Hallo allemaal. Het is tijd om de kraamzorg te gaan regelen. Ik twijfel tussen Careijn en Kraamcentrum de Waarden. Hebben jullie ervaringen met deze instanties? Verder, waar letten jullie op met het kiezen van de kraamzorg? Dit heb ik al kunnen bedenken: -niet iemand die rookt, -1 dame, niet meerdere dames -ervaring met borstvoeding -man en kind willen ook eten In het verleden heb ik kraamzorg rotterdam gehad. Twee dames, de eerste was een regelrechte ramp, de tweede een schat. Maar algehele indruk toch niet zo best. Ik hoor graag jullie reacties!
Ik zou vooral iemand willen met veel ervaring in borstvoeding geven, iemand die echt alle truukjes kent en ook kan helpen als het minder gaat (ik had zelf te grote tepels, te vol en kindje kon niet aanhappen dus moest tepelhoedjes gebruiken en uiteindelijk gelaten want vond dat maar niets). Voor de rest iemand die van aanpakken weet en snel en efficiënt werkt. Geen kletskous voor mij, ben zelf niet zo'n prater en zou liever iemand hebben die de hele tijd door werkt.
ik heb 2 keer kraamzorg van Careyn gehad , had voor hen gekozen omdat ik zelf ook b ij Careyn werkte in de wijk , waren schatjes en ervaren kraamverzorgenden , heb een oudere gehad en een leerling , wij waren haar eerste gezin waar ze zelfstandig werkte ... en straks komt ze na 7 jaar weer bij ons kramen als zelfstandige kraamverzorgende bij mijn dochter hadden we oo Kraamzorg Rotterdam maar dat was n drama , op 1 dag 2 verzorgenden gehad , daarna kwam er vanuit een andere organisatie een door hen ingehuurde en uitgeleende kraamhulp nooooit meer , ze kwam pas om 10:30 en deed niets .... uiteindelijk is de VK in de ochtend geweest om ons te helpen met BV ... zo stomme kraamweek was dat .... als ik dus weer zou moeten kiezen en niet de luxe had om te kiezen wie ik zou krijgen zou ik weer voor Careyn gaan
De punten die je zelf zegt maar zou als eerste heel praktisch kijken naar de verzekering welke aangesloten is. Bij je zorgverzekeraar zijn niet alle kraamzorg onder het contract. Zo vielen er bij ons wat af en daarna gekeken of we bij een grote of kleine kraamzorg wilden zijn (voor klein gekozen omdat ze minder wisselde met personen)
Ik heb 6x kraamzorg de Waarden gehad en nu opnieuw daarvoor gekozen. Dat zegt genoeg denk ik Alle 6 waren het fijne kraamverzorgsters. Ze zorgden ook allemaal voor de volledige huishouding. Dus het hele gezin werd van eten voorzien, inclusief de warme maaltijd. De ene keer was dat koken tussen de middag een andere keer ovenschotels voor manlief klaar zetten of alles klaar zetten zodat hij kon koken. Ook de was werd van het hele gezin gedaan en weggewerkt. Een paar verschoonden op de laatste dag nog even alle bedden. (dan hoeft dat de eerste week niet meer) Bij de eerste ben ik goed geholpen bij de BV en bij de rest ging dat allemaal vanzelf. Ik heb alle keren gewoon 1 hulp gehad, met uitzondering van de laatste, zij had een begrafenis op dag 6. Toen is er 1 dag een collega van haar geweest. Die was net zo goed.
Ik zou kiezen voor een zelfstandige kraamverzorgster. Weet je precies wie er komt en kun je van tevoren duidelijke afspraken maken.