Kriebelhoest

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Missy29, 29 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Missy29

Missy29 Bekend lid

6 feb 2010
    729
    4
    18
    Naar boven verhuisd.
    Hallo,

Ik heb al sinds zaterdag last van de griep. Alleen komt daar ook een ontzettende kriebelhoest bij kijken. Zo erg, dat ik steeds moet overgeven (voornamelijk slijm). Liggen gaat haast niet, dan voelt het alsof er een olifant op mijn borst staat en krijg ik het heel benauwd. Ook diep inademen kan ik niet, ik moet steeds kort ademen, wil ik niet een hoest aanval krijgen. Weten jullie wat ik ervoor kan innemen, wat dus ook mag tijdens een zwangerschap? Of moet ik toch maar de dokter bellen?

Groetjes Missy.

2. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Helaas mag je haast niks tijdens je zwangerschap. Echt vervelend die kriebelhoest, zeker als je ervan moet spugen! Wat mij goed hielp waren Dampo hoestpastilles (liggen vaak in het snoepvak bij de drogist, niet bij de medicijnen).
    Wat je omschrijft vind ik ook wel een beetje klinken als vastzittende hoest. Heb je het gevoel dat er slijm vast zit wat je niet kwijt kunt? Ik heb destijds bij de apotheek nagevraagd, maar Bisolvol mag wel tijdens zwangerschap.

3. Aloe

Aloe Niet meer actief

En je weet dat er kinkhoest heerst?
    Ik zou even de dokter bellen voor advies.

4. Missy29

Missy29 Bekend lid

6 feb 2010
    729
    4
    18
    Naar boven verhuisd.
    Nee ik heb niet het gevoel dat er iets vast zit. Het zijn ook echt soms aanvallen die een paar minuten duren, zweet breekt me dan uit. :( Heb na het plaatsen van dit topic toch maar even de ha gebeld om te vragen of ze het nodig vind, dat ik langs kom (vooral met het weekeind in zicht), of dat ze zo advies heeft voor me. Ze wil graag dat ik even langs kom bij dr, dus ik heb vanmiddag een afspraak staan. Weet dat het snel is, maar ik heb nu ook weer veel aanvallen, dus ik ben echt kapot.. Heb er dus ook al 2 dagen amper door kunnen slapen. Mja nog even proberen vol te houden.

5. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Alleen maar fijn toch dat ze je even wil zien! Hoef je dit weekend ook niet te twijfelen of je naar de hap moet. Ben benieuwd wat er uit komt!

6. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Haal even Tusistin van VSM bij de drogist of apotheek. Hebben zuigtabletten. Dit helpt tegenvastizittende en kriebelhoest. Dit is het enige wat helpt bij mij. En het mag in de zwangerschap. Ik heb het vorige week nog gebruikt, moest ook steeds kokhalzenvan het slijm.

Beterschap

Deel Deze Pagina