Tips bij korte Luteale Fase - (geen tarwekiemolie)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jorietje, 2 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wishmommy84

Wishmommy84 Niet meer actief

Ik heb een wisselende lf die soms ook maar 9 dagen is. In elk geval 1 keer zwanger mee geworden (zoon) en 2 keer vmk. Tarwekiemolie deed werkelijk niets voor me. Mijn gyn blijft zeggen dat als de bevruchting goed is geweest er voldoende progesteron aangemaakt wordt om de menstruatie te onderdrukken en een korte lf geen probleem is. Ben me uiteindelijk breder gaan verdiepen en heb deze maand voor het eerst accupunctuur geprobeerd, toeval of niet had gelijk een lf van 12 / 13 dagen (niet zwanger overigens). Heb ook allerlei voedingsadvies gehad. Ik kan je over een paar maanden hopelijk vertellen dat het een succes was;););)

Jorietje vindt dit leuk.
  2. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.368
    1.841
    113
    Vrouw
    Lf van 9 kan best hoor, dat zal vrijwel nooit de reden zijn dat je niet zwanger raakt. Je lichaam krijgt een seintje als ei bevrucht is en embryo ontwikkelt, om het baarmoederslijm in stand te houden, en je dus niet ongesteld wordt (mits het een goed embryo is en je niet een zwaar progesteron tekort hebt, dit zou je eenvoudig kunnen bepalen door op 7 dpo je waarde te laten prikken).
    Ik ben zelf altijd binnen enkele rondes zwanger geraakt, 2x met lf 8, 2x met lf van 9-10 en 2x met lf 13.
    Toen lf 8 was ben ik wel begonnen met vitex agnus/monnikspeper wat je progesteron optimaliseert maar haalde nooit de 3 mnd (daarna zou het pas echt werken) omdat je moet stoppen als je zwanger bent.

Jorietje vindt dit leuk.
  3. Ongeduldig90

Ongeduldig90 Bekend lid

25 okt 2019
    727
    752
    93
    Vrouw
    Hier elke maand een lf van 9/10 dagen en zwanger! Tarwekiem leverde hier weinig op. Ik ben zwanger geraakt in de ronde dat we conceive plus hebben gebruikt. Zal vast geen wondermiddel zijn, maar wie weet!

Jorietje vindt dit leuk.
  4. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.896
    18.691
    113
    Vrouw
    Mijn lf was meestal rond de 8 dagen. Begon al vroeg met bruinverlies wat dan over ging in menstruatie.
    Geen idee of het daadwerkelijk geholpen heeft of dat het toeval was, maar de ronde dat ik monnikspeper ben gaan gebruiken vanaf cd1, had ik een vroege eisprong en was ik zwanger. Testte ook al positief op 9dpo.

Jorietje vindt dit leuk.
  5. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.896
    18.691
    113
    Vrouw
    Het gaat er denk ik inderdaad om wat je progesteron waardes zijn.. Heb dit 1x laten prikken via de huisarts en naar mijn mening was de waarde extreem laag.. volgens mijn huisarts niks aan de hand, zucht.
    Ben toen op zoek gegaan naar progesteron verhogende middeltjes, tja na zoveel rondes wil je wat proberen :p toen kwam ik dus uit bij monnikspeper.. Dacht baat het niet dan schaadt het niet

Jorietje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina