ASRM filmpjes kijken/luisteren. Ik val tijdens een filmpje in slaap en slaap iig 4 uren als een blok (tijdens een zwangerschap, dat zegt wat).
Vooral een vaste routine. Ik drink in de avond een night time thee van Pukka. En ik gebruik een spray op mijn kussen met onder andere lavendel. Als ik hem nu al ruim, associeer ik het met slapen…
Oh de horror... Ik werkte (bijna).alleen maar avonddiensten, 3x in de week tot 2330. Ik at altijd nog iets ,keek nog even iets en ging daarna snurken. Ik kan goed op weinig slaap(middelste dochter sliep 6.5 jaar niet door). En ik dacht echt dat het allemaal wel ging.. Maar... mijn oplossing; een regelmatige baan. Man, wat ben ik daarvan opgeknapt. Hebbje niks aan, wilde het toch even noemen
Een luisterboek? Geen scherm en toch even lekker opgaan in een andere wereld. Lekker al in bed, zodat je het gelijk weg kunt leggen als je slaperig wordt.
Lezen is beter om je hoofd leeg te krijgen. Van tv krijg je juist weer veel prikkels en blauw licht, wat ook niet echt helpt.
Zo herkenbaar dit. Mijn man en ik hebben/hadden dit ook altijd hoor. Niets hielp dus ik heb geen tip. Ik werk momenteel al een tijd normale kantoortijden en nu pas merk ik wat wisselende diensten met je lichaam doen. Echt een verademing om een normaal rooster te draaien.
Mijn man zweert bij ploegendienst... maar ik zie echt wel dat de onregelmaat hem opbreekt. Nog een paar jaar dan regelmatige diensten met behoudt van ploegentoeslag . Maar hij eet altijd warm als hij thuis komt. Gevuld maagje slaapt hij goed op. En niet drinken, dan moet je een paar uur later weer naar de wc
Wat mij wel eens helpt na een lange studie avond: een blokje om rijden. Dus ipv direct naar huis, rijd ik een klein stukje om. Radio uit, verstand op nul. Verder zou ik de schermen uit laten en me nog even lekker nestelen op de bank met een kopje droomthee, tijdschrift of boek en gedempt licht.
Bedankt! Zeker bruikbare tips! De thee ga ik halen en toch nog een rustmoment nemen voor het slapen gaan, hopelijk helpt het!