Heej hallo, Mijn zoontje heeft sinds een paar dagen heeeeeeeeele rode billetjes. Hij schreeuwt het uit bij het verschonen (mn door de billendoekjes) en als ie een volle broek heeft, vindt ie t leven ook minder leuk (pijnlijk). Iemand een supertip wat ik eraan kan doen? Ik smeer al Sudocream, maar heb niet de indruk dat het helpt.... Gr Claudia
Hier Bepanthen met een klein beetje talkpoeder erover heen! Binnen een paar dagen was het weg..Bij mijn dochtertje lagen dr billetjes open tot bloedens aan toe..
Wat ook een hele goeie tip is ervoor zorgen dat de billen HELEMAAL droog zijn voordat je de nieuwe luier omdoet. Ik wapper haar billen altijd droog met de nieuwe luier tot t helemaal droog is (vindt ze ook echt grappig, gaat er tegenaan schoppen enzo) en doe dan de luier om. Nooit meer last van rode billen gehad! Zalfjes kunnen werken maar ook t tegenovergestelde effect hebben....de huid moet nl kunnen ademen om te herstellen. Het is t proberen waard!
De billetjes niet schoonmaken met billendoekjes. Beter met een nat washandje ofzo. Dat prikt niet zo. En dan goed laten drogen of even afdeppen met een droog doekje en dan creme erop.
Bij ons was het wondermiddel zinkOLIE van Dr. Swaab. Dus niet de zalf maar de olie. Wel een viezig spulletje, kun je het beste met een wattenstaaf doorroeren en dan met die zelfde wattenstaaf erop smeren. Dax had zijn billen tot bloedens toe open en vanaf het moment dat ik de zinkolie erop deed ging het genezen. Let wel op met vlekken en zo, je krijgt het slecht uit de kleren.
Hier bepanthen en rodebillencreme van dr.A.Vogel. Helpt prima hier! (gelukkig nog niet vaak nodig gehad overigens, maar de keren dat het rood was hielp het)
Ik heb inderdaad ook ervaren dat Sudocrem niet helpt, maar Bepanthen wel. Trouwens, weet je wat echt een wondermiddel is; de zoute (Middellandse zee! Elena had op vakantie diarree en ze had de hele nacht met de vieze luier geslapen (ja ja deze mama voelde zich heeeeel slecht!). Haar billetjes waren helemaal open, zo erg! We hebben de volgende dag de hele dag aan het strand gezeten en Elena lekker laten spelen in de zee. Echt de volgende dag was het zo goed als weg!
weleda creme.. en bepanthene en i.d. eerst de billen droog laten worden.. evt lekker op een handdoek met de billen bloot.
idd geen sudocreme op rode billen! heb het een keer op me schrale wangen gesmeerd ohh wat branden.. heb gelijk de pot weg gemieterd.. gebruik hier zinkzal of bepanthene...
Zorgen dat de billetjes goed droog zijn dan bepanthen erop en daarover talkpoeder anders word het weer vochtig als de kleine gaat plassen. Werkt hier prima!
ons wondermiddel is vaseline lanette creme! gewone vaseline werkte hier totaal niet, sudocrem, bepanthem, etc niks werkte, en vaseline lanette wel! de apotheek verkoopt t als t goed is in kant en klare tubes zonder recept oid. is ook niet zo heel duur, geloof een euro of 5 en je doet er behoorlijk lang mee (dun smeren!)
Af en toe de baby-derrière lekker laten luchten en dan amadelolie erop. Koop dat bij de natuurdrogist, het is zonder allerlei toegevoegde zooi en Lena heeft heel soms en rood vlekje in het 'luier-gebied'... verder niet. Heb wel eens die zooi van sudocreme gebruikt, maar daar verdween het niet mee. Veel van die zalven sluiten de huid af, zeker als je het royaal opsmeert. En er zitten allerlei toegevoegde stoffen in.. Dus gebruik het liever niet... Vind zelf die olie echt super. Het is ook goed voor de huid en je kan het overal voor gebruiken dus een miskoop is het nooit.
Ik heb wel goede ervaring met sudocreme. Je moet er alleen wel een dikke laag opsmeren. Was tip van mijn moeder; mijn zoontje had na 2 dagen nergens last meer van. (Je moet zo dik opsmeren dat je niet meer kunt zien dat het rood is)
Ben nu aan t smeren met bepanthan..had ik nog liggen, dus het is het proberen waard. Nu vraag ik me wel af hoe Stijn ineens aan zoveel uitslag komt (in 1 dag heel zijn billen knalrood+open plekjes). Hrt enige wat ik kan bedenken, zijn de billendoekjes. Ik had een keer een ander merk gekocht...zou het daarvan kunnen komen? K heb nu maar weer de "oude vertrouwde"....
misschien komen er tandjes aan! Dan zit er een stofje in het lichaam waar ze kapotte billetjes van kunnen krijgen