tips bij maagzuur en bloedarmoede???

Discussie in 'Gezondheid' gestart door mwag, 11 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mwag

mwag Actief lid

24 mrt 2010
    269
    0
    0
    horeca
    brabant!!!
    ik heb bloedarmoede ivm zwangerschap en heb daarvoor nu tabletten gekregen. bij de tabletten mag je geen melk en rennies enzo worden ook afgeraden in de bijsluiter. maar ik heb hele erge last van maagzuur, vooral 's nachts.
    iemand andere tips over hoe ik het kan bestrijden??? want ik neem aan als je geen melk mag dat je ook geen vanillevla mag hebben.

2. sofia1978

sofia1978 Niet meer actief

Je kan via de HA Antagel vragen.Dat is een drankje wat goed helpt tegen erge maagzuur.Het kost helaas wel 6 euro nog wat je krijgt het niet vergoed.Ik heb het bij me eerste ook gebruikt,heb het nu nog niet nodig.het lukt nog steeds met rennies,hahaha

3. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    En omeprazol? Mag je dat hebben?
    Overleg even met de betreffende arts of gyn.
    Vaak is er wel iets mogelijk.

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Staat er dat je helemaal geen melk mag of dat je het niet met melk mag innemen? Want ik weet wel dat je ijzertabletten inderdaad bij voorkeur niet met melk mag innemen omdat de calcium de opname van het ijzer verhindert. Maar een uur voor of na die pil-inname mag je gewoon weer melkproducten nemen.

In dat geval zou je inderdaad gewoon toch door kunnen gaan met zuivel.

5. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    precies...je mag wel melk maar niet de pillen met melk innemen omdat dat het ijzer afbreekt...de rest van de dag mag je gewoon melk drinken hoor...en vla ook..en het zelfde geldt met rennies...die mag je ook nemen s nachts maar niet tegelijkertijd met de ijzertabletjes...ivm snel afbraak ijzer in het lichaam..

Maagzuurneutraliserende middelen (antacida). Dit zijn meestal zonder recept verkrijgbare middelen, met bijvoorbeeld algeldraat, calciumcarbonaat of magnesiumhydroxide als werkzame stof. Deze middelen verminderen de opname van ijzer in het lichaam. Neem het ijzerpreparaat minimaal twee uur voor het maagzuurneutraliserende middel. Het beste kunt u het ijzerpreparaat een uur voor het eten nemen en het maagzuurneutraliserende middel een uur erna.

weet niet welke ijzertabletten jij hebt maar bovenstaande staat in de beschrijving van de ijzertabletten di eik heb...ik heb Fero Gradumet..

tip: ff goed je beschrijving doorlezen;)

6. Meara

Meara Niet meer actief

Wat je het beste kunt doen is je ijzerpillen ( ferro?) innemen met vitamine C. In de middag en 1,5 uur na het eten en voor je naar bed gaat kun je prima Antagel of rennies nemen ( antagel zo te halen bij de apotheek) Teveel zuivel is hierbij niet goed ivm een te hoog calcium gehalte in combinatie met de maagzuur remmers.

7. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

geen tip daarvoor maar wel voor je bloedarmoede, neem ook elke dag floradix in (gewoon bij drogist te halen) dat werkt heel goed.
    ik ging op een gegeven moment bijna spijker poepen van de tabletten en met floradix geen problemen

8. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    eetlepel droge havermout (dus niet klaargemaakt als pap) opeten, deze absorberen de maagzuren en zo heb jij er minder last van. Werkt echt!
    En elke dag appelstroop eten kan helpen bij bloedarmoede.

9. hoi

ik heb ranitedine gekregen een medicijn op doktersvoorschrift voor het maagzuur helpt als een tierelier..

suc6

10. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    dat spijker poepen haha heb ik gelukkig geen last van! ik heb ook meteen aangegeven dat ik de tabletjes wilde hebben die het minst op je darmen werken...maar ik drink er idd ook floradix bij wellicht dat ik daarom gelukkig goed poep wahahha..

11. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    idd gewoon niet tegelijk nemen, maar 's ochtends je ijzersuplementen later op de dag (komt toch meestal later) je hulpmiddeltjes tegen maagzuur.
    Je hebt sowieso zuivel(vervanging) nodig nu je zwanger bent.

12. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik eet ook altijd droge havermout als ik last van maagzuur heb. Is echt een wondermiddeltje en niet schadelijk voor je kindje. Wilde het ook al posten maar je bent me voor ;)

13. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    ga het is uitproberen lijkt me toch gezonder dan rennies!

14. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Heb nu zelf ook ijzer tabletten voorgeschreven gekregen en wat staat er in de bijsluiter.... niet icm zuivel en maagzuurremmers innemen...maar bij voorkeur ijzer uur voor de maaltijd en maagzuurremmer een uur na de maaltijd innemen.!

Deel Deze Pagina