Bedtijd voor oudere kindjes eerder?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Deerne85, Jun 26, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

May 10, 2012
    1,681
    0
    0
    Mijn dochter gaat dagelijk rond kwart over 7 naar bed, vriend en ik zitten dan voor het half 8 journaal klaar. Maar nou hoor ik de laatste tijd steeds meer dat kinderen om 6 uur / half 7 al naar bed gaan! (Is net zo'n effect dat als je zwanger wil worden dat je dan overal dikke buiken ziet denk ik hoor) Maar wat is hier nou de streef tijd? Ben ik veel te laat? Mijn dochter is anderhalf, en die andere kindjes zijn van een jaar of 2,5 tot 3,5. Gaan oudere kindjes eerder naar bed omdat ze dan meer moe van de dag zijn ofzo? Hoe werkt dit? :(

2. Blemma

Blemma Fanatiek lid

Mar 11, 2013
    2,472
    16
    38
    Female
    Verpleegkundige in de wijk
    Geen idee, ik kijk er ook van op.

Onze dochter gaat ook rond 19 uur op bed.

Misschien omdat die kindjes geen of een korter middag dutje doen?

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Volgens mij doen de meeste ouders hun kind op bed op een tijd dat ze moe zijn. Dus ik zou dat vooral aanhouden en dan merk je vanzelf of dat wel of niet nodig gaat zijn, zo vroeg al op bed :)
    Caitlyn ligt hier op wisselende tijden op bed. Als ze voor 1 uur wakker is geworden van haar 'middag'slaapje, dan ligt ze er rond 7 uur weer in, is ze later wakker geworden, dan doen we eerst de oudste op bed en gaat Caitlyn tussen half 8 en 8.
    We hebben een heel enkele keer wel eens gehad dat na een hele dag niet slapen ze een keer supervroeg op bed lagen, maar dat komt hier nauwelijks voor, (dat supervroeg op bed, een hele dag niet slapen helaas nog wel eens ;)).

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier gemiddeld rond 19.30u. Ten vroegste 19u dus alleen als hij echt moe is is maar er zijn ook uitschieters bij van 20.30uur.
    We laten hem min of meer zelf kiezen, als hij gaat fletsen met zijn knuffel wil hij gaan slapen

Af en toe als ik de hele dag thuis ben leg ik hem stipt om 19.20u in bed zodat ik naar utopia kan kijken en geen zin heb om te wachten op net gemist :p

Voor 19u vind ik echt te vroeg, dan zou mijn vriend hem s'avonds soms nog niet eens zien want hij is 4 dagen in de week pas rond 18.30u thuis

5. duimpje

duimpje Bekend lid

Sep 25, 2009
    604
    5
    18
    Net hoe het loopt bij ons. Dochter van 4 wil graag rond half 8 kwart voor 8 naar bed. Zoon bijna 2 kan zonder slaapje overdag makkelijk tot half 9 gezellig spelen en dan is hij nog niet moe. Dus hier komt het vaak voor dat dochter lekker naar bed gaat. Er een verhaaltje voor beide wordt gelezen en zoon nog even naar beneden mag. Dan kan hij nog even lekker spelen en dochter heerlijk slapen zonder dat ze wakker wordt gehouden door zoon die anders nog 1,5 uur in zijn bed ligt te mopperen.

Maar goed, het komt ook wel eens voor dat ze tegelijk naar bed gaan. Omdat zoon soms toch ook wel eens eerder moe is haha.

Maar 9 van de 10x ligt dochter eerder dan zoon. En ze vindt het niet erg.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Het verschilt ook per kind.

Mijn oudste ging best laat naar bed, vaak rond half 9. Maar dan wel met een middagslaap van 2,5 uur. Dat inkorten/weglaten was een drama. Met 3,5 ging het slaapje er pas af en toen sliep hij van 8 tot 7 uur.

De jongste sliep met anderhalf van 8 uur tot 7 uur met 1 uurtje slaap overdag. En nu (2,5jaar) zonder slaapje van half 8 tot 7.

Maar de kinderen van mijn zusje liggen allemaal voor 7 uur erin, en komen er niet voor 7 uur uit, de jongste van 2 soms met middagdut.

Gewoon kijken wat bij de kind past en wat bij jullie ritme past..

7. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    19 uur is het hier ook.

8. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    #8 Hippo89, Jun 26, 2014
    Last edited: Jun 26, 2014
    Oudere kindjes hebben vaak geen middag dutje meer, en zodra die weg valt zullen ze in de avond eerder naar bed gaan rond 19.00 uur maar sommigen zijn ook om 18.00 al moe van de dag, denk aan hele dagen school spelen met vriendjes, zwemles voetbal, ballet

9. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Mijn dochter gaat al sinds een maand of 8 om 19:00 naar bed, heel soms rond 19:30. Daarvoor hield ze het niet langer vol dan 18:00u. En ze slaapt al sinds ik me kan herinneren door tot 7:30/8:00.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,186
    35,866
    113
    Mijn zoontje gaat pas rond 20.30 uur naar bed, hij wordt dan rond 6 uur wakker en slaapt halverwege de dag nog een uurtje. Het ene kind heeft nu eenmaal slaap nodig dan het andere.

Wel is het vaak zo dat kinderen in de avond eerder naar bed gaan als ze eenmaal geen middagslaapje meer doen.

11. Kaala

Kaala Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier gaat ze al een tijd tussen half 8 en 8 uur naar bed, heeel soms half 9/9 uur als ze bv lang geslapen heeft smiddags.

12. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

Sep 11, 2012
    1,154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier dochter van 17 gaat om 6 uur naar bed en doet 1 middag slaapje van 11 tot 14-14.30.
    Zoontje 5 maanden slaapt om half 7 tot 6-7 en dan weer slaapje tot 10. Dan na flesje van 11 tot 14. En dan na 15. Nog slaapje van een half uur driekwartier

Dus beide kindjes slaApkoppen het liefst slaapt ne zoon al om 6 uur maar dan gaat me andere dochter slapen

13. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

May 5, 2010
    2,645
    0
    36
    Twente
    Hier gaan ze allebei rond 7 uur/half 8 naar bed. Dochter heeft al maanden geen middagslaapje meer. En zoonlief slaapt sinds een week het klokje rond. Beide worden 's morgens rond 7 uur wakker (gemaakt).

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mijn kids ( bijna 2 jaar en 3,5 ) gaan rond 19u op bed, soms ook eerder ( Vanaf 18.15 gaan we naar boven als dat nodig is, dan zijn ze echt heel moe ) soms ook later, soms zitten ze tot 20.00-20.30 nog even beneden als ze niet moe zijn. Maar ik ben wel wat langer bezig met op bed leggen als een kwartier dus het nieuws, dat zie ik nooit. Beiden douchen of badderen als dat nodig is, omkleden, flesje drinken, even kroelen en lezen, dan om de beurt op bed leggen....

15. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik vind 18.00/18.30 erg vroeg om naar bed te gaan, is hier etenstijd...rond.19.30 is het bedtijd.

16. mnonc

mnonc Fanatiek lid

Mar 9, 2012
    2,589
    0
    0
    hier geen middagslaapje, want dan slaapt ze niet voor half 11...
    Dus 7 uur gaat ze meestal slapen, soms iets eerder soms iets later

17. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Hier een periode gehad dat hij 18.15 naar bed ging. Tijd rekken had geen zin, hij was dan doodop.
    Nu gaat hij meestal 19.00/19.15 naar bed.

18. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hief allebei tussen 18:30 en 19:30 en om 19:30 is echt max op een normale avond.

Zoon is doodmoe van school tegenwoordig en die heeft het echt nodig om er dan zo vroeg in te gaan. En dochter die vindt alles wel prima. Ik ga met beide kids naar boven en doe zoon eerst en dan dochter.

19. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

Feb 16, 2011
    2,448
    1
    38
    Dordrecht
    Mijn dochter heeft nog een lang middagslaapje, van ongeveer drie uur. Vandaar pas om 8 uur/half negen naar bed. Middagslaapje gaat de laatste tijd wat slechter dus als ze overdag slechter heeft geslapen dan gaat ze eerder. Maar om 6 uur zou hier niet werken.

Share This Page