awkward situaties tijdens sollicitatiegesprek

Discussie in 'De lounge' gestart door twee, 25 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twee

twee Fanatiek lid

7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Ik was gisteravond op sollicitatiegesprek en diegene waarmee ik afgesproken had..die was te laat en daardoor zat ik samen met een andere sollicitant in de wachtkamer..ik vond het wat ongemakkelijk.. HOe zou jij reageren in zo'n situatie of is dit normaal? Het is al 5 jaar geleden dat ik heb gesolliciteerd dus ik weet niet of dit normale gang van zaken is of niet..

2. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Waar voelde je je ongemakkelijk bij dan? Dat diegene te laat was of dat je met een andere sollicitant zat te wachten?
    Ik zou er zelf geen problemen mee gehad hebben verder.

3. twee

twee Fanatiek lid

7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Ja ik vond het een beetje apart haha die andere dame die keek ook strak voor zich uit toen ze mij zag haha 😂

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Waarom is het awkward dat je naast een andere sollicitant zit?

5. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Ik heb het ook wel eens gehad bij een sollicitatiegesprek. Ik heb toen gewoon met deze persoon over koetjes en kalfjes gepraat. Ik vond het niet zo erg. Waarom vond je het ongemakkelijk?

6. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Zou er ook geen problemen mee hebben gehad. Toen ik solliciteerde voor mijn BBL opleiding zat ik te wachten met 20 anderen waarvan er 10 uitgekozen zouden worden. Was gewoon een normale sfeer, wat kletsen met elkaar etc.

7. twee

twee Fanatiek lid

7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Ja zoiets heb ik eerdeer nooit meegemaakt misschien daarom

8. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Dat valt wel mee qua awkwardness toch? Ja je bent concurrentie, maar ik vind het niet zo gek dat je elkaar tegen komt. En een beetje onprofessioneel is het natuurlijk wel als iemand te laat is.

Mijn moeder had ooit een super awkward sollicitatiegesprek als secretaresse bij een enveloppenfabriek. Die man vroeg: heeft u affiniteit met enveloppen? Waarop mijn moeder zei: euh ja ik gebruik ze regelmatig. Omg wat een vraag hahaha wat moet je daar nou op antwoorden? Oh ja meneer, ik hou van enveloppen! Ik vind het zo lekker om ze dicht te likken en ze dan met een adressticker te beplakken en het sensuele gevoel als ik ze in de brievenbus gooi rrrr :D

9. twee

twee Fanatiek lid

7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂hahaha wat een vraag zeg van die man

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

hahahaha, je kunt me opvegen hier!!!

Wat een achterlijke vraag zeg!

11. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL

Ahhahahahaaaaha!!!!!!

12. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik had die man z'n gezicht anders best willen zijn als ze dat antwoord zou hebben gegeven:D

13. Veera

Veera Niet meer actief

Ik heb eens gesolliciteerd, toen liep diegene voor me net weg en diegene na mij zat al te wachten. Het eerste wat die vent tegen me zei was dat ze 300 sollicitaties binnen hadden gekregen. Wel aangenomen ;) er zijn altijd een heleboel andere mensen die willen! Of je ze nou ziet of niet tja.. Als ik me ongemakkelijk voel ga ik altijd maar gewoon een praatje beginnen

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dan was ze gelijk aangenomen: vooral na dat "rrrrr"

:p:p:p

15. sydneys

sydneys Niet meer actief

Toen ik eens ging solliciteren zat ik in het verkeerde bedrijf :)
    tja ze hadden meerdere klanten en meerdere gebouwen. :D ik was gelukkig op tijd vertrokken waardoor ik nog op tijd was bij het juiste bedrijf.

16. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

En dan van de stoel afglijden he, oepsie, ja meneer ik ben dus echt heel erg dol op enveloppen! :cool: haha jammer dat mijn moeder een hele rustige vrouw is die dat niet durft :D Maar thuis hebben we liggen huilen van het lachen, wat erg. Ze was wel aangenomen trouwens! Maar ze koos toch maar voor een andere baan :D

17. twee

twee Fanatiek lid

7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    ja hij zei dat hij 6 mensen heeft uitgenodigd.. ik ben benieuwd..

18. mamabri

mamabri Niet meer actief

whahahaha oh wat erg dit!!!

Je gaat toch ook wel rare dingen bedenken na zo'n vraag, hahaha. Ik vraag me af welk antwoord zo'n man dan ook verwacht?

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik kwam bij een sollicitatie (intake, eigenlijk. ik was gedetacheerd) de andere sollicitant tegen. Ik kende hem, want had met hem samengewerkt op een ander project. Heb ik mooi tegen hem gebruikt, want ik wist dat hij streefde naar een leidinggevende rol en de opdracht was juist voor een uitvoerende rol. In het gesprek werd ook tussen de regels door gevraagd of ik goed kon werken ónder een testmanager. Helaas was ik het niet geworden. Bleek voor niks gekomen te zijn, want de opdrachtgever had iemand op naam gevraagd, maar mocht niet meteen die persoon op het project aannemen, omdat het proces gevolgd moest worden. En dat betekende 3 sollicitanten. Uiteindelijk ben ik een half jaar zelf bij het bedrijf in dienst gegaan. Andere afdeling trouwens. :D

20. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Ik vind het ook niet kunnen dat je andere sollicitanten ziet. Het hoort gewoon niet.
    Maar ik zou me er verder ook niet druk om maken hoor haha

Succes !

Deel Deze Pagina