Ik ben morgen 36+6 weken zwanger met 38+4 (13 mei) word ik ingeleid. Probleem is alleen dat ik heel graag natuurlijk wil bevallen. Dit zou namelijk al de 3e ingeleide bevalling worden. Ik word ingeleid omdat de baby te groot is en ze bang zijn dat ik blijvende schade overhoud aan mijn bekken. Nu dus mijn vraag ik moet morgen weer naar mijn verloskundige (ik loop in het ziekenhuis) zou ik kunnen vragen of ze me willen strippen? Ik zou het zo leuk en fijn vinden als ik wel een keer natuurlijk mag bevallen!
Vragen kan altijd, denk niet dat ze het nu al doen. Misschien kunnen ze aantal dagen voor t inleiden al beginnen met strippen. Mits mogelijk natuurlijk Snap dat je liever natuurlijk bevalt!
Ja ik stel de vraag omdat ze dit mijn dochter toen wel hebben gedaan was echter een verloskundige praktijk en nu loop ik in het ziekenhuis ga anders proberen volgende week nog een afspraak in te plannen als die mogelijkheid er is
Niet voor de 40 en eigenlijk 41 weken zelfs. Al kan je het altijd vragen hoor, misschien zijn ze in een goede bui. Maar het zal jou niet meer opleveren dan wat vervelende krampen of in het meest gunstige geval: helemaal niets.
Ik word ook ingeleid ivm zwangerschapsdiabetes en grote baby. Hier wil de gyn/vk mij wel een paar dagen ervoor proberen te strippen om te kijken of het vanzelf op gang komt... dus zou het zeker proberen... verwacht alleen niet dat ze het heel veel eerder doen...
Of heel veel bitter lemon drinken, ananashart eten, je voeten masseren, traplopen, orgasmes krijgen.....
Ja dat kan inderdaad, met nadruk op kan. Ik was het in overleg met gyn wel van plan, antenataal kolven.
Ik las dat je door seks te hebben meer van die stof krijgt dan door te kolven, en dat het dus helemaal geen bevallingen op kan wekken enzo.
Ja klopt, in het algemeen geldt dat als je nog gewoon orgasmes mag hebben je ook gewoon kunt kolven. Maar dit weet niet iedereen en daardoor zijn de meningen verdeeld.
Ik denk dat ze best willen strippen om een zo gunstig mogelijk startsituatie te krijgen voor de inleiding, maar gezien de termijn denk ik dat de kans klein is dat je er echt een bevalling mee op gaat wekken (dan moet je namelijk echt al goed rijp zijn). Hier in overleg met de gyn ook voorafgaand aan de inleiding 2 strippogingen gehad (beiden pogingen hebben ze t niet daadwerkelijk gedaan omdat de situatie dus niet gunstig genoeg was om daadwerkelijk de bevalling mee op te wekken...) t zou alleen maar een heleboel ongemak opleveren zonder eindresultaat zullen we maar zeggen ik zou ingeleid worden met exact 38 weken en strippen gingen ze vanaf 4 dagen ervoor doen met 48 uur ertussen. Uiteindelijk hebben ze de middag voor de inleiding ballon geplaatst en die heeft bij mij de bevalling opgewekt! Dus dat kan natuurlijk ook nog Bij mijn 1e heeft de vk overigens wel gestript ook, met 38.4. Ik was toen (eindelijk, na 4 weken ellendige voorweeën en meerdere valse alarmen) eindelijk rijp (dwz volledig verstreken en wat ontsluiting). Dat heeft toen wel doorgezet en diezelfde avond is onze dochter toen nog geboren. Dus wellicht willen ze best strippen bij je, maar ik zou er niet vanuit gaan dat ze dat dan nu al gaan doen, denk hooguit in de dagen voor de inleiding dan
Ik ben ook rond die termijn gestript voordat ik ingeleid ben . Heeft alleen geen zak uitgemaakt en ik heb toch nog het hele riedeltje af moeten lopen haha!
Hier ook! Beide keren gestript met 37+2 om (hopelijk) te voorkomen dat een ballonetje nodig zou zijn voor de toen-al-geplande ingeleide bevallingen op 38+0 en 37+6. Bevalling is na het strippen niet gestart, wel had ik beide keren vóór het strippen “ruim 2cm ontsluiting” en erg kort erna respectievelijk 3 en 4cm