Tips bekkeninstabiliteit? Help

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Vero0504, 3 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.828
    14.157
    113
    Oh maar dat doe ik ook wel, ik betaal de rekening van foutieve overbelasting en niet zij. Als ze t zo graag beter willen weten bellen ze maar eens een bekkenfysio.

    Enige wat ik probeer is de volle klachten die redelijk immobiliserend waren zo ver mogelijk uit te stellen of te voorkomen als t kan.
     
  2. TigerAngel7

    TigerAngel7 Fanatiek lid

    2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Ik kreeg dit mee van mn fysio
    oefening 4 en 24 moet ik vooral veel doen

    En een bekkenband dragen ipv buikband
    geeft meer ondersteuning.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Vero0504 vindt dit leuk.
  3. kikker1

    kikker1 Fanatiek lid

    22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Hier bij de tweede ook vanaf 10 weken al zoveel last gehad en bij beide meiden in n rolstoel beland.
    Dit keer ben ik al verder dan toen en met soms een dag pijnklachten maar dan heb ik mezelf ook teveel belast.

    Vooral a-symmetrische bewegingen voorkomen, zoals fietsen. Niet teveel met je heupen bewegen als je loopt maar gewoon in 1 lijn rechtdoor lopen.

    Ik sport veel maar niet meer met de intensiteit die ik gewend ben: niet meer springen en rennen maar beheerst bewegen (en geen lunches meer maken, alleen maar squats:rolleyes:)

    Succes!!
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.828
    14.157
    113
    Ik zou morgen kunnen ware t niet dat de fysio ziek is. Nu wachten tot de 28e...voorlopig gaat t nog oke maar blijf er op gebrand.

    Oefening 4 zou zoals ik t lees bij mij vrees ik weinig uithalen. Ik kan in die houding zo in slaap vallen namelijk. Die hadden wij als warming up, ben er nog niet uit WAT we op gingen warmen want ik rekte dr niks mee op ofzo.

    Oefening 24 kan ik wel wat mee. Zie dr nog wel meer maar zal even wachten tot ik weet wat de beste aanpak is kan zijn dat t bij mij weer uit een andere hoek komt als bij een ander. Ziet er in elk geval naar uit dat ik met gestroomlijnde heupen en billen t warmste gedeelte van de zomer in ga :roflmao::thumup:
     
  5. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.828
    14.157
    113
    Fietsen ontwijken, een half woord is voldoende (ik loop liever dan dat ik fiets al is t 10km)

    Lopen gaat inderdaad nu ff wat anders maar betaald zich tot dusver terug. Moet mn man soms wel ff attenderen t na een bepaalde afstand even wat rustiger aan te doen, normaliter lopen we vrij vlot maar nu dus ff een beetje rustiger en mijn passen heb ik verkleind.

    Nu dit zo al begint op te spelen ben ik, klinkt allicht raar, dolblij dat ik t advies "ja je kan allang weer hardlopen hoor!" na 6 weken gewoon genegeerd heb en t verder tot heden ook nog niet opgepakt, heb terwijl ik hardlopen echt heerlijk vind (gewoon relaxed rondje half uurtje / 45 minuten). Kan me niet voorstellen dat als de basis zo rap al achteruit gaat dat hardlopen in de voorliggende periode enig positief effect zou kunnen hebben gehad voor die bekken. Kan mijn beperkte kennis zijn maar lijkt me dat je toch een achterstand hebt in een gebied waar je vooral met hardlopen je geen achterstand in kan permitteren, net als enkels en knieën (ja en wat niet eigenlijk behalve allicht in je polsen ofzo). Mja nu weer wachten tot de 28e...
     

Deel Deze Pagina