Tips bij gipsbroek heupluxatie

Discussie in 'Aangeboren afwijkingen' gestart door casey86, 21 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. casey86

    casey86 Actief lid

    22 dec 2013
    179
    1
    18
    NULL
    NULL
    Goedemiddag,
    Onze zoon heeft heupluxatie en wordt 9 augustus onder narcose in de kom gezet. De verwachting is daarna nog minimaal 3 maanden een gipsbroek.
    Heeft iemand tips waar rekening mee te houden. Heb een doomoo zitzak aangeschaft en we lenen van maxi cosi de speciale autostoel ervoor, verder weet ik even niet zo goed wat nodig is ervoor. Heeft iemand nog tips voor ons?
     
  2. Love1990

    Love1990 Niet meer actief

    Onze dochter heeft ook 3 maanden in een gipsbroek gezeten, wij hadden inderdaad een goede wipstoel voor haar een een speciale maxicosi. Dmv kussens kon ze ook nog in de kinderstoel zitten en wat slaapzakken betreft passen die van de Hema perfect over de gipsbroek.
    Als je verder nog vragen hebt, stel ze gerust
     
  3. MMMmeisje

    MMMmeisje Fanatiek lid

    22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Mijn moeder Had voor mij een ouderwetse 2ling wagen waar 2 kindjes naast elkaar kunnen liggen in 1 bedje... mooi breed genoeg.
    (Zelf dus met heupluxatie geboren 31 jaar geleden)
    Verder veel foto's waarop in in de hoek van de bank zit rechtop.
    in het ziekenhuis waar ik een tijd heb gelegen in een traxie bed draaiden ze de hele dag Door grammofoonplaten... nu misschien een mp3 spelertje met leuke muziek?
    Weet niet hoelang een kindje tegenwoordig in het ziekenhuis blijft.
     
  4. Mommyplus

    Mommyplus Actief lid

    22 jul 2014
    358
    0
    16
    Mijn dochter had een dubbele luxatie al weer 11 jaar geleden.
    Ze heeft twee keer 6 weken gipsbroek gehad. Mijn gouden tip is dat je als je het gips schoon wilt houden kleine newbornluiers gebruikt om de plas en poep op te vangen met daarover heen een grote maat 5/6 luier.
    In het ziekenhuis gebruikten ze tena lady's als inleggers maar dat was hier echt een ramp. Iedere keer poep aan de randen van de gipsbroek.
    Dus zelf wat aan het onderzoeken gegaan en kwam toen hier goed mee uit.

    Ik knipte de plakstrips van de newbornluiers af en stak de achterkant aan de achterkant onder het gips en de voorkant uiteraard aan de voorkant. Dan een grote luier er overheen om de boel op de plek te houden.
    Nooit meer ongelukken gehad.

    En wat betreft broekjes had gelukkig een handige moeder met een naaimachine die wijde harembroekjes naaide. Die pasten er goed overheen.

    Succes er mee. Het is echt even puzzelen hoe je bepaalde dingen moet doen maar gelukkig is het een goed te behandelen aandoening.
     
  5. casey86

    casey86 Actief lid

    22 dec 2013
    179
    1
    18
    NULL
    NULL
    Dank jullie voor de reacties. Ik hoorde inderdaad ook over tena inleggers, maar newbornluiers klinkt ook wel goed op deze manier. Het is in principe maar een dagopname, dus dat is wel fijn
     
  6. Love1990

    Love1990 Niet meer actief

    Ik knipte ook de plakstrips van de luiers af (maatje groter dan haar eigen maat) en dan kon ik de luiers netjes onder het gips duwen. Verder geen extra inleggers of iets dergelijks, geen ongelukjes gehad. In ons ziekenhuis hebben ze goed uitleg kunnen geven over het verschonen.
     
  7. Miracle79

    Miracle79 Bekend lid

    11 jul 2012
    754
    217
    43
    Vraag aan de gipsmeester of je een rolletje van dat witte plakspul mee kan krijgen waarmee ze het gips rond de randjes afplakken. Zul je nodig hebben want het eerste wat onder de plas komt te zitten is die rand :)
    En mocht je Facebook hebben dan even aanmelden bij Hipsterkids. Is een groep met allemaal mama's met ervaring mbt heupafwijkingen.
    Succes!
     

Deel Deze Pagina