enorme koukleum...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Username, 9 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Username

Username Niet meer actief

Onze dochter is een enorme koukleum en ze wordt regelmatig wakker omdat ze het koud heeft. Combisleeper en Puckabag waren niet warm genoeg. Momenteel slaapt ze in een Ergopouch 3.5 tog + bijhorend slaapvestje, flanellen pyjama, romper lange mouw en een dubbelgevouwen wollen deken tot aan haar middel. Er ligt een schapenvacht onder haar hoeslaken. Op deze manier heeft ze het niet koud. Zonder dubbele deken heeft ze het te koud.
    Maar stilliggen is niet haar sterkste kant, dus ze belandt meer dan eens boven de dekens waardoor ze dan weer wakker wordt vd kou.
    Ik ben op zoek naar iets waardoor de deken er niet meer op hoeft. Maar een warmere slaapzak is er eigenlijk niet (eentje van 4.0 tog, maar dat gaat het verschil niet maken). Is een extra slaapzakje een idee? Of heeft iemand nog een ander idee? Wollen romper is besteld en onderweg.

Haar kamertemperatuur is zo rond de 16 graden 's nachts. Veel warmer krijgen we het niet. We hebben veel gestookt de afgelopen tijd, maar haar kamer wordt niet warmer. En wij worden wakker met koppijn ;) extra stoken is geen oplossing dus.

2. Fritsie

Fritsie Actief lid

11 dec 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Hier was een wollen pyjama de uitkomst! Maar ik zie dat een wollen romper al onderweg is, dus wie weet heb je het daar mee opgelost.

3. Username

Nou ja romper, het is een jumpsuitje met lange mouwen en voetjes.

4. cooksie

cooksie Bekend lid

24 aug 2012
    516
    0
    0
    midden van NL
    Hier hebben we onze koukleum een mutsje opgedaan. Niet met naar bed brengen want dan trok ze m eraf maar als wij naar bed gingen. Hier precies hetzelfde. Ook sokken aan en kruikjes in bed voor het slapen... Ze had beter op een tropisch eiland geboren kunnen worden ;)

5. Fritsie

Fritsie Actief lid

11 dec 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Zoiets hebben wij hier ook, werkt goed!

6. Username

Dochterlief wordt wakker als we binnen komen als zij al slaapt. Dus dat doen we maar niet ;)

Zou een 4.0 tog slaapzak van VIP sleeper echt veel warmer zijn? Of is het een klein verschil en niet de moeite waard om zoveel geld uit te geven?

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.218
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou het wollen rompertje afwachten en anders kun je nog overstappen op een wollen slaapzakje.
    Wel lastig want zo koud is het nou ook weer niet.

8. Username

Nee dat is t punt. Het vriest nog niet eens... Maar veel kouder dan dit wordt het niet in huis.

9. DisneyMama

DisneyMama Bekend lid

7 nov 2013
    820
    439
    63
    En een losse heater in haar kamertje zetten? hebben wij ook op onze zolder omdat het anders erg koud is. Bij bol.com al vanaf 20E te koop.. deze zetten we dan op de laagste stand aan, waardoor de temperatuur in het kamertje iets hoger word maar niet erg warm..
    Want wij hebben ook een omhoogkruiper, dus dekentjes hebben geen zin!

10. Username

Een losse theater (ahum, ik bedoel heater) oid willen we liever niet. We zoeken de oplossing echt in beddengoed/slaapzakken.

11. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Wollen romper+ wollen pyjama + mutsje, dan zou een slaapzak zonder deken maar wel met de schapenvacht eronder genoeg moeten zijn. Wij hebben een erg koud huis en mijn ervaring is dat veel wol erg goed werkt, ik heb vorig jaar van oude wollen truien, broekjes genaaid. Werkte als een trein. Nu hij wat ouder is heeft hij minder lagen maar slaapt nog steeds op een wollen onderdeken met wollen pyjama en wollen dekbed. Trek ik hem katoen aan, dan is hij koud.

12. Username

Dan ben ik heel benieuwd hoe ze slaapt als de wollen jumpsuit eenmaal bezorgd is.

Mijn man heeft gisteravond een gewatteerde Hemaslaapzak in de buitenzak van de Combisleeper geritst. En ze heeft heerlijk geslapen vannacht. Wel tig keer bij haar gekeken om te checken of ze niet te warm lag. Ze werd niet wakker van ons, normaal wel altijd, en lag heerlijk te slapen. Ze voelde lekker warm aan :)

Misschien was het weer een toevalstreffer, maar ik hoop maar weer op een nieuwe trend ;)

13. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Hebben je een normale radiator op haar kamer of andere vorm van verwarming?
    Als er een radiator hangt kan je even kijken of hij ontlucht moet worden. Is heel simpel zelf te doen.
    Bij ons was dit het probleem dat de kamer niet warmer werd.

14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.218
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Misschien is dit de oplossing haha
    Hoop het voor jullie en jullie dochtertje.
    Koud hebben met slapen is echt niet fijn en ze slapen gewoon minder goed.

Succes en misschien een nieuwe trend!!

15. Username

Helaas geen nieuwe trend. Vannacht meermalen wakker en ze voelde niet lekker warm. Getempt en die was 35,5. Ze had het duidelijk koud...
    Dus vannacht laten slapen in de gewatteerde Hema slaapzak met daaroverheen de ergopouch. Lange mouwen romper, flanellen pyjama en sokken. Toen was het goed.
    Stom genoeg hebben we haar wollen deken (de enige deken die we hebben) laten liggen bij vrienden die niet om de hoek wonen :( misschien komen zij hem vandaag brengen en anders sturen ze hem op.

En ik hoop dat vandaag de wollen jumpsuit bezorgd wordt. Zou die warmer zijn dan een flanellen pyjama?

16. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Hier ook zo'n koukleum dus ik lees mee.
    Wij hebben wollen romper, schapenvacht, wollen deken, flanelle pyjama en een VIP slaapzak zan teddyfleece :). Maar ze voelt nog steeds koud aan en wordt regelmatig wakker. Met minder aan is het helemaal drama s nachts.

17. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
  18. Username

#18 Username, 12 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 feb 2014
    Ah dat geeft hoop ;) hij is nog niet bezorgd, duurt wel lang. De mensen van Ik ben mama zeiden dat ik het moet laten weten als hij er vandaag nog niet is.

Helaas blijkt ook de combi van Hema slaapzak en ergopouch (+ alle eerder genoemde kleding) niet warm genoeg. Vannacht weer wakker van de kou. Zo sneu :(
    Uiteindelijk de wollen deken over haar voetjes gelegd en toen was het goed. Ik ben elke keer bang dat ze het dan ineens veel te warm zal krijgen. Maar zonder dit alles is ze gewoon een ijskonijn.

Ik neem aan dat de huisarts niets kan met dit soort dingen? In die zin dat het niets medisch kan zijn toch? Ik kan althans niets bedenken.

Elke keer als wij denken iets te hebben gevonden waarin ze lekker warm slaapt is het één nacht goed en daarna weer te koud. Wat zou dat toch kunnen zijn?

19. Username

Lola radiator is ontlucht, dank voor de tip
    Patrijs: heb jij die VIP sleepers? Twee dikke zakken of een dunne en een dikke?

20. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Groeit ze verder goed? Hoe voelt ze overdag aan? Je zou uiteraard eens met de huisarts kunnen overleggen. Ik vind dat ze wel erg veel aan moet bij 16graden om dan nog een temperatuur van 35, 5 te hebben.

Deel Deze Pagina