beste heer/mevrouw Onze dochter is nu bijna 8 weken, ik geef fv en nog een heel klein beetje bv, ben dit aan het afbouwen (te weinig melk) Ze krijgt nu 5 x 120/4 en er zit al een redelijk ritme in. Meestal is dit het schema: 07.00 / 11.00 / 15.00 / 19.00 en 23.00 uur Ze weegt ong. 4400 gram. maar soms komt ze na twee en een half uur alweer. ze huilt dan echt om honger (denk ik ) en net heb ik haar tussendoor 50 ml (afgekolfde bv) gegeven. Mag dit, voeden op verzoek zo tussendoor? Ik probeer het regelmaat er zelf ook wel een beetje in te houden door haar soms rond bovenstaande tijden wakker te maken. Mag dit wel, haar wakker maken voor de voeding als het 4 uur later is ? Of zou ik haar al meer voeding moeten geven? 120 * 5 = 600 ml dat is voor 4000 gram. moet ik dan 150/5 geven? dat is namelijk teveel voor haar gewicht ik heb wel het idee dat ze dit opkrijgt. Ben benieuwd naar uw reactie!
Hoi, Je kindje mag met dit gewicht maximaal 5 voedingen van 165 ml drinken 9150/5). Het kan geen kwaad om tussendoor extra borstvoeding te geven. Je mag je kindje wakker maken na 4 uur, maar je kunt je kindje ook gerust laten slapen en zelf laten komen voor de fles. Groetjes Eveline