tips bij bijna uitdroging?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Shaylen, 22 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ik kom net bij de huisarts vandaan met mijn meisje, ze komt vocht tekort maar is nog niet uitgedroogt, als het eind van de middag niet beter gaat (geen plasluier) wordt ze opgenomen. ze huilt zonder traantjes, heeft een amoniakgeur in haar luier en al 24 uur niet geplast.

omdat ze sinds vanmorgen wel haar drinken weer binnenhoudt wil de huisarts even tot eind vd middag afwachten.

ik geef haar water via een spuitje en op zich slikt ze dat wel door als ik haar handjes vast heb (ze slaat alles bij haar mondje weg) en haar dwing.

ze heeft nu 2 keer een flesje van 150/5 gedronken (6 uur vanmorgen en net om 10.00 uur en tussendoor water, kleine slokjes)

ORS geef ik haar ook via een spuitje al sinds gister.

wat kan ik nog meer doen om te voorkomen dat ze ook echt uitdroogt? is fruit verstandig? daar zit ook vocht in maar zal ze dat verdragen? ze is dol op mandarijntjes namelijk maar durf ik niet aan omdat het zuur is voor haar maagje.

2. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    hey meis,

fruit zit vocht in maar heeft ze op dit moment daar behoefte aan??
    je kan het proberen

verder als je gewoon een paar keer een klein flesje thee of iets dergelijks probeert???

verder als je het over een paar uur niet vertrouwd gewoon terug de huisarts bellen
    is het belangrijkste

heel veell sterkte

3. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hee meid,

Wat naar zeg :(
    Ik zou oppassen met sinaasappels en mandarijnen, zou wel iets van appel of zo geven. Citrusfruit kun je dunnere ontlasting van krijgen en dat drijft weer vocht af, vandaar.
    Beterschap voor je meissie en sterkte voor jou!

4. 078mama

078mama Niet meer actief

In bad gaan met veel bakjes en dan iedere keer uit zo'n bakje een slokje laten nemen? Dat vond mijn dochter altijd erg interessant maar ik betwijfel of ze daar de puf voor heeft...

5. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

bedankt voor de reacties, de huisarts zei ook dat als ik het eerder niet vertrouw dat ik gelijk mag komen dus dat zit wel goed.
    stukjes appel heb ik ook wel aan gedacht, anders probeer ik dat straks wel even.
    bedankt ;)

6. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    gelukkig

sterkte meis

7. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

is op zich best een goed idee, ze is dol op water en spetteren, alleen nu is ze daar te lusteloos voor inderdaad. misschien iets voor morgen als ze wat is aangesterkt.

8. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Ik denk dat je het al heel goed doet hoor, steeds kleine beetjes aan blijven bieden, gewoon water of diksap, daar zitten weer wat suiker in waar ze misschien iets minder slap van word.

Nou hopen op een goede plasluier!, je kan een zakje vastmaken aan haar, is misschien niet zo`n leuk idee maar dan weet je wel hoeveel ze plast.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Een nat washandje geven om op te sabbelen? Hoef je het niet naar binnen tw dwingen, scheelt weer een hoop stress :)
    En verder: als ze nu dus weer drinkt, zal de uitdroging ws wel gaan wegtrekken nu... Komt goed dan! :)

10. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

washandje geprobeerd, is geen succes omdat ze middenin een "gooi alles op de grond" fase zit, ik denk ook dat als ze nu haar drinken van vanmorgen erin houdt dat het dan wel goedkomt!

bedankt voor de antwoorden, zitten toch hele goede tips tussen waar ik dan zelf niet opkom :)

11. msu973

msu973 Lid

2 apr 2009
    53
    0
    0
    Mijn huisarts adviseerde me geen diksap te geven en geen vruchtensappen. Door de fruitsuikers kan het kindje aan de diarree raken, waardoor het nog meer uitdroogt. Ik moest in een flesje met roosvicee de ors vermengen en steeds een slokje geven. Verder heb ik ook weinig advies vrees ik....

12. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ze is net wakker, niet overgegeven dus dat is positief maar nog steeds geen plasluier en 39.2 koorts.
    diksap lust ze sowieso niet, erg kieskkeurig qua drinken.

13. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Mijn zoontje heeft ook in het ziekenhuis gelegen met uitdroging. Daar moesten we juist fruithap geven als hij geen flesje wilde. In fruithap zit ook vocht, en iets is beter als niets, zo redeneren ze daar.

Heel veel sterkte, hopelijk knapt ze de komende uren wat op. Ze zijn in no time heel ziek, maar ze kunnen ook zo snel ineens weer wat opknappen!

14. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

Ik ben dan echt een meut in dit soort dingen. Had alweer bij de ha gezeten. Ik hou zelf niet zo van afwachten als het om mijn kind gaat. Hopelijk gaat het snel beterder met haar.

15. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yoghurt,kwark ed. Zit ook een hoop vocht in.. Misschien vindt ze dat wel lekker nu?

Appel raspen en geven, druifjes, peer..... alles wat ze wel wil hebben zoveel mogelijk geven. Succes ermee en als ze weer flesjes drinkt zal het wel beter gaan denk ik...

16. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Alyna was vorige week ook bijna uitgedroogd. Ze hield geen eten binnen en had hoge koorts.
    Ik moest om het halfuur 50ml gesuikerd drinken aanbieden.(bijv. thee met suiker, 'sap' uit een pakje,...)
    Grote hoeveelheden mocht niet ivm met haar maag.(ze had een maag-darm ontsteking) Ze mocht ook geen fruit of zuivelproducten de eerste dagen, ze mocht zelfs een dag helemaal niet eten. Maar goed, dit was ook een ontsteking en Alyna is al wat ouder dan jouw kindje. ;)

Maar als ze niet wou drinken/het niet binnenhield moest ik meteen terugkomen. Gelukkig wou ze wel drinken!
    Zeker die zoete shit uit zo'n pakje. :D

17. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik heb hetzelfde gehad met mijn middelste die toen goed een jaar was. hij lag apatisch in de buggie of op de onderzoektafel en later in de bank, mij werd hetzelfde verteld als tegen jou voor 4 uur moest hij geplast hebben anders werd hij opgenomen. ik moest van de huisarts elk half uur hem omhoog tillen en drinken in zijn mond doen. 10 cc. alles opschrijven. ik heb hem appelsap gegeven toen. er gebeurde heel lang helemaal niks en ik zag het somber in. tegen 3 uur kwam er beweging in en om 10 voor 4 plaste hij knalorange plas. toen was het ok volgende de dokter en hoefde hij niet naar het ziekenhuis. ik ben wel nog 2 dagen en nachten druk geweest met regelmatig drinken aanbieden kleine beetjes tegelijk ook
    s nachts. achteraf denk ik waarom??? waarom hebben jullie hem niet naar het ziekenhuis gedaan. waarom moet het zover komen. ik hoop voor je dat alles snel weer goedkomt met je kleintje.

18. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

bedankt voor alle antwoorden :)

Yinte, inderdaad, waarom zolang laten doorsukkelen?

Lucia, zoet doet het hier ook goed als echt niks anders meer lukt ;)

ze wil nu weer helemaal niks drinken en heeft nog steeds hoge koorts, de huisarts wil haar zometeen weer zien, ze is verder wel alert maar absoluut niet haarzelf.

19. Catheleine

Catheleine Bekend lid

9 feb 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    Ik vind dat er soms inderdaad lang gewacht wordt met het opnemen van kleine kinderen... Ze drogen snel uit, en als ouders maak je je zoveel zorgen, terwijl een infuusje in het ziekenhuis vaak al wonderen doet...

Ik denk dat alle adviezen al gegeven zijn...
    Ik wens jullie heel veel sterkte en hopelijk gaat het snel beter,,

Liefs Catheleine

20. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    mijn dochter is met 11 maanden ook opgenomen geweest omdat ze uitgedroogd was. Elk uur een paar lepeltjes vocht is al voldoende werd mij toen verteld. Zij spuugde toen alles eruit en had vreselijke diarree. Ik gaf ook danootjes en fruithapjes omdat ze alle melk eruit spuugde en op die leeftijd alle soorten drinken weigerde. Dus misschien lust ze graag danootje???
    Ik ben er normaal ook niet zo voorstander voor maar in zo'n situatie moet je niet moelijk zijn! Sterkte ermee!!

Deel Deze Pagina