tips bij bijna uitdroging?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Shaylen, Feb 22, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. suze30

suze30 Fanatiek lid

Jul 7, 2009
    2,188
    1
    0
    NULL
    NULL
    wat fijn dat je meisje weer lekker thuis is, kan me inderdaad wel indenken dat ze thuis "rustiger"zijn, het is dan toch vertrouwd, ik hoop dat ze gauw weer opknapt!!

beterschap!

2. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

Jul 15, 2008
    1,081
    0
    0
    Ergens in NL
    Ik zit net je verhaal te lezen en hoop dat je kleine ondertussen al goed aan t opknappen is....
    Beterschap in ieder geval!

Mijn dochter is donderdagavond ziek geworden met overgeven/diarree en ze had 39 gr koorts.
    Vrijdag bleef er nog steeds niks in en had ze geen plasluier (wel steeds diarree als ze iets dronk) zijn toen nog naar de huisarts geweest en die wilde ons naar het zh sturen maar toen hij belde zeiden ze dat de afdeling vol was en we het nog even aan moesten kijken door sportdrank te geven. ORS weigert ze nl te drinken. Zaterdag at ze nog steeds niks en dronk ze maar 200 ml vocht, zondag idem dito. Steeds ook maar 1 plasluier na de nacht en overdag niks.
    Zondagavond hebben we nog bij de huisartsenpost gezeten, die stuurde ons door naar de eerste hulp vanwege uitdrogingsverschijnselen (ze rook t aan d'r adem). Maar de ka vond haar nog veel te actief en we moesten maar thuis zoveel mogelijk vocht geven.... ik was woest net ofdat we daar al niet een paar dgn mee bezig waren.
    Nu is het nog steeds drama met drinken en eten.
    Ik heb er vandaag met moeite 500 ml ingekregen. Vanmorgen heeft ze 1 boterham en een kleine banaan op, daarna heeft ze weer helemaal niks gegeten.
    Ik wordt er echt heel erg moedeloos en verdrietig van allemaal. Ik weet ook niet wat ik er nu mee moet doen. Zo kan het toch niet iedere dag doorgaan?????

3. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

nou ze houdt nog niet veel binnen, net een fles gegeven die er tijdens het drinken alweer met kracht uitkwam, ik weet ook niet of ik dan gelijk weer moet aanbieden of even te wachten, vandaag maar even vragen aan de kinderarts.

4. jonibra

jonibra Niet meer actief

Hey Meis,

zijn jullie de nacht een beetje doorgekomen?
    Vervelend zeg dat ze dr flesje weer niet zo lekker gaat:(
    Wel fijn dat je het straks gewoon even kan vragen.
    Wil ze ook tussendoor niet af en toe een klein slokje drinken?

Geef dr een dikke KNUFFF!!!

Liefs mij

5. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik zou in de tussentijd de flesjes heel klein maken en misschien wat dunner. ik was hier al bang voor ze is veelt e snel weer naar huis gestuurd ze was nog lang niet opgeknapt. stom beleid hoor. beter voor de kinderen ja ammehoela. zo heeft het kleintje toch ook geen rust. en mama al helemaal niet. die maakt zich vreselijke zorgen. hoelaat gaat de kinderarts bellen? is het vannacht een beetje gelukt?

veel sterkte vandaag weer meid, en ook voor kaatje veel sterkte... dat verhaal is ook zo belachelijk.bah bah. lang leven de gezondheidszorg van de laatste 5 jaar bleehhh.en maar bezuinigen.

6. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

pff, nou vannacht heeft ze wel goed geslapen, de kinderarts heeft gebeld, als ze morgen nog steeds overgeeft en waterdunne diarree heeft dan moet ze weer opgenomen worden, zo wordt het alleen maar onrustiger voor ons, heb ik ook nog gezegd tegen de arts, was het antwoord dat maar 17% opnieuw hoeft opgenomen te worden na ontslag met dit nieuwe protocol.

ze had net zo´n dunne diarree luier die ik aan het verschonen was, kwam er nog meer, spoot zo haar kamertje door, ik ben echt bekaf van het schrobben, 90 graden wassen, troosten en heen en weer lopen.

pff, zit hier echt ff te janken en dat heb ik niet gauw!

7. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    hoi oi sterkte ik herken het wel
    hier mijn verhaal op hyves

update van wat ik op julian zijn site gezet had hier even update van julian vanmorgen op aandringen voor de 4de keer dokter geweest 1ste keer was dinsdag de 16de om 22:15 omdat die benauwd was,vol slijm zat en hoeste en snot verkouden was. gekegen medicijn ventolin.gevolg luchtweg infectie. 2de keer was zondag 21ste om 18:15 her controle werd alleen longen geluisterd die waren schoon volgens hem nu was het weer een bovenluchtweg infectie (eigen huisarts zat er de man wij hebben er 2 een man en vrouw van elkaar hij wilde hem dus de volgende dag op spreekuur wegen of die veel gewicht verloor. 3de keer was maandag 22ste wegen hij woog na ons weten via weeg schaal 10 kilo en 900 gram voor die ziek werd gister woog die dus 10 kilo en 260 gram. na lang aanzeuren omdat we ons toch weer zorgen maakte en de kerel ons ja volgens mij nog net geen zeur vond omdat julian dus al letterlijk 7 dagen niet gegeten had en slecht dronk zij die kom dan morgen (vandaag dus) maar bij ... huisarts zijn vrouw dus. 4de keer was dus vandaag de 23ste hij werd helemaal na gekeken door haar is zo top vrouwtje met haar kan ik goed overweg die huisarts die begrijpt en weet ook echt alles van ons 3 en haar man niet. ik was zo blij dat ik er op aangedrongen had want hij mankeerde inderdaad het 1 en andere. hij werd eerst oortjes bekeken rechter oor eerst hoppa dat is 1 flinke rode oor goede oorontsteking dus oke nu de linker ook hoppa dat is 2 wel wat minder rood maar met wat vocht gevolg diekant begon goed te ontsteken er was ook een co assistent die ook even in 1 oor wilde kijken.normaal laat julian dat nooit toe oren kijken en longen luisteren niet hij vond nu echt letterlijk alles best oke toen werd die uitgekleed toen werd die op de weeg schaal gezet 10 kilo en 260 gram en toen werd hij door 2 personen longen geluisterd wil hij normaal niet schreeuwd die alles bij elkaar nu door dat die zo beroerd was liet die dat toe. gevolg hij zaagde wel dat kon dus door zijn bovenlucht weg infectie komen en zondag waren ze nog schoon? nougoed dat vonden we al raar . erd werd zondag dus alleen longen geluisterd veder niets. maar goed julian op de weegschaal en hij woog dus nog als die stil zat tussen de 10 kilo en 210 gram en 10 kilo en 260 gram. gevolg van alles dubbele oorontsteking en de boven luchtweg infectie zat er nog . waarom is er zondag niet in de oren van hem gekeken dat snappen we gewoon niet want als we dus niet geweest waren vandaag na aandringen bij zijn vrouw dan waren we hier niet achter gekomen want dinsdag had hij het nog niet vorige week dus. nu snappen we waarom hij dus koorts kreeg sinds vrijdag en waarom hij nog steeds niet eten wilde en waarom hij jengelde en huilerig was en alleen bij mij wilde zitten (hij had PIJN). maar hij had op 20 december ook al rechter oor ontsteking nu vroeg ze dus ook of dat goed werkte en dat deed het ook daarom kreeg die nu een 2de kuur antibiotica in 2 maanden tijd normaal doen ze dat niet maar omdat die dus al 7 dagen niet at en toch wel slecht dronk kreeg die dat wel nu moet die dus binnen 2 dagen wel wat opknappen. kortom vertrouw altijd je moeder instinct want ik vertrouwde het ook niet en zo zie je maar een moeder gevoel heeft het altijd bij het juiste eind.

julian dronk ook maar tussen de 250 en 459 ml normaal wel 2 liter

8. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ja sterkte meid. kun je niet gewoon terug bellen dit is niet normaal hoor. zo erge dunne ontlasting. heb je niet iemand die je ff kan bijstaan al is het maar ff een was doen of de kamer schrobben? huil maar ff lekker uit. schreeuw desnoods. probeer als ze even slaapt een douche te pakken. en wat ik zeg probeer terug te bellen. dit klinkt helemaal niet goed.
    ik heb met je te doen. ik denk aan je!

liefs yinte

9. Nanske

Nanske Actief lid

Sep 18, 2008
    388
    0
    0
    Bediende
    Ruiselede
    Hey meid, wat een verhaal zeg!
    Jenno heeft ook een week in het ziekenhuis gelegen toen hij 4 maanden was. Overgeven, overgeven en overgeven, niets hield hij binnen. Dus opname, baxter en een week ziekenhuis.
    1 dag thuis en de miserie begon opnieuw.
    Ik ben dan naar een andere kinderarts geweest en die schreef gewoon medicatie voor. Ik moest beginnen met ORS te laten drinken, rustig overschakelen naar melk maar verdund, dus altijd 1 schep minder melk dan normaal én Motilium tabjes. 1 smorgens en 1 savonds. In de kliniek wilde men geen medicatie geven, maar deze arts zei dat het echt geen kwaad kon. Zeker niet als ze de uitdroging nabij zijn....
    Nou ik heb die tabjes gestoken en op 2 dagen was Jenno weer de oude! Misschien is dit wel een tip en een vraag waard aan de dokter. Als wij ziek zijn dan nemen wij toch ook medicatie? Waarom dat kindje zolang laten afzien? Ik begrijp sommige dokters toch echt niet hoor. Ik begrijp dat ze nog erg jong is, maar in zo een geval....
    Veel sterkte meid en veel beterschap aan je kleine ukkie!

Nanske

10. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

hey bedankt meiden, ik ben weer uitgejankt, het werd me even teveel.
    ik bel zometeen de arts nog even en dan vraag ik gelijk om die tabletjes, de arts wou niks voorschrijven omdat we dan niet kunnen peilen hoe ziek ze is.

11. Nanske

Nanske Actief lid

Sep 18, 2008
    388
    0
    0
    Bediende
    Ruiselede

Het zijn geen tabletjes hé, maar tabjes, die je moet opsteken... :)
    Voor alle duidelijkheid :)

Ik denk toch dat hij nu al wel moet weten hoe ziek ze wel is hé. Hoog tijd om te genezen zou ik zeggen!

Sterkte.

Nanske

12. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

nou ik heb de arts gesproken, ze wil geen medicatie voorschrijven omdat er geen medicijnen voor buikgriep bestaan zegt ze, ze zal het zelf moeten uitzieken. als ze morgen nog steeds zo is dan krijgt ze opnieuw een ORS behandeling via een maagsonde om haar weer een buffertje vocht te geven, meer kunnen ze niet doen zei ze, dan blijft ze 4 uur en na de behandeling mag ze dan weer naar huis.

13. Nanske

Nanske Actief lid

Sep 18, 2008
    388
    0
    0
    Bediende
    Ruiselede

Tja, wat kan ik zeggen.... ik hoop dat ze echt snel weer beter wordt.
    Ik duim in elk geval!

Groetjes
    Nanske

14. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

He wat vervelend zeg. Veel beterschap gewenst!!!

15. jonibra

jonibra Niet meer actief

Jeetje meid,
    wat een gedoe allemaal.
    Hoe is het vanacht gegaan?

Liefs mij

16. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

vannacht heeft ze goed geslapen en niet overgegeven, net een flesje van 100cc gedronken, dit houdt ze tot nu toe nog binnen.
    ze had ook wel een plasluier vanmorgen dus ze heeft nog wel vocht genoeg, dat was wel een opluchting, wie weet gaan we nu langzaam de goede kant op!

ze is trouwens een kilo afgevallen!! echt veel voor zo´n kleintje.

17. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

bedankt trouwens voor jullie medeleven, dat is echt heel fijn als je het zelf even niet meer ziet zitten.

18. malka

malka Bekend lid

Aug 30, 2008
    847
    0
    0
    He Shaylen,

zie nu je toppic pas.... Wat een zware tijd zeg! Ik hoop dat je meissie snel weer beter wordt..... En jij heel veel sterkte, vreselijk om je kleine zo te zien. Wat kan je je dan machteloos voelen he?!

Dikke knuf

19. jonibra

jonibra Niet meer actief

Hey Meis,

fijn dat het vanacht en vanochtend zo goed gegaan is!
    Ik hoop dat het zo blijft.
    Kom later weer ffies gluren.

Liefs mij

20. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,397
    3
    0
    Oooh, gelukkig, dat klinkt beter. Ik las gister je topic en ging nu even spieken om te zien of er vooruitgang in zit... wat een ellende zeg, zo'n ziek kleintje.

Beterschap!!

Share This Page