Huil uurtje??

Discussion in 'Kraamtijd' started by WmvSS, Dec 29, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

Apr 13, 2012
    1,160
    0
    0
    Den Haag
    Dag dames/meiden,

Zijn jullie ook bekend met het "huiluurtje"? Vigo is nu 5 dagen oud en echt enorm lief, hij slaapt de hele dag in de box in de woonkamer of in zijn ledikant bij ons op de slaapkamer. Hij huilt niet, ook niet bij een vieze broek of rond flestijd. Maar elke avond tussen zijn fles van 21.00 en 24.00 uur is hij erg onrustig en huilt hij af en aan. Niet de hele tijd hoor, hij valt soms voor 10 minuutjes in slaap of ligt gewoon om zich heen te kijken, maar al met al is hij erg onrustig en huilt hij in die periode alles bij elkaar toch wel een half uurtje.

Waarom is dit? Is dit verwerking van de dag of gewoon even het feit dat baby's nou eenmaal huilen? Is dit bijvorbeeld te voorkomen of te "verplaatsen" naar de middag ofzo?

2. san1981

san1981 Actief lid

Sep 8, 2008
    218
    1
    18
    Herkenbaar. Weet ook niet wat het precies is. Misschien wennen aan het leven buiten de buik van mama of krampjes. Hier hadden onze kinderen dat ook 's avonds. Verzetten kijkt me niet mogelijk hier niet althans. Na een week of tien werd het minder. Ik vind het ik sneu en heb veel rondgelopen of in de draagdoek. Dat hielp enigszins
    Sterkte!

3. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    De meeste baby's zijn s avonds onrustig. Gewoon je kleine lekker bij je houden, sommige kindjes willen clusteren (vaak kleine beetjes drinken en af en toe een hazeslaapje op schoot). Gewoon lekker aan toegeven. Rond 3/4 maanden is het vaak weer over.
    Meestal verschuift het vaak langzaam wat naar eerder in de avond.
    Hier was het bij beide kindjes met 4 maanden over en gingen/gaan ze rond 19u slapen.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Is volgens mij gewoon clusteren. Dan willen ze lekker in je armen slapen en af en toe een slokje nemen. Makkelijkste is om je gewoon op de bank te installeren met baby in je armen en boek, afstandsbediening en lekker eten en drinken onder handbereik, en gewoon lekker elke keer als kindje zich roert aanleggen.

5. SDenise

SDenise Fanatiek lid

Jan 27, 2012
    1,859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Hier is het ook precies rond die tijd, behalve de afgelopen twee dagen, maar hij zit in zijn regeldagen denk ik..

Maar ook precies hetzelfde hier..

6. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

Nov 7, 2011
    1,354
    0
    0
    Is idd bij de meeste baby's, 's avonds een huiluurtje. Kunnen ook krampjes zijn, dat is ook normaal bij de meeste baby's.. Gewoon doen wat voor jou goed voelt en wat helpt voor de kleine. Als het krampjes zijn kun je ook zoiets als Infacol proberen, dat hielp hier iig goed :)

Share This Page