vanaf welke leeftijd zuurkool?

Discussie in 'Voeding' gestart door BabyBergen, 17 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    onze dochter is 6,5 maand en eet sinds een poosje ( 2 weken nu) allerlei verschillende nieuwe dingen
    maar ze vind niet alles even lekker......

nou hadden we zelf bloemkool gemaakt en dat vond ze heerlijk
    terwijl ze de bloemkool uit pot vies vind

maar nu waren wij vorige week bij mijn schoonmoeder, dochter had haar eigen hapje en wij hadden zuurkoolstampot

ik dacht even kijken wat ze vind en nam wat gestampte aardappelen,maar zonder zuurkoolsliert maar natuurlijk wel met de smaak van zuurkool eraan
    klein beetje tussen duim en vinger , blazen en laten proeven

helemaal wild werd ze ervan!! ze vond het dus overduidelijk echt heerlijk!
    maar nou weet ik dat koolsoorten zwaar zijn voor de darmen
    bloemkool is wel al vanaf deze leeftijd maar nu vraag ik mij dus af, vanaf wanneer mag zuurkool wel?

aangezien ze het erg lekker vond wil ik het graag geven,maar ik wil het niet geven als het nog niet verstandig is...

wie weet het?

2. ducky

ducky Bekend lid

30 aug 2010
    531
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi,

Ik hou het voedselintroductie schema v de kinder diëtist Stefan kleintjes aan. Dit schijnt een behoudend schema te zijn en daarin mag het vanaf 6 mnd. Gevoelsmatig heb ik precies hetzelfde als jij, dus hier ook nog niet gegeven. Maar ga het deze week toch maar proberen. Leuk hè al dat eten introduceren ons kereltje wordt al wild enthousiast als ik hem in de kinderstoel zet ;)

Ps onze kindjes zijn allebei v 1 juni :D

3. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Vind het altijd moeilijk bij dat soort eten, want het werkt mij al op de darmen ;)

Zou het gewoon proberen en beginnen met een klein beetje, paar hapjes. Kijken hoe haar darmen er op reageren...

4. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    ducky: ow hahah dan is 1 van onze tickers niet goed, want mijn dochter is van 31 mei :p

mamavanjuul: ja het maakt niet uit wat ik geef, haar ontlasting is altijd goed en ze heeft nooit last van krampen, alleen als pasgeboren baby heeft ze wat last gehad van krampjes maar dat was gelukkig snel over......

ook nu ze tandjes krijgt (al 2 stuks zie je zitten) heeft ze ook geen spuitluiers of kapotte billetjes
    wat dat betreft kan ze alles heel goed verdragen

maar ik ben voorzichtig met risico's nemen wat betreft "zwaar" voedsel

5. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ook wij houdne het schema van Kleintjes aan en hebben denk ik met 7,5 maand ongeveer zuurkool geintroduceerd. Dat ging prima.

Of ik het na 2 weken bijvoeding al zou proberen, dat denk ik niet.. Maar daarin moet je denk ik gewoon je gevoel volgen.
    Hier geen gevoelige darmen o.i.d. Als dat wel het geval is zou ik er misschien ook wat langer mee wachten voor de zekerheid.

6. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Onze dochter at met 7 maanden al zuurkool.

Overigens vindt onze dochter eten uit potjes echt vies. (Of althans ze eet maar een paar happen). Terwijl ze vers eten echt veel eet.
    Misschien een idee? Vers maken? Geef je eten volgens de rapley methode?

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar voeding.
    Elmo

8. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    Ze krijgt wel al langer bijvoeding dan 2 weken , maar sinds 2 weken zijn we meer uit gaan breiden kwa dingen proberen, daarvoor was het gewoon nog kleine dingen zoals worteltjes en sperzieboontjes
    Maar nu ook rijst, tomaten enz

Rapley zegt mij helemaal niks
    We werken niet volgens een methode maar volgens ons gevoel
    We proberen hoofdzakelijk vers te maken en soms is het een potje
    Soms ook om bijv smaak te proberen die wij zelf bij niet eten ( zoals vis)

Dan gaan we met een week of drie denk ik maar eens voorzichtig een paar hapjes zuurkool proberen

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zuurkool is gefermenteerd, eigenlijk een beetje voorverteerd, en daarom valt het veel lichter. Het kan echt al vrij jong. Wel even uitkijken met zout, veel kinderen vinden dingen als stamppotten lekker omdat ze lekker zoutig zijn. Maar zout is wat minder goed voor kleintjes.

10. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    Dank je wel
    Dat klinkt goed

Wij zelf doen alleen een heel klein snufje zout op de aardappelen en maken het voor ons zelf op smaak met aromat en jus

11. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik zou persoonlijk zoutloos gaan koken als je je dochter mee laat eten. :)

Deel Deze Pagina