Wasverzachter gebruiken als conditioner. Wordt haar heel zacht van, wel echt zorgen dat het niet in de ogen komt.
Hier inderdaad exact hetzelfde! Eventueel alternatief is hairoil van glizzcur (niet zo geschreven maar je snapt welke ik bedoel) ik had een goudkleurig flesje geloof met argan.
Vraagje: als jullie een vlecht maken doet dat dan geen pijn? Mijn dochter heeft heel dik haar en helaas ook veel klitten. Ze slaapt met een staart in. Een vlecht doet pijn zegt ze (een plek bovenop haar hoofd), het maakt niet uit of ik strak vlecht of los, het lijkt of de vlecht te zwaar is en daardoor aan haar hoofdhuid trekt?
Mijn moeder had dat ook altijd, weet ik nog, zij had altijd een lage staart, een hoge staart deed ook pijn.
Ik maak de vlecht bij mijn dochter opzij. Ik borstel haar haar naar één kant en maak dan meteen een vlecht, dus zonder elastiek in de staart bovenaan. Een lage vlecht opzij dus.
Ik heb het uiteindelijk een week lang iedere dag geprobeerd, op alle mogelijke manieren. Het was niet te doen. Ik heb ‘m verticaal doorgeknipt, toen kon ik de klit in 3 stukken verdelen. Maar het ging er alsnog echt niet helemaal uit, niet met geduldig plukken met m’n vingers, niet met hard borstelen, gewoon geen beweging in te krijgen - het leek wel vervilt. Ik heb ze er helemaal uit moeten knippen, maar de schade valt eigenlijk heel erg mee. Ze heeft gelukkig echt een flinke bos, nu is 1 (flinke) pluk echt kort (tot halverwege haar oor), maar er vallen plukken overheen en het valt dus niet echt op. Bij een staart of vlecht piept die pluk er soms tussenuit en zie je het wel, maar met een goed geplaatst knipje/haarspeldje blijft alles op z’n plek de hele dag. Als de kappers weer open zijn laten we het wel een beetje inkorten, en dan geven we die pluk de kans bij te groeien