mijn zoontje is vorige week ziek geweest heeft een paar dagen koorts gehad 39,5 en nachten niet geslapen ( ik dacht in eerste instantie dat het lag aan doorkomende tanden ) maar nu sinds gisteren heeft hij uitslag. ik schrok want ik dacht neeeee mazelen omdat hij in contact is geweest met mensen die paar weken terug mazelen hadden. maar hij heeft het alleen opp romp en rug. dus kan eigenlijk niet want mazelen begint op gezicht. ben net bij de dokter geweest en die weet niet wat het is. die denkt 6de ziekte. maar die begint toch ook op gezicht? ( op de foto zie je ook wat eczeem. maar de uitslag kan je overheen wrijven en dan trekt het lichtjes weg. hij heeft ook wat witte stipjes op zijn tong zei de HA ) hij is nu nog erg zeurderig en heeft volgens mij een zere keel want hij is schor. de HA zag niet zoveel in zijn keel.. hij is nog niet lekker in iedergeval . geen eetlust en weinig spelen. ik vin dhet stiekum wel fijn om te weten wat dit is voor kinderziekte. dan kan ik het op een lijstje bijhouden.voor later. het is vandaag iets erger geworden. de foto is van gisteren. ik smeer trouwens nu koelzalf voor de eczeem dat kan geen kwaad toch ivm de uitslag? Bekijk bijlage 370919
Bij mijn dochtertje begonnen de plekjes ook zo en op een gegeven moment kwam er vocht uit. Dat zou ik even in de gaten houden, want dat kan het krentenbaard zijn. Dacht dat dat altijd in het gezicht was, maar dat hoeft dus niet. Ik heb 2 cremetjes gekregen en toen was het vrij snel weg.
Naar huisarts gaan, lijkt op beginnende krentenbaard, er net vanaf hier. Het is besmettelijk als het vocht wordt.
ik was al bij de huisarts geweest de uitslag komt vanuit inwendig. je voelt ze ook nauwelijks. dus ik denk niet dat het krentenbaard kan zijn. miscchien dat het eczeem krantenbaard kan zijn? maar dan had de HA dat moeten zien denk ik?
ik gok ook op 5e of 6e ziekte! zijn ook kleine rode vlekken. je kan er weinig aan doen, behalve lekker uitzieken en vertroetelen... sterkte!
Hier ook net 6e ziekte gehad. Eerst paar dagen koorts, vooral 's nachts. Later vlekjes op rug en buik. Had hij trouwens geen last van. Vlekjes waren wel lichter dan bij jou kindje.
het begint nu wat weg te trekken. zou bijna denken door de koelzalf maar de uitslag was van binnenuit dus dat kan niet hihi bedankt voor alle antwoorden. ik hou het op de 5de of 6de ziekte
Hier had ze een paar maanden geleden zesde ziekte en het verliep precies hetzelfde als bij jullie. De uitslag zag er ook zo uit en was na een dag of 2 helemaal weg
5e of 6e ziekte!! zoontje heeft het hier ook gehad. toende uitslag er was ben ik ook naar de huisarts geweest. en die gaf aan dat het nu voorbij is of dat hij aan het beter worden is. na de koorts krjigen ze de uitslag