Norcenni Girasole Club in de meivakantie.

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door loetje, 20 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Iemand ervaring met deze camping in de periode eind april? Lijkt me een leuke camping, maar ik wordt er geen wijs uit of de zwembaden dan al open zijn? Wij zullen er dan rond 23 april aankomen..

2. Romy1234

Romy1234 Actief lid

16 sep 2017
    486
    339
    63
    Vrouw
    2x op deze camping geweest. Echt heel mooi. Maar wel 2x in t najaar.. Dus kan je helaas niet helpen wat dat betreft.

3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ik heb een vriendin die hier al jaren in de meivakantie heen gaat. Afgelopen meivakantie was het zwembad boven nog dicht en zou pas 1 mei open gaan.
    Na heel veel protest van campinggasten hebben ze het toen eerder open gedaan. Maar de animatie enzo kwam wel pas later en het treintje reed ook nog niet. Dus ze baalde wel een beetje, want voorgaande jaren was dat wel zo.

Het is wel een enorm hollands dorp, je moet daar wel echt van houden. Het zou niks voor mij zijn.

4. marionneke1984

marionneke1984 Actief lid

5 jul 2009
    212
    6
    18
    Vrouw
    Wij zijn er 3 jaar geleden geweest in de meivakantie. Toen was gewoon alles open en animatie ook gewoon vol in gebruik. Van de 14 dagen hebben we toen ongeveer 6 dagen kunnen zwemmen dat het lekker weer was. 20- 25 graden.
    Andere dagen lekker van de omgeving genoten!
    Succes met kiezen

5. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Bedankt alvast voor jullie reacties :thumup:

@cowgirl80, wij gaan al een aantal jaren in de meivakantie naar een camping aan de Toscaanse kust en in die periode zijn er ook voornamelijk Nederlanders. Dit komt vooral omdat andere landen de meivakantie niet kennen. Normaal houd ik zelf ook niet van zo'n Nederlandse enclave, alleen valt dit in zo'n meivakantie wel mee, omdat maar een handjevol de reis wil maken voor deze"korte" vakantie. Ik neem aan dat dat op Norcenni Girasole Club niet anders is (dat hoop ik toch tenminsteo_O)

6. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Nou het verschilt heel erg per camping is mijn ervaring. Wij gaan ook regelmatig naar Italie in de meivakantie.. en sommige campings zijn een handjevol Nederlanders idd en dan komen rond 1 mei er allemaal italianen en Duitsers bij, dat vind ik gezellig... maar afgelopen jaar troffen wij een camping die behoorlijk vol zat met alleen maar Nederlanders en Nederlandse animatie ook, tja dat hoeft voor mij dan eigenlijk niet. Als ik mijn vriendin mag geloven zijn er echt wel meer dan een handjevol Nederlanders op Norcenni in mei;)

7. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Oehh dan denk ik er idd nog wel even overna. Wij willen dat Nederlandse gebeuren ook echt niet:$

Heb jij dan misschien nog een goede camping tip? Afgelopen jaren altijd naar Le Capanne geweest. Heerlijke camping, maar wordt een klein beetje saai voor onze zoon van 15.

8. Panda1

Panda1 Bekend lid

28 feb 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    Wij zijn er geweest in hoogseizoen, maar wat een hel. Nog nooit zoveel mensen (Nederlanders) gezien op een camping. 2 zwembaden liggen mijlenver uit elkaar. Niet te lopen (berg op en af). Restaurants stampvol en overal gillende en huilende kids. Voor ons dit mierennest nooit meer.
    En ook wij houden van grote campings waar wat te doen is, dit was echt te veel van het goede.....

9. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Park albatros?

10. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Vorig jaar zijn we in de meivakantie geweest, wel de tweede week v/d meivakantie, alle zwembaden waren toen open. Een Nederlandse enclave vonden wij wel meevallen, maar zaten ook niet in het ‘vacansoleil’ dorp bovenin. We zaten met een Nederlandse familie, drie Engelse families en een Poolse familie in het straatje (hadden stacaravan gehuurd), treintje reed wel maar hebben wij nauwelijks gebruik van gemaakt, beenspieren kweken kun je daar wel .

Dit jaar zijn we in juni een weekje geweest, idem dito, alleen nog minder Nederlanders. Het weer was in juni wel wat stabieler (vorig jaar elke dag wel onweer gehad, maar ook elke dag zon en elke dag kunnen zwemmen)

11. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Nee, dat gaat hem sowieso niet worden. We zijn daar eens langs gegaan om te kijken of het wat was (we zaten op een camping in de buurt), maar vonden het helemaal niets..

@Panda1
    In het hoogseizoen wil ik er sowieso niet heen. Maar ook niet naar de camping waar we de afgelopen jaren heerlijk zaten in de meivakantie, want ook daar is het in de zomer keidruk, terwijl het eind april heeeeel rustig is..

@Ster27
    Hadden jullie via de camping zelf geboekt?

12. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Dit jaar hebben we inderdaad bij de camping zelf geboekt, vorig jaar niet, toen bij eurocamp.

13. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    En camping zelf beviel beter?

Bij Le Capanne bijvoorbeeld is het boeken via de camping zelf echt veel beter dan via een touroperator. Mooiere plekken, schoner en opgemaakte bedden zijn een paar voorbeelden als we via de camping boeken. Is dat bij Norcenni ook zo?

14. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    De camping bestaat als het ware uit twee gedeelten, het boven en het benedengedeelte. Het bovengedeelte wordt ook wel het vacansoleildorp genoemd aangezien er alleen caravans van vacansoleil staan. Hier zijn we ook twee keer geweest, beviel ook prima. Deze staan dicht bij de bovenzwembaden, wat erg fijn is. De caravans van Human Travel en Eurocamp (en de andere touroperators) staan over het benedengedeelte verspreid. Wij hadden dit jaar een luxe caravan die erg goed beviel, vlak bij het beekje, maar de caravan van vorig jaar was ook erg luxe (airco, vaatwasser, 3 slaapkamers), maar was een heel stuk voordeliger (ook wel andere periode).

15. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoe is t weer in die periode? Leuke camping Wij zijn er in juli geweest:)

16. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Sowieso wisselend. Het kan heerlijk 20+ graden zijn of juist 5 dagen regen achter elkaar met amper 17 graden. Zolang je hier rekening mee houdt, is het eind april/begin mei een fantastische periode. De natuur is dan zo mooi in Toscane, alles bloeit en groeit, prachtig!

17. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.911
    113
    Vrouw
    Wij hebben het daar jaren geleden in juni zo koud gehad. Maar je kunt natuurlijk ook heerlijk weer hebben. Oftewel: er valt niks over te zeggen :D

Deel Deze Pagina