Tips: Bankrekening kind openen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by bunchy, May 22, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Je hoeft het niet te lezen hoor meid :p

Maar ik gok erop dat TS het wel kan volgen, en ze wil advies tenslotte, dan kun je het krijgen ;)

2. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    2,905
    254
    83
    Om te voorkomen dat het geld op gaat aan andere dingen (zoals bv drugs, gokken, etc), zou je ook zelf het geld kunnen sparen op een eigen rekening en het op het moment die jij geschikt vind eenmalig kunnen schenken aan je kind. Momenteel mag je naast de jaarlijkse belastingvrije schenking ook een eenmalige belastingvrij schenking doen van ruim €24.000,- aan een kind tussen de 18-35 jaar en dat bedrag kan zelfs verhoogd worden tot ruim €50.000,- wanneer het gebruikt wordt voor een dure studie of aankoop van een eigen woning.

Zelf gaan wij op de rekening van de kinderen een klein bedrag sparen waar ze straks meteen beschikking over hebben, maar we zullen zelf ook op een andere rekening gaan sparen (niet alleen voor de kinderen). Mocht daar tegen die tijd een mooi bedrag op staan dan krijgen ze wanneer ze op zichzelf gaan wonen of een huis gaan kopen een leuk bedrag van ons.

3. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,678
    515
    113
    Het probleem van deposito is het hge inlegbedrag.. Je kan niet met een inleg van twee honderd euro pakweg volstaan..

4. Babel44

Babel44 Niet meer actief

#24 Babel44, May 23, 2012
    Last edited by a moderator: May 23, 2012
    Vanaf 1000€ moet dat wel kunnen hoor. Dat zou je dan elke 1,5 jaar ongeveer kunnen doen, je ziet vanzelf op je rekening als je aan de 1000€ zit. Maar je het moet het natuurlijk alleen doen als je je er goed bij voelt ;)

Op sparen.startpagina.nl zie je trouwens altijd actuele spaarrentes (met en zonder voorwaarden) en depositorentes. Je kunt natuurlijk ook gewoon gaan sparen tegen zo hoog mogelijke rente en dan af en toe checken of je niet moet overstappen. Dat doe ik voor onze rekeningen ieg.

Die eenmalige schenking is in jullie situatie wel handig idd, want daar blijf je wel onder met het spaarbedrag.

Rente maakt wel erg veel uit voor het eindbedrag. Heb even snel berekend (handmatig, iemand corrigeert me maar als het niet klopt), maar met 50€ inleg per maand en sparen tot de 18e verjaardag kom je uit op zo'n 13.500 € als je tegen 2,7% spaart, en op 15.500 als je tegen 4,4% spaart. Even voor het verschil.

5. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,678
    515
    113
    Dank jullie wel.
    Mijn man wil per kind elk jaar in eens 1000 euro overmaken..
    En dat x 18 dus..
    Best veel bedenk ik me nu..
    Maar goed, ga me er met jullie tips nog verderving verdiepen..

6. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,678
    515
    113
    Laat het nog weten uiteraard..

Share This Page