensen met zelfde smaak) en konden dan ook maat aangeven. Zo had ik geen 50. Maar kon hij dit toch beter aan eerste week dus toen paar setjes gevraagd
    Ook veel over gekregen van andere met zoontje. DUS goed gekeken wat nodig hadden en was vooral grotere maat dan dus dit zo gevraagd. Eigenlijk alleen kleding gehad die zelf ook zou kunnen kopen. En in maten die we nodig hadden. Dus ik vond wel fijn. Maar als je liever geen kleding hebt. Merkte ik hier ik ook makkelijk andere kraamcadeaus kon vragen.
    Wel zelf rompers, sokken en mutsjes aangeschaft. Krijgt toch vooral truitjes & broekjes

5. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

Aug 23, 2013
    2,349
    808
    113
    Gent
    Stuk of 15 rompers gekregen in diverse maten en voor de rest 2 jurkjes, 1 broekje, 3 slaappakjes, 1 t-shirt (denk ik :D)

6. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

Ik kreeg een meisje (en dat wisten ze);

Jurkjes
    Boxpakjes

Allemaal maat 62.
    Ook veel tweedehands in verschillende maten
    Kraambezoek geeft over t algemeen kleertjes op de groei

7. BVS

BVS Bekend lid

Nov 28, 2014
    797
    0
    0
    V
    Ik hoop dat ik geen kleertjes krijg aangezien ik een aparte smaak heb. We hebben op het geboorte kaartje laten zetten dat we liever een donatie voor in de spaarpot willen..hopelijk doen ze dat ook hahaha

8. Manoes

Manoes Actief lid

Jul 16, 2015
    339
    0
    16
    Ik hoop ook juist niet teveel kleertjes te krijgen. Ik vind het veels te leuk om dit zelf uit te zoeken! Mensen in de omgeving die zelf ook net een kind hebben zeiden al gauw van; o, maar dan hebben wij nog een hele zak met kleertjes voor je die (naamvanhunbaby) toch niet meer aankan. Ik al flink balen natuurlijk...maar ja, dat is ook niet echt beleefd om te zeggen natuurlijk.

9. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

May 3, 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij kregen vooral kleertjes in maat 62 en 68 (en dat paste dan niet echt in het goede seizoen...). We kregen vooral jurkjes en pakjes (broek plus shirt of vest). Sokken, maillots en slofjes dan juist weer helemaal niet.

Ik zou sowieso zorgen voor een goede basisgarderobe in de kleinste maatjes, krijg je kleertjes in die maat dan is dat altijd fijn als extra, maar dan heb je in elk geval voldoende voor de eerste tijd en ook pakjes die je leuk vindt.

10. Tika86

Tika86 Fanatiek lid

Sep 8, 2014
    1,153
    225
    63
    Female
    Wij hebben geen kleertjes gekregen.
    We kregen bonnen zodat we die lekker zelf konden/kunnen kopen. En had een lijstje met dingen die we nog moesten hebben voor ons mannetje.
    We wilde voorkomen dat we allemaal dingen kregen die we niet leuk vonden of dubbele dingen.

11. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

Feb 12, 2013
    2,415
    0
    36
    Female
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Hier niet veel kleertjes gekregen, maar dat was ook niet nodig, ik had een paar goede aankopen via marktplaats gedaan (lees: tassen vol).
    Ik vond het ook fijn om zelf genoeg in huis te hebben met een winterkindje omdat ik bang was dat er net veel sneeuw zou vallen in de kraamweek, zul je net zien dat je de deur niet eens uit kan. En online shoppen vind ik voor nieuwe kleertjes niet leuk (wil voelen, zien hoe groot het valt)

12. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Hier wisten we niet wat het zou worden, dus had zelf een paar neutrale pakjes gehaald, stuk of 6 in maat 50 en 2/3 pakjes in 56.
    Hier werd altijd van tevoren gevraagd wat we wilden hebben, dus ik heb gewoon afwisselend maat 56 en 62 gevraagd, aangezien ik hier nog vrijwel niks van had en heb zelf nog zat bij kunnen kopen.
    Van bezoek dat niet van tevoren vroeg wat ik wilde kreeg ik eigenlijk alleen maar grotere maten (68-92).
    Heb zelf ook nog een paar broekjes en shirtjes maat 50 gekocht toen na de geboorte bleek dat hij dat nog wel paste en ik toch ook wel graag blauwe kleertjes wilde. Heb dit niet aan de visite gevraagd, omdat hij er waarschijnlijk toch snel uit zou zijn.

13. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb hier zeker 4 vuilniszakken vol kleding gekregen tot nog ver volgend jaar qua kledingmaten. Ik heb ook een hele hoop weer doorgeschoven of het maar 2-3x aangedaan; want ik vind het zelf juist zo leuk om ervoor te shoppen en ik kan het financieel bolwerken; dus ik heb liever geen kleertjes meer.

Overigens kreeg ik die lading kleding van 2 vriendinnen met elk een zoontje/dochtertje dat er nét uit was. Maar het was ook echt heel veel.

14. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Ik hield er sterk rekening mee dat ondanks mensen blaten dat je zoveel krijgt, wij dat niet gingen krijgen.
    Uiteindelijk hebben we veel gekregen (ook andere dingen hoor) maar veel kleding alleen kopen mensen graag groot (maat 68) en is mijn zoon geboren toen de zomercollectie er was dus ik kreeg korte broeken in maat 68 en je raad het al.. in de winter had hij maat 68.
    Dus nu ga ik er ook niet op rekenen veel bruikbaars van mensen te krijgen.

15. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Haha dat was hier dus ook zo, toen hij in maat 56 zat kregen we 2-3 weken alleen maar tropische temperaturen ongeveer, had allemaal pakjes lange mouw gehad.
    In 62 allemaal korte broeken gehad, en toen was het bijna september en regende 't alleen maar. Toen de zon eenmaal weer kwam was het buiten al te koud om een korte broek aan te hebben.

16. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij hebben heel veel kleertjes gekregen, denk wel een stuk of 30 setjes. Mensen kennen mijn smaak en hielden daar gelukkig ook rekening mee, dus geen lelijke Disney/Nijntje prints enzo. Veel in maat 56/62/68 gekregen, maar had zelf ook aangegeven dat ik die maten wilde hebben.
    Heb daarnaast zelf ook flink geshopt, dus ze had zonder de cadeau's ook zat kleding gehad.

17. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

Feb 12, 2007
    2,777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Wij hadden weinig kleertjes gekregen en wat we kregen was maat 62 of 68.
    Wij kregen vooral ook speelgoed. Cado bonnen / geld.

Share This Page