Hallo allemaal even mijn situatie uitleggen maar... ik ben een alleenstaande moeder van zoontje van 2. werk 4 dagen en dan gaat zoonlief naar de opvang. Allemaal goed geregeld dus zou je zeggen. JA, in principe wel tenzij er dus gekke dingen gebeuren. stel mijn zoon is ziek.... kan ik in feite niet naar mijn werk. en aangezien dit nogal eens gebeurd word mijn directrice (werk zelf als pedagoog op een sociaal medeisch dagverblijf) daar natuurlijk ook niet al te vrolijk van. Sociaal netwerk van mij is niet zo groot. 2 vriendinnen wonen ver weg en werken ook allebei. Mijn ouders wonen dichtbij maar vader werkt en moeder is afgekeurd maar heeft zelf ook klachten en kan dus niet altijd oppassen, mijn zusje 1 woont redelijkin de buurt maar werkt ook ( zou i.p. wel 1 dag kunnen) en andere zusje woont aan de andere kant van het land. Buiten het probleem dat ik dus last heb met werk als mijn zoontje ziek ik is er ook het feit dat ik dus nauwelijks aan mijn eigen dingen toekom omdat ik mijn zoontje alleen heb. Vind ik geweldig hoor daar niet van maar zou graag weer 1x per week willen gaan dansen maar dat gaat dus alleen als ik iemand zou hebben die kan oppassen. En tja dan heb ik nog niet eens over het financiele gedeelte... want oppas kost ook weer geld en breed heb ik het niet momenteel. Hoe doen jullie dit, hebben jullie tips?? Zou best ook wel oppas willen regelen ... een vast persoon die dan die keer in de week voor dansen komt oppassen en evt bij ziekte... maar ja dan wil je wel een betrouwbaar iemand in de buurt. mocht iemand toevallig een goed iemand kennen... (r'dam zuid) let me know hhihihih pfoe
ik zou een leuke jonge griet uit de buurt zoeken. Die moeten er genoeg zijn, voor hun een leuk zakcentje en tegelijkertijd kunnen ze voor repetities/toetse van school leren of tv kijken.
ja... vervelende is het gaat dan dus om momenten als mijn zoontje ziek zou zijn dus hele dag en dus 1x in de week 2 uurtjes van 15-17 uur... zijn dus geen momenten dat ik hem al op bed heb gelegd of zo en ik dus zomaar een jonge meid erbij kan zetten Bovendien zit ik in schuldsanering en houd dus weinig over om te betalen. als ik voor nood iemand al een hele dag moet laten komen betaal je al zo 50.00 in dat geval vermoed ik... nou euh... dat is voor mij een week boodschappen enz. Lastig hoor. pfoe
Als ik me goed herinner heb ik een tijd geleden eens via de mail iets gehoord over een website waar je je kunt inschrijven om contacten te leggen met ouders die net als jij op zoek zijn naar oppas. Op die manier kun je elkaar een plezier doen (één keer pas jij op, de andere keer de ouders waar je contact mee hebt gelegd). In mijn omgeving had zich niemand ingeschreven, dus daar strandde het op, maar misschien is het bij jou wel zo? Ik heb de website niet meer paraat, maar misschien dat google uitkomst biedt.
Heb je je probleem al eens aangegeven bij je bazin? Heeft ze er echt een probleem mee als jij vrij zou nemen wanneer je zoontje ziek is of dènk je dat?
hallo mamametzoon!!! hier ook een mama met zoon. kan me voorstellen dat het soms best zwaar kan zijn voor jou. Ik woon zelf in rotterdam..en werk nu niet omdat mijn contract niet werd verlengd. als je wilt zou ik best wel eens voor je willen oppassen hoor. mijn zoontje gaat 3 dagen per week naar de opvang en aangezien mijn vriend zeer flexibele werktijden heeft is het goed mogelijk dat ik op jouw zoontje kan passen als jij een avondje wilt gaan dansen of bij ziekte. Ik woon zelf niet in zuid maar in alexander. voor mij is dat geen probleem want met de metro ben je er zo. dusss meid...mocht je dat willen dan kunnen we mischien een keer afspreken zodat we elkaar beter kunnen leren kennen. en als het jou allemaal bevalt dan kom ik je graag helpen. groetjes, lenn
Ik zou het ook zoeken in iets regelen met een andere ouder. Misschien via het KDV? Zijn er kindjes waar jouw kindje graag mee speelt? Je zou contact kunnen leggen met de ouders en eens bij elkaar langs gaan. Zo leer je elkaar kennen en breid je je netwerk uit.
hallo allemaal, super bedankt voor het meedenken en reacties... - ik heb me nu idd via een site ingeschreven bij oudermatch. kijken of ik met andere ouders wat kan regelen - ik heb lennylen een PB gestuurd - verder ga ik hier in de flat vandaag (vrije dag vandaag) langs bij buren van me die ook een kleintje hebben. vragen of we wat voor elkaar kunnen betekenen. - betreft ouders van kdv... die zie ik nauwelijks Ik ben nu dus idd vooral bezig om andere ouders te ontmoeten / vragen en dan als wederdienst op hun kleine kunnen passen af en toe of iets anders zoals bijv. schoolwerk nakijken of dat soort dingen... net waar interesse in is en wat te doen is. En betreft de vraag over de bazin... ja ze heeft zelf dus ook echt gezegd dat ik maar een half jaar contract krijg omdat ze de 4-5x dat ik afwezig ben geweest afgelopen jaar te veel vond. "je zorgt maar dat je een breder sociaal netwerk opbouwt of laat buren maar even oppassen als je kleine ziek is" was haar reactie. dus tja... dat is niet alleen mijn idee