iets om kastjes dicht te houden...wie helpt me?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sidmick, 1 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.801
    4.182
    113
    Wij hebben in de keuken zo'n draaimolen kastje. En dat heeft mijn dochter nu ook ontdekt ;) Opzich staan er geen zaken in die kwaad kunnen maar wel allemaal etenswaren. Gister zat ze al op haar gemak een plak ongekookte noodles op te eten. Omdat er ook olie en sauzen ed in dat kastje staan wil ik eigenlijk iets hebben waardoor ze het kastje niet meer open krijgt. Iemand een tip voor me?

2. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Passen hier niet van die haakjes / klemmetjes op?

3. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Nee, hier hetzelfde probleem. Ik heb het (vooralsnog) zo opgelost: ik heb 1 lade ingeruimd met allemaal plastic bakjes en dekseltjes enz. Daar mag Charlotte mee spelen, verder mag ze nergens een kastje of lade openmaken. Ik haal haar steeds weg als ze het wel doet en zet haar dan voor haar eigen la. Het is wel telkens een rommeltje, de smijt de bakjes uiteraard door de hele keuken maar het werkt wel redelijk goed. Maar echt alleen laten doe ik haar niet want dan gaat ze uiteraard toch stiekum doen wat ik niet wil. Heb ook geen idee of daar iets voor bestaat, heb weleens elastiekjes gezien voor kastgreepjes maar die passen niet op onze keuken helaas.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

En kun je met een postbode-elastiek het greepje van het kastje niet aan een ander greepje vastmaken, zodat het kastje niet meer open kan?

5. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

volgens mij heb je er speciale dingetjes voor.
    probeer eens bij een bouwmarkt.

hier komt plurk eigenlijk nooit in de keuken. zeker niet alleen. deur is altijd dicht. als ik aan het kokne ben zit ze altijd naast me op de grond en geef ze wat om mee te spelen. maar als ze ergens aan komt en ik zeg: nee laat ze meestal wel meteen los! ( nu nog wel hahaha)

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    je hebt hier speciale haakjes voor inderdaad. Die maak je aan de binnenkant van je kast, dus daar zie je niets van.
    De kast kan dan nog een klein stukje open, precies genoeg om je vinger er tussen te doen om het haakje open te maken (wat je kindje zomaar niet lukt ;) )

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.801
    4.182
    113
    Wij hebben een open keuken dus haar uit de keuken houden is geen optie. Ze heeft idd 1 kastje met plastic bakjes ed waar ze aan mag zitten maar de verleiding voor het draaikastje is erg groot.
    Tja, soms is mama weleens plassen of aan de telefoon en grijpt ze toch haar kans.

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.801
    4.182
    113
    Dat klinkt als een oplossing. Heb je enig idee waar dt te koop ismisschien?

9. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nee met een open keuken is het geen optie idd. helemaal niet bij stil gestaan haha:) sorry maandag:p

10. thewiz

thewiz Actief lid

27 jun 2009
    331
    0
    0
    Thuismama
    Assen
    Ik heb haakjes gekocht voor aan de buitenkant van de kastjes. Die plak je op de deurtjes. Heb ze gekocht bij de appie heijn. Wij wonen in een huurhuis dus ik mag niet in de deurtjes en lades schroeven. En ze zitten heel goed en stevig vast.

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    bij de bouwmarkt, maar ook bij babyzaken volgens mij.

dit is het idee: VEILIGHEIDS HAAKJES

de 1e dus, alleen hebben ze hem hier voor een lade gebruikt, maar als je hem dus een kwartslag draait, kun je hem voor een kastje gebruiken. Ze kosten ook amper wat, maar zijn wel érg praktisch.

12. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen

Deel Deze Pagina