Tips bh's grote cupmaat

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jetski, 9 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jetski

Jetski Lid

24 mrt 2014
    98
    36
    18
    NULL
    Zuid-Holland
    Ik ben gezegend met een cup 75G, naja gezegend, had best wat minder mogen zijn.
    Nu is het al een crime om normaal leuke bh's te vinden, dat ze belachelijk duur zijn heb ik inmiddels maar aanvaard, het blijft niet mijn favo bezigheid.
    Nu zit ik nog redelijk in het begin van mijn zwangerschap, gelukkig passen mijn bh's nu nog gewoon, maar wat als ze straks groter worden?
    Zijn er hier dames die ook een grote cup hebben en ervaringen hebben met fijne/betaalbare meegroei/voedings bh's? Of winkels waar je dan zeker even moet gaan kijken omgeving leiden/hoofddorp/haarlem?

2. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

Ik heb altijd D80 gehad door de pil is dat (schrik niet!) G80 geworden en jan mag weten hoe groot me toeters nu zijn. Durf me niet op te meten :( meid ik verga van de rugpijn. Ik overwoog al een borstverkleining voor de zwangerschap. Maar wil me kleine bv geven daarom deed ik het maar niet. Ben bang dat ze nog groter zullen worden dan val ik dus echt voorover ook omdat ik maar 1.65 ben... trouwens ik heb mijn beha's bij hunkemoller gekocht. De mimesizers zijn wel erg goed alleen heb ik nu t gevoel alsof ik met stenen op me bovenlichaam aan het zeulen ben..

3. Dame28

Dame28 Actief lid

26 nov 2013
    263
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik begon met 70 E. Zit nu op 75 F... Begin van de zwangerschap merkte ik niet veel verschil maar gaat nu groeien...:( Ik heb geen prettige zwangerschapsbeha kunnen vinden. Zonder beugel is vreselijk en anders enorm duur... Ik draag altijd minimizers van Triumph en koop nu dus wat grotere, zit heerlijk. Later koop ik dan een voedingsbeha..

4. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    Hier van dubbel G naar een heuse I gegroeid :( Merk Anita is echt een aanrader. Duur, maar zit heerlijk! Ik heb de meegroei bh gekocht en kan daar al de hele zwangerschap mee vooruit. Over een aantal weken op zoek naar voedingsbh's..

5. mave1978

mave1978 Actief lid

7 okt 2008
    181
    0
    0
    Papendrecht
    Anita inderdaad. Zitten fijn en kwaliteit is goed.

6. Jetski

Jetski Lid

24 mrt 2014
    98
    36
    18
    NULL
    Zuid-Holland
    Dankjewel, ga ik daar, als het nodig gaat worden, naar op zoek.
    Ben gewend dat de bh's duur zijn, het verschil tussen 'duurdere' en 'goedkopere' merk je erg qua ondersteuning heb ik geleerd in de jaren. Heb er nu een paar van prima donna erg tevreden mee maar weet dat ik het daar geen zwangerschap ik vol ga houden.
    Hier ook een borstverkleining overwogen, zolang ik blijf sporten gaat het met de rugpijn wel prima, dus houd het voorlopig nog wel even zo. Mocht ik ooit klaar zijn met kinderen krijgen en ze hangen op mn knieen laat ik ze verkleinen naar weer mooie pronte borstjes ;) maar dat is voor later.

7. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Ik begon met 70E en zit nu op 75H :$, terwijl ik ook maar 1.63m ben en voor de zwangerschap met 53kg begon :)
    Ik draag al tijdens de zwangerschap de voedingsBH's van Anita. Vind ze wel fijn, maar ik vind niet dat ze een mooie cup geven. Maar ben er toch heel blij mee.

Zag dat iemand iets zei over cupmaat I, waar heb je daarvoor iets gevonden? In de lingeriewinkel zeiden ze namelijk ze niet groter hadden dan H....

8. Ik was na de bevalling heel blij met Lingerie en badmode Fijne voedings-BH's hebben ze daar.

En ik wil je een tip meegeven waarvan ik had gewild dat iemand het aan mij had verteld.
    Wacht na de bevalling niet te lang met een voedings-BH aantrekken en zorg dat je er al een in huis hebt na de bevalling!! Als je grote borsten hebt is dat echt heel belangrijk. Ik wist dit niet en kreeg dus een paar uur na de bevalling mijn BH niet meer aan en heb daar best wel veel ellende door gehad de dagen daarna.
    Iemand had tegen mij gezegd dat je pas na de bevalling zo'n bh moet kopen omdat je niet weet welke maat je na de bevalling hebt. Nou, geloof me… Koop er maar vast eentje ;)

9. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
  10. ijsbeer

ijsbeer Actief lid

14 feb 2014
    387
    0
    16
  11. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    @Lucindali ik heb een meegroeiBH gekocht met Cup H, waardoor die I ook nog wel aankan :) Hoe ik straks een voedingsbh ga vinden is een grote vraag..probeer me er nog maar even niet druk om te maken ;)

12. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Anita is echt een aanrader! (Anita heeft volgens mij bh's tot een J-cup.)
    Ik had 80G voor de zwangerschap en na de bevalling is dit gegroeid tot een I-cup.

Ik ben naar een borstvoedingswinkel geweest hier in de buurt, misschien dat zoiets ook bij jou in de buurt bestaat? Zij kunnen je ook goed advies geven over de maat die je dan het beste kunt kopen, aangezien ze nog wel iets voller worden door de stuwing in de kraamweek! ;) Ik wil je wel de tip meegeven om in de laatste maand er 1 te kopen, dan zijn je borsten al wel aardig gegroeid (stuwing dan dus niet meegerekend) en het is heel erg fijn om met een grotere boezem een bh te hebben voor de eerste week/weken. Na 2 weken zijn je borsten 'gewend' aan het voeden en worden ze niet meer groter. Dus als je weer fit genoeg bent om erop uit te gaan, dan zou je op zoek kunnen gaan naar een extra/nieuwe voedingsbh. Zo heb ik dat iig wel gedaan. Met week 36/37 heb ik er 1 gekocht zonder beugel, zodat ik deze ook in bed aan kon houden. Toen mijn dochter 2,5 week oud was, heb ik er 1 gekocht mét beugel (vond ik zelf fijner). En toen dat zo goed beviel, heb ik een kleine week later er nog 1 bij gehaald. Het is namelijk wel fijn om er 2 te hebben, kun je de andere dragen als je de was doet! :p

Succes met je zoektocht!

13. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.110
    1
    0
    Zuid Holland
    ik denk zelf dat ik 85E heb maar het zou ook zomaar een maat hoger kunnen zijn, durf het echt niet te meten eerlijk gezegd, maar als ik naar mij maat kijk en na die van jullie dan denk ik nog wou de mijne zijn kleiner ;)

laatst kon ik nog maar een bh aan, en van kennis van mij heb ik paar bh,s gekregen, ja natuurlijk het is wel tweede hands, maar ben er wel blij mee, heb ze wel paar keer gewassen voor ik ze aan trok hoor, ik kon gewoon nergens anders bh vinden en anders pas heel duur, nu heb ik er weer 4 die ik pas, ik hoop echt dat mijn tieten niet nog groter groeien ;)

14. Jetski

Jetski Lid

24 mrt 2014
    98
    36
    18
    NULL
    Zuid-Holland
    Tnx allemaal. Ga tegen de tijd dat het nodig is wel even dagje Utrecht shoppen :). Of iemand moet nog andere goede lingeriewinkels kennen? Helaas is de winkel waar ik altijd heen ging sinds paar weken/maanden failliet. Mag weer op zoek naar een nieuwe fijne lingeriezaak :(.
    Vind het zelf toch altijd wel fijn om gewoon te passen in een winkel, van sommige bh's krijg je van die rare borsten.

15. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Dankjewel prettymum!

Gelukkig had ik bij de andere 2 alleen de eerste dagen stuwing en direct daarna al flinke krimp in de borsten. In mijn geval geldt juist dat ik enorm 'zwaar/groot' word in het begin van de zwangerschap en op het einde juist niet meer. Is bij iedereen verschillend denk ik....

16. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit inderdaad!

17. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Oh, wat een fijn topic! Hier ook 'gezegend' met een G-cup. Mijn borsten zijn nog niet echt gegroeid (al zou dat nog kunnen) maar ik weet hoe belangrijk goede ondersteuning is. Hier fan van het merk Prima Donna maar dat zal met borstvoeding natuurlijk niet meer gaan.
    Lees hier handige tips, die ga ik onthouden!

Deel Deze Pagina