Tips bij extreem vaak aften?

Discussie in 'De lounge' gestart door Loveloes, 1 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brigit

    Brigit Fanatiek lid

    26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Wat bij mijn dochter heel goed helpt is kaneel. Als ze een aft heeft doe ik dat erop en het is heel snel weg.
     
  2. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Gewoon de poeder?
     
  3. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.686
    2.135
    113
    Kom je regelmatig bij de mondhygiëniste? Dat helpt hier goed.
     
  4. Brigit

    Brigit Fanatiek lid

    26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Ja klopt!
     
  5. Loveloes

    Loveloes Niet meer actief

    Bedankt voor alle tips!
    Ik kan er we wat mee.
     
  6. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.294
    925
    113
    Vrouw
    Idd had ik het toen ik coeliakie bleek te hebben. Door mn dieet verdwenen de aften
     
  7. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.858
    7.805
    113
    Amsterdam
    Zou ook nog even laten kijken of er niet stiekem ergens een ontsteking in je mond zit. En niet te hard poetsen, verder idd extreem zuur en pittig eten vermijden en ook eten met harde oppervlakten die kunnen schuren. En niet teveel met je tong langs je tanden schuren etc.
    Helpt dat allemaal niet kan je idd ook eens je vitamines laten controleren hoe die zijn, een vitb12 tekort kan een oorzaak zijn.
    Ik heb er de laatste maanden ook gigantisch veel last van. En toevallig is m’n verstandskies verwijderd waarbij het tandvlees opspeelde en het lijkt een stuk minder. Ik heb maanden echt m’n hele mond vol gehad waardoor eten gewoon echt niet meer leuk was. Als de verstandskies niet de oplossing had geweest had ik naar de huisarts gegaan om m’n vitamine status na te laten kijken.
     
  8. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.445
    7.289
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ik spoel altijd met koude melk! Dat verdoofd de pijn een beetje en meestal zijn ze dan na een paar dagen ook weg of is in elk geval de scherpe rand weg van de pijn :) erg vervelend!!
     

Deel Deze Pagina