Hoeveel vocht bij 8 mnd?

Discussion in 'Voeding' started by Arti13, Feb 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Hoi!
    Roan drinkt erg slecht overdag. Hij moet het hebben van de avond / ochtend en nachtvoeding. Maar hoeveel vocht is het minimum op een dag?
    Hij drinkt als ontbijt bv
    Tussendoor fruit
    Brood met 40 cc melk ( meer wil hij niet, of ik het voor , na of tijdens geef maakt niet uit )
    Tussendoor fles 40 cc
    Avondeten is vaak groente en aardappelen/ pasta oid
    Voor slapen gaan bv, om 23:00 bv

Soms nog wat diksap tussendoor, 25 cc alles bij elkaar! ;)

Zou dit genoeg zijn? Ik weet natuurlijk niet wat hij per bv binnen krijgt.
    Maar hij krijgt dus 3 Of 4 x bv, 80 cc kv, 25 cc diksap.
    Overdag bv geven maakt trouwens geen verschil. Hij heeft gewoon geen zin in melk! ;)

2. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Verplaatst naar 'voeding'

3. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Oops, sorry mods!

4. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

Jun 7, 2008
    1,037
    0
    0
    friesland
    mijn zoontje krijgt ook gewoon borstvoeding en echt veel drinken daarnaast doet hij niet.

Met borstvoeding geven ze echt wel goed aan wanneer ze willen drinken.
    Hoe zijn zijn plasluiers?

5. Bertha

Bertha Bekend lid

Oct 13, 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde hoor!

6. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Zijn plasluiers vind ik minimaal. Na de nacht een hele volle, maar gedurende de dag Nauwelijks. Miniplasjes volgens mij.

Vandaag was het echt weinig. 2 bv, fruit, groente, 80 cc diksap, 40 cc kv.
    Wel vaker bv aangeboden, maar hij wil gewoon niet ;).

7. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

Sep 24, 2009
    1,125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees even mee!

Mijn zoon is dan wel wat ouder, maar die drinkt ook ongelooflijk slecht.

Hij krijgt bv, maar daar wil ik eigenlijk zo langzamerhand wel eens mee gaan stoppen, alleen "durf" ik dat niet omdat hij nauwelijks iets anders drinkt.

Hij geeft het ook totaal niet meer aan als hij dorst heeft (behalve 's nachts dan ;)) wat het nog lastiger maakt. Ik geef hem daarom de laatste maanden bv op mijn verzoek ipv op de zijne. Anders gaat hij zo uren zonder drinken.

Ik heb alles geprobeerd: ik ben maanden geleden begonnen met een gewoon open bekertje, verschillende tuitbekers, een gewone fles, verschillende soorten thee, water, diksap, roosvicee, (verdunde) vruchtensap. Hij neemt van alles wel een paar slokjes, maar echt geen vol bekertje!

Ik probeer hem dus al zoveel mogelijk echt sappig fruit te geven om het zo aan te vullen.

En qua luiers hier hetzelfde: overdag zijn ze behoorlijk leeg (er zit altijd wel een plasje in, maar geen echte natte luiers). En 's nachts is ie wel vol (ook al in de vroege nacht). Dus het lijkt er ook op alsof hij gewoon 's nachts meer plast dan overdag.

8. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

Jun 7, 2008
    1,037
    0
    0
    friesland
    wat ik bij mijn zoontje weleens doe is laten drinken met een rietje of gewoon uit mijn beker. Vind hij reuze intressant en drinkt dat ook weer iets meer. Mijn zoontje is 10 maanden.

En als mijn zoontje niet zo wil drinken, zing ik weleens een liedje tijdens het drinken, hij is dan afgeleid en drinkt dan ook meer.

9. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Thx meiden!
    Vandaag heeft hij voor zijn boterham goed gedronken. Maar verder niet veel. Het blijft weinig overdag. Maar ik denk dat hij dan toch wel voldoende heeft aan die paar bv. Hij haalt uit fruit en groente natuurlijk ook wel vocht. Mag je dat meerekenen?

Share This Page