N.a.v. mijn eerdere vraag over een aambei bij baby's, ben ik vanmorgen bij de HA geweest. Lucas heeft een bult ter grote van een erwt bij zijn anus zitten. Ik dacht zelf dat het gewoon een aambei of zo was. Het is de laatste dagen wat groter geworden. Nu wist de HA niet echt wat ze er mee aan moest. Ze heeft gevoeld/geduwd/geknepen, dat liet Lucas allemaal toe, hij jammerde alleen een beetje. Ze kon uitsluiten dat het een aambei was, want die zitten niet op die plek. Ook is het geen klier, dat voelt blijkbaar anders aan. Het voelde naar haar gevoel niet 'ernstig' aan, maar we moesten het wel in de gaten houden. En anders onze eigen KA nog even laten kijken als we daar naar toe moesten (maar dat is pas over 1,5 maand). Nu dacht ze dat het misschien een abces zou kunnen zijn. Dus moeten we kijken of het groter/dikker/roder wordt. Eventueel had ze het over een echo in het ziekenhuis. Als we verandering zagen moesten we weer bellen. Ik ben hier best heel erg van geschrokken, want als ik even google (ja ik weet dat ik dat eigenlijk niet moet doen ) zoek dan kom ik een aantal foto's tegen die er wel een beetje hetzelfde uit zien. En dan kom ik al snel uit op een anaal abces/ anale fistel.... Zijn er mama's die hiermee ervaring hebben bij hun kindjes?
Nee ook geen ervaring mee.. Heeft hij er zelf last van als er niet aangezeten word? Zo niet dan zou ik idd afwachten tot je bij de ka moet zijn over anderhalve maand en hem/haar even laten kijken. Wel in de gaten houden natuurlijk en als er eerder veranderingen zijn dan toch terug naar de ha en evt eerder de ka. Succes ermee, ik hoop dat het niks is!!
Lucas heeft er zelf niet zoveel last van, maar het is wel al groter geworden t.o. 2 dagen geleden toen ik het ontdekte. Ik kijk het wel even een paar dagen aan anders bel ik de KA wel even. Vind het altijd lastig waar ik nou de KA voor mág bellen en waarvoor ik gewoon de HA moet bellen.... Voor de voeding en eczeem gaan we naar de KA, maar mag je eigenlijk met 'andere' klachten daar ook naartoe bellen? Ik vind het gewoon een beetje 'eng' omdat de huisarts eigenlijk ook niet echt wist wat ze er mee aan moest. Ze zei dat het verder wel 'glad' aanvoelde en dus niet direct medisch was. Maar wat het wel was wist ze dus ook niet...
Wel raar wantleen abces kan gevaarlijk zijn als er een bacterie in zit en het abces open gaat kan het bloedvergiftiging veroorzaken. Mijn moeder heeft het gehad en was er doodziek van. Hou goed in de gaten of hij koorts gaat krijgen dan eerder actie. Zo niet dan aankijken.
Daarom schrok ik ook zo...het is niet zeker dat het een abces is, maar het kon wel... Ik heb twee mensen in mijn nabije omgeving die dat hebben gehad (mijn moeder had een hele grote bult op haar rug, die hebben ze op de hap opengesneden, hadden ze dat niet gedaan was deze naar binnen open gegaan en had ze idd een bloedvergiftiging gehad....én een kennis van ons heeft een fistel gehad en die heeft nu echt een verminkte bil waar gewoon echt een gat in zit...) en nu zijn dit natuurlijk wel erge verhalen maar ik ben er gewoon niet gerust op. Lucas is wel gewoon vrolijk, heeft wel verhoging maar dat wijt ik eigenlijk aan zijn eerste tandjes die aan het doorkomen zijn (hij heeft al een paar dagen af en aan verhoging en is al enkele dagen niet in zijn hum).... Ik kijk het max 2 dagen aan en anders ga ik gewoon eerder bellen.
Ik zou gewoon de KA bellen als je er niet gerust op bent Heppie! Beter een keer teveel bellen dan een keer te weinig! Succes!!!!!
Hey dames, Ik ga morgen of donderdag toch weer de huisarts bellen, ik vertrouw het niet. De bult wordt nu langwerpig en groter voor mijn gevoel. Heb hier even een foto geplaatst, hopelijk vinden jullie dat niet erg (omdat het van zijn billen is) Bekijk bijlage 247122
ik zou niet meer afwachten hoor en gelijk bellen, niet naar de ha maar naar de ka, want vorige keer wist de ha het niet. als je niet goed zit bij de ka zullen ze je dat heus wel vertellen.
Jeetje! Idd ik zou het ook niet vertrouwen!!! Ziet er uit als een flinke ontsteking en die verhoging komt daar vast wel van! Hoe hoog is zijn temp? Vanaf 38.1 is koorts he daar is veel misverstand over nl. Tot 37,5 is normaal 37,6 tot 38.0 verhoging en boven de 38 is koorts. Sterkte!
Ah wat zielig. Dat ziet er heel pijnlijk uit. Hopenlijk kun je ermee terecht bij de KA. Lijkt me duidelijk dat hier iets aan de hand is. Sterkte ermee.
Ik ga morgen ook bellen, want ik vertrouw het niet. Was vandaag bij het CB die wisten het dus ook niet. Daar vroeg ik ook naar tandjes, omdat ik het idee heb dat hij die an het krijgen is, mede ook door de verhoging, de zure en vele poepluiers....de verpleegkundige voelde wel wat maar kon niet direct zeggen of het tandjes waren... Ik twijfel nu dus of de verhoging idd niet van deze bult is... Ga het kdv maar even afbellen voor morgen! Bedankt voor jullie reacties, soms ben ik zo onzeker en voel ik me een zeur als ik weer ga bellen...we hebben nl de afgelopen 5,5 maand al heel vaak in het ziekenhuis gezeten (wel steeds met goede redenen).... Kan dus wel janken als blijkt dat er nu weer iets aan de hand is...
Een peri-anaal abces is zéér pijnlijk. dan zou jouw lucas dat wel aangeven hoor! oh, ik zie nu je foto, daarmee zou ik niet lang wachten nee, zeker niet met verhoging. Dit lijkt inderdaad op een ontsteking. De vraag is alleen waarvan? want bij tieners/volwassenen komt dit zeer vaak voor, alleen dan komt het door haaringroei meestal. Succes met hem!
Kan ik me voorstellen ja maar dit is wel menes. Snap niet dat ze op het cb dan niet zagen dat het niet zomaar wat is... Toch een verpleegkundige daar en een arts. Maar ja. Hou ons op de hoogte en succes. Je doet het hartstikke goed juist!
ik dacht ook al wel dat dat heel zeer zou doen (ken iemand die uiteindelijk een fistel heeft gehad, dat was verschrikkelijk). Lucas laat me er gewoon op duwen, alleen begint hij dan wel heel zachtjes te kreunen, iets wat ik hem anders nooit hoor doen.... De huisarts had het ook al over haaringroei maar ze kon zich dat bij een baby ook moeilijk voorstellen... Hoe zouden ze dit kunnen verhelpen? Zou dit met een AB kuur kunnen? Of zou hij daarvoor geopereerd moeten worden? (hij heeft nl al 2x in het ziekenhuis gelegen en is al 1x geopereerd, hoe klein hij ook is...)