Tips bij rugpijn gezocht.

Discussie in 'De lounge' gestart door Glass, 21 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.027
    960
    113
    Vrouw
    Thanks allemaal.
    Ik heb lekker een stuk gewandeld en dat ging goed, dus nu weer met warme kruik.
    Ik loop al een jaar bij de fysio, trainen gaat zooo langzaam. Zodra ik ongesteld wordt schiet t erin.
    Maar ik doe braaf Mn oefeningen hoor :) K heb alleen mijzelf er mee als ik dat niet zou doen.
    Deze pijn was echter wel erg heftig.

    Vit d zou goed moeten zijn, iK zat in augustus op 40 en in dec op 110, maar zal wel even laten checken, kan t natuurlijk allemaal wel erger maken.
     
  2. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    #22 loetje, 21 jan 2019
    Laatst bewerkt: 21 jan 2019
    Maar dan slik je dus een redelijke dosis vit.D als je waarde zo mooi opgekrikt is? Dan is mijn volgende vraag; neem je ook extra magnesium in?

    Door extra d te supplementeren gebruikt je lichaam meer magnesium om dit op te kunnen nemen. Gevolg is een mooie d waarde en een gecrashte magnesium voorraad, waardoor je met klachten blijft zitten.
     
  3. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.027
    960
    113
    Vrouw
    Ik heb van die capsules die ik eerst 1 keer per week en nu 1 keer per maand in moet nemen.
    Magnesium heb ik wel geslikt, maar toen ik bijna in een pil stikte heb ik die even links laten liggen.
    Zal ik weer gaan nemen dus, wist ik niet dat dat zo belangrijk was!
     
  4. MrsDiablo

    MrsDiablo Fanatiek lid

    16 nov 2015
    1.024
    438
    83
    Bij mij een combi van pijnstillers, bewegen en s'avonds op de bank met een Zensy kruik
     
  5. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.224
    3.670
    113
    Bij zulke erge pijn neem ik pcm en diclofenac en een warme kruik en lig ik geheel plat afgewisseld met zo nu en dan een rondje wandelen.
    Mijn redding, na jarenlang hernia klachten, operaties, fysio, osteo etc etc is BSR therapie geweest. De eerste weken door een hel geweest maar daarna zo enorm opgeknapt
     
  6. Wen86

    Wen86 Fanatiek lid

    12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Ik zou eerder op zoek gaan naar een andere therapeut. Een manueel therapeut. Zo te lezen boek je weinig vooruitgang.
     
  7. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.798
    2.481
    113
    Vrouw
    Dit!
    Ik ga sowieso 2x pj naar de osteopaat voor alleen maar onderhoud
     
    pippa26 vindt dit leuk.
  8. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.872
    7.637
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik ben ook hypermobiel en Ik heb het piriformis syndroom. Ik laat me elke week masseren en moet morgen naar de manueel therapeut. Mijn bekken staan helemaal scheef en daardoor heb ik dit ontwikkeld. Lees maar eens. Ik heb het aan de rechterkant. Loopt van onder mn schoudernaar beneden door mn bil, heup en bovenbeen heen.

    Ik kan ook niet langer dan 10 minuten zitten en werk veel thuis of halve dagen sinds 2 maanden. Pijn is soms ondragelijk. Diclofenac helpt niet. Enige wat een beetje de pijn weghaalt is naproxen 550 mg in de vorm van Aleve Intense. Is bij de apotheek te halen zonder recept.
     
  9. skiwi

    skiwi Fanatiek lid

    15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Die aleve helpt mij ook top.
    Maar als je deze ellende dus regelmatig hebt, kan hypermobiliteit de oorzaak zijn? Ik ben wel bekend met hypermobiliteit en bekkeninstabiliteit. Ik ben in het verleden ook al vaker recht gezet. Maar de laatste maanden schiet het mij steeds weer in de rug. Ik zal toch eens vragen aan mijn fysio of ik goed recht sta dan. Helaas is mijn manuele therapeut voorlopig even niet aanwezig
     
  10. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.900
    7.617
    113
    Ik zou echt op zoek gaan naar een andere fysiotherapeut. Ik heb een sport fysiotherapeut die ook een kopstudie manuele therapie heeft gedaan. Een jaar trainen en nog weinig vooruitgang is niet goed, dan krijg je niet de juiste begeleiding.
     
  11. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.027
    960
    113
    Vrouw
    T is niet de schuld van de fysio hoor, ik ben ipeigenlijk heel blij met haar. Heb flink wat complicaties gehad met trainen. (Chronische migraine, trage schildklier, ontstekingen) daardoor ligt het af en toe wat stil.
    Gisteren met de bekkenband oefeningen gedaan en dat ging wel prima.
    Helaas net wakker met migraine ds even afwachten hoe de dag loopt..
     
  12. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.872
    7.637
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Klopt. Enige wat t kan oplossen is je rug trainen tot 1 bonk spier.
     
  13. skiwi

    skiwi Fanatiek lid

    15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ja en een flinke dosis hormonen helpen dan echt niet mee.
    Dus nu weer hard aan het trainen en lopen
    Voor jou veel sterkte met je rug
     
  14. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.224
    3.670
    113
    Ik slik in overleg met de gynacoloog de pil door op 2 stop momenten per jaar. Als ik ongesteld ben kan ik alleen nog maar kruipend door het huis van de rugpijn
     
  15. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Ik weet niet of je er voor open staat, maar wat mij letterlijk van de rugpijn heeft afgeholpen is yoga. Fysio en manueel hielp niet genoeg en voor ik met yoga begon zat ik aan de 1600 tot 2400 mg ibuprofen per dag en nog verging ik van de pijn. Nu slik ik al twee jaar geen pijnstilling meer en de rugpijn is verdwenen.
     
  16. skiwi

    skiwi Fanatiek lid

    15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ja klopt, met de pil ging het wel goed. Maar met de ovulatie en menstruatie....
    Maar we zitten nu in een icsi traject dus dat zal het veroorzaken
     
  17. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Ja ik herken het en na een jaar lang met erge pijnen en mijn fysio en manuele therapeut die het ook niet meer wisten bij bekkenfysio gekomen. Blijk ik dus een instabiel bekken te hebben als in: te verkrampt waardoor mijn basis houding zo slecht is dat ik mijzelf (waarschijnlijk al heel lang) in positie houdt door constant spanning op mijn rug en buik te zetten. Resultaat: constant rugklachten. Nu doe ik fysio pilates en zit bij de bekkenfysio en het gaat beter. Al heb ik soms terugvallen zoals nu. Ik doe dan oefeningen en gebruik een kruik en pijnstilling.
     

Deel Deze Pagina