Hoi allemaal, Sinds gisteravond zit mn rechteroor helemaal dicht en doet ontzettend veel pijn Ik heb vannacht alle tijd gehad om te googlen doordat ik niet kon slapen van de pijn en het zal wel een (beginnende?) oorontsteking zijn. Echter heb ik vandaag een uitvaart dus als de planning van de dokter al erg vol is dan red ik het niet om even langs te gaan. Iemand hier toevallig tips om de pijn een beetje te onderdrukken voor een dag en nacht? Ik heb vannacht ibruprofen genomen, maar dat werkte niet echt. Alvast bedankt!
Ik kreeg vroeger een half ui in een zakdoek tegen mijn oor gedrukt (zo'n typisch grootmoeders dingetje) geen idee meer of het werkt maar je kan het allicht proberen.
Neusspray (Als het goed is adviseert de huisarts je ook als eerste dit bij beginnende oorontsteking ipv een kuur voor te schrijven)
Xylometazoline neusspray En wat heel goed werkte bij minn zoontje waar ik pas na 100 oorontstekingen achterkwam via fb Een witte sok vullen met grof zeezout. Dichtknopen en zachtjes warmen in de koekepan. Beide kanten tot die lekker warm is en er dan tegen aan. Hedft iets te maken met de mineralen die dan vrijkomen. Zoontje zweert erbij. Het hoeft niet perse een witte sok te zijn mag ook een andere kleur maar van wit is de draad het sterkste bestand tegen de hitte
Neusspray en inderdaad een ui in stukjes snijden en in een washandje doen, even in de microgolf en op je oor leggen. Indien geen microgolf aanwezig, de gesnipperde ui even in de pan (zonder vet) opwarmen. Heeft mijn kinderarts me verteld en heb deze tip zondag zelf bij mijn dochter toegepast. Helpt echt!
Mijn moeder deed vroeger altijd sla olie op een watje, en dat is mn oor.. of het werkte kan ik me niet herinneren
Teatree olie helpt bij oorpijn Dit helpt mij altijd goed! Ik druppel wat op een watje en plak dat vast tegen mijn oor. Als je de druppels in je oor doet goed lezen hoeveel druppels met hoeveel olie. Ik had de eerste keer pure druppels gebuikt 😁
Eventueel plantago oordruppels van a vogel, die doe je op een watje en dat stop je in je oor werkt verdovende en helpt echt.
Ik had laatst een behoorlijke middenoor ontsteking en wat toen wat druk verlichte was een simpel droog watje in mijn oor Ik was trouwens niet bekend met andere opties hoor . Maar dit was al wat verlichting.
Neusspray. Eindeloos neussprayen. Net zolang tot je voelt dat het slijm in je buis van Eustachius oplost. Ik doe het meestal met zoutoplossing want aan die Otrivin kleven weer risico's. Iets via je buitenoor (olie, of druppels) helpt niks, want oorpijn zit 9 van de 10 keer achter je trommelvlies. En daar komt iets van buitenaf dus niet. Wel helpt het bij mij altijd om tijdens dagen van oorpijn met een watje in mijn oor te lopen. Tegen kou en harde geluiden.
Bedankt voor de tips dames! De assistente gaf inderdaad aan dat ze op zn vroegst na 3 dagen oorpijn antibiotica voorschrijven. Ik heb al een week neusspray gebruikt voor de verkoudheid, maar eigenlijk is mn neus nu helemaal open. Ik ga nog wel een paar dagen door met de spray en de tips van jullie! Hopelijk trekt het dan vanzelf weg
Bedankt Macy, die ga ik morgen proberen. Ik word echt gek van de pijn... En de pijnstiller werkt steeds pas na een uur en een uur later is het weer net zo hard terug. Is er een pijnstiller die langer werkt of vaker genomen mag worden dan ibruprofen? Ik wil morgen graag werken, maar met de pijn kan ik me echt niet concentreren.
Even consequent nemen, 4x daags 1 gram paracetamol en 3x daags 400 mg ibuprofen. Dan bouw je een goede spiegel op en heb je er veel langer profijt van. Beterschap!
Mag je beide nemen ja? Ik dacht dat ik een keus moest maken tussen de verschillende pijnstillers. Ik slik nu 3 keer overdag ibruprfen en 1 keer in de nacht extra, omdat ik anders niet kan slapen. Maar als paracentamol er naast mag kan ik me beter aan de richtlijn houden en dat erbij slikken.