Als je van historische romans houdt: de Rozentrilogie van Jennifer Donnelly. Vond ik erg mooi. Ook in die categorie: Rashi's Daughters, ook een trilogie, van Maggie Anton. Wordt wel véél over de gebruiken en regels van het jodendom gesproken, het hele verhaal is ingebed in een joodse gemeenschap in de middeleeuwen. Ik vond 't mega interessant maar het moet net je ding zijn.
Mocht je van psychiatrie en thrillers houden dan kan ik je de serie van frieda klein aanraden door nicci french
De reeks van Carlos Ruiz Zafon De schaduw van de wind Het spel van de engel De gevangene van de hemel Het labyrint der geesten Stad der nevelen Ken Follet trilogie die zich in WOI, WOII en de Koude oorlog afspeelt en waarbij een reeks families elkaars pad blijven kruisen Val der titanen Nacht van het kwaad Kou uit het oosten Reeks van Stieg Larsson over Lisbeth Salander (niet die hier op het forum )
Ik heb nu 3 delen geluisterd van de serie Madame Le Comissaire van Pierre Martin. Het is wel misdaad, maar niet zo heftig. Er wordt wijn gedronken en naakt gezwommen in het boek. Zeer luchtig en een beetje spannend. Speelt zich af in de Provence, Frankrijk.