Hallo dames, Even het volgende, wat ik nogal raar vind. Wij wonen nu een week in de nieuwe gemeente en kort nadien is het begonnen... Diarree bij beide kinderen. Onze oudste heeft zo wie zo best gevoelige darmen, de jongste is er veel minder gevoelig voor. Zoonlief heeft 2-3 keer per dag diarree, dochter heeft 1-2 keer per dag diarree waarbij wij gelijk alle kleding kunnen verschonen. Aangezien het dan tot haar rug zit. Oudste geeft sinds wij hier wonen aan dat hij buikpijn heeft. Nu drink ik ook het kraanwater hier en het is wel zo dat het water viezer is. Lijkt wel of hier chloor in het water zit, terwijl wij gewoon in Nederland wonen Water uit de kraan vinden de kinderen ook niet zo heel lekker meer, maar als ik er aanmaaklimonade in doe, drinken ze het wel. Gevolg: Buikkrampen en soms diarree. Kinderen krijgen 3 keer per dag kraanwater (soms met een smaakje, soms puur water). In de oude woonplaats was het water wel 'goed', nooit klachten, buiten een normale buikgriep om. Wie heeft hier ervaring mee? Kan dat écht door kraanwater komen? Of schuilt er meer achter? Vind het ook zo vreemd dat het water naar chloor smaakt. Niet heel erg overheersend, maar wel duidelijk aanwezig.
Ik denk toch echt een virus, bijvoorbeeld Rota. Ik zou even langs de huisarts gaan. Als je zeker wilt weten of het het water is, moet je het even gaan afkoken en dan geven.
Dat kan het inderdaad ook zijn ja. Wel vervelend dat het tegelijk komt met verhuizing en smerig kraanwater.
Er bestaat van die watertests in de winkel. Misschien kan je het zo eens testen? In België kan je ook de kwaliteit van het kraantjeswater navragen, misschien kan dat in Nederland ook?
Lijkt me een virus. En elke waterleverancier levert een andere smaak drinkwater. Chloreren is verboden in Nederland. Kwestie van wennen aan het nieuwe smaakje, en eventueel de leidingen in je huis eens goed nakijken.
Dit. De kwaliteit (dat is niet hetzelfde als smaak) van het drinkwater in Nederland is de allerbeste ter wereld.
Mag ik vragen waar je ongeveer woont. Ik drink thuis water van het pwn. Dit is echt het lekkerste water dat er bestaat. Op mijn werk drink ik water dat uit amsterdam komt. En het smaakt anders en viezer, ik wordt er niet ziek van maar ik neem altijd een flesje van thuis mee zodat ik in ieder geval een halve liter lekker water heb. Het lijkt me stug dat je kindjes ziek worden van het nederlandse kraanwater, dit behoort namelijk tot het schoonste water ter wereld. Zelf in flessenwater zit meer vervuiling dan in het nederlandse kraanwater. Ik zou als ik jou was even naar de dokter gaan met de kids. Wellicht hebben ze een virusje te pakken. Hoelang zijn ze al ziek?