Dreumes (15 maanden) te vroeg wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Koraal82, 16 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Mijn zoontje weerd altijd rond 7 uur wakker maar de laatste tijd wordt hijj stipt om 5.22 uur wakker. Dit is uiteraard veel te vroeg. Hij is dan klaar wakker en wilt spelen. Ik hebal van alles geprobeerd:
    - laten liggen (en dus huilen)
    - later naar bed
    - extra eten geven voor naar bed

Het enige wat een beetje hielp is de slaapjes overdag beperken. Toen werd hij pas rond 6,15 wakker (wat ik overigens nog vroeg vind) maar na een paar dgn werd dit ineens ook weer 5.22 uur. Hij slaapt overigens nog 2x maar 1x slapen kan gewoon niet want dan valt hij in slaap tijdens het spelen of is super kranky.

Ik hoop dat jullie tips hebben!!

2. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Onze zoon heeft dit momenteel ook. Hij wordt ergens tussen half 5 en 5 uur wakker. Voorheen altijd tussen half 7 en 7 uur. Wij nemen hem bij ons in bed en met een beetje geluk slaapt hij dan nog een half uur of een uur. Ik denk echt dat het een fase is waar hij in zit en geef er daarom maar gewoon aan toe. Hij spookt nu 's nachts ook, wordt midden in de nacht huilend wakker. Als we dan naar hem toe lopen is hij stil maar moeten wel bij hem blijven tot hij weer slaapt. Deed hij voorheen nooit! We houden er tegenwoordig maat gewoon rekening mee door vroeg naar bed te gaan (lees 21 uur). Verre van gezellig maar ja het is nu even niet anders. Het is daardoor wel goed vol te houden voor ons beiden. Hoop wel dat deze fase snel over gaat want het duurt nu al bijna 2 maanden!:( Dus helaas geen tips, wel herkenning;)

3. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Accepteren! Mijn dreumes werd t/m 14 maanden om 6u wakker ook in het weekend en de feestdagen.

Wellicht nog proberen om 1 slaapje dan steeds korter te maken? De overgang hier van 2 naar 1 moest ivm werktijden. Ik ben toen gaan oefenen. Ochtendslaapje weg, om 12u stipt naar bed (11.30 eten) en als ze na een uur wakker werd, er naar toe en de speen weer geven. En gezegd "Welterusten lieverd. Tot straks." Met 3 dagen tukte ze 3 uurtjes :)

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik zou toch proberen over te gaan naar 1 slaapje. In het begin kan dat heel erg rommelig zijn.
    1e slaapke proberen uit te stellen, hier lukte dat met bumba of de teletubbies. Of ik ging een kleine boodschap doen bij de albert heijn.
    Hoelaat doet je zoontje nu zijn slaapjes? Dan hebben we betere tips.

En s'ochtends proberen te rekken. Eerst naar half 6. Lukt dat, dan kwart voor 6, daarna 6uur,... Zolang hij speelt in bed gewoon laten liggen. Doe ik ook. Meneer is nu in bed aan het spelen en hij weet gewoon dat ik om 8u kom. Zijn biologisch ritme is dat gewend.

5. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Als hij om 7 uur wakker zou worden gaat hij rond 9 uur naar bed en vervolgens nog een keer rond 14 of 15 uur. Als hij zo vroeg wakker is als vandaag gaat hij rond 8 uur terug aangezien hij dan al eerder moe is.

6. Sic

Sic Bekend lid

17 dec 2010
    777
    691
    93
    Wij hebben hier met de jongste (en vast ook met de oudste, maar alweer vergeten) hetzelfde gehad. Hij is nu iets meer dan 15 maanden en slaapt gelukkig weer tot 7 uur of later. Daarvoor een week of 8 gehad dat hij toch tussen 5 en 6 wakker was. Viel niets aan te doen hier.

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik zou het ochtendslaalpje proberen te rekken. Minstens tot half 10 om mee te beginnen. Ga s'ochtends wandelen, boodschappen doen en daarna fruit eten. Zo heb je snel een uur om en dit telkens uitstellen tot het slaapje uiteindelijk rond 11 uur begint.
    Het is even wennen en rommelig

8. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Hier hetzelfde verhaal, sinds de wintertijd. Vanochtend was het 5.10u. Ik geef nog borstvoeding, dus ik voed hem en leg hem terug in z'n bedje. Soms slaapt hij nog even en soms niet.

Hij slaapt overigens nog een keer overdag.

Het is een fase die weer overgaat. Wel vermoeiend maar, wel een die weer over gaat. Dus wat ik doe is me er niet te druk over maken.

9. monifique

monifique Bekend lid

14 sep 2014
    877
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook herkenning!

Ons zoontje slaapt al weeeeken slecht. (Lees: 's nachts een keer wakker en als het tegen zit 's ochtends ook voor zessen wakker)

Nu slaapt hij nog maar één keer overdag, maar dat slaapje proberen we te beperken tot 2u max. Daarvoor sliep hij maar zo 3,5 uur. Dit gaat nu twee nachten redelijk. Hij wordt nog om 6u in de ochtend wakker en geef hem dan even wat speelgoed in bed. Dan speelt hij nog een half uurtje.. Vervolgens gaan we dat nu proberen op te rekken.

En wat iedereen al zegt.. Ik probeer me er ook niet te druk om te maken. Al is dat niet altijd makkelijk als je gewoon echt heel graag een keer een nacht lekker wilt slapen:)

(Dit weekend hem bij mijn ouders laten logeren. Kunnen wij even bijtrekken en kan ik er weer een paar weken met volle moed tegenaan!)

Succes!

10. Annekijn

Annekijn Actief lid

29 mrt 2014
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wilde ook net een topic posten hierover... Maar ik volg dit aandachtig mee! Mijn meisje wordt sinds enkele weken erg vroeg wakker, het schommelde tussen 4u30 en 7u00 maar nu is het al zeker een week om 5u00.... Is dit het??? Of is dit van voorbijgaande aard???
    Ik las op andere fora dat het kind eventueel te veel slaapt overdag, maar zoiets kan je toch niet zo makkelijk veranderen!

Deel Deze Pagina