Netelroos dreumes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door madelein, 8 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    enige tijd geleden opende ik hier een topic over rode vlekken met bultjes bij onze dochter. Dit blijkt netelroos te zijn, wat aanvalsgewijs terugkomt.
    Gemiddeld 2x per dag, s ochtends en s avonds met name, soms in de middag ook nog een keer. S nachts weet ik het niet.
    Na het badderen vlamt het echt enorm op, dus we douchen haar nu. Vanwege haar eczeem smeren we haar al 2x per dag in met koelzalf, en dit helpt wel enorm om het snel minder vurig te laten zijn. Na een uur is het vaak weer volledig weg.
    Als het echt erg is geven we haar een antihistamine drankje ( van de ha gekregen).

Ondertussen wachten we op een afspraak met een dermatoloog, daar kunnen we eind augustus terecht.
    Maar we willen natuurlijk heel graag dat ze ervan af komt, dus zijn zelf wat dingen aan het weg laten uit haar dieet.

Ze krijgt sinds een maand of 3 pas melkproducten, dus dat leek me het meest waarschijnlijk. Ook omdat ikzelf en mijn neefje flink allergisch zijn voor koemelk.
    Maar na 5 dagen zonder melkproducten was het nog net zo heftig.

Ik weet het even niet meer. Iemand raad of tips? Vind het zo sneu :(.

2. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Hier krijgt mijn dochter het van sinaasappels. Schrok me rot de eerste keer. Was net alsof ze door de brandnetel was getrokken. Rug, armen en enkels onder de bultjes en vurig. Na zelf testen door haar een paar dagen geen sinaasappels te geven en daarna weer bleek ze weer een reactie te hebben. Ze is bijna 2 en hebben haar sindsdien geen sinaasappels gegeven. Ze was toen denk ik 14 maand ofzo. Het verdween hier ook altijd weer binnen een paar uur.

3. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.335
    8.341
    113
    Amsterdam
    Netelroos kan nog even aanhouden ook al is de allergische oorzaak weggenomen.
    Mijn partner was bijv allergisch voor medicatie, heeft nog zeker tot 4 weken later af en toe opvlammingen gehad. En beroepsmatig weet ik dat het idd niet altijd meteen weg is als je de oorzaak heb geëlimineerd.

4. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Sinaasappel krijgt ze idd ook. Pfff de lijst wat het zou kunnen zijn is eindeloos :(
    We dachten ook al aan frambozen of aardbei of zo.
    Zal een foto toe voegen hoe ze eruit ziet tijdens zo'n 'aanval'. Na het douchen worden ze rode vlekjes nog roder, en ziet ze er helemaal vreselijk uit.
    Het is met name op haar romp. Soms een enkel vlekje op arm of been.

Bijgevoegde bestanden:

5. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Ach wat naar om te zien!! Hier zag mijn dochter er niet zo uit. Ze kreeg hele grote rode vlekken vaak aan 1 stuk met bultjes erin. Maar sinds wanneer krijgt ze deze plekken?

6. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ja sneu he :(. Dr rug ziet er ook zo uit dan trouwens. 'Gelukkig' trekt het dus wel snel weer weg, nadat het zo opvlamt.
    Dat het zo heftig opkomst was voor de ha ook de reden om gelijk naar het zh te verwijzen. Helaas zijn de wachttijden zo lang :(

De eerste keer dat ze dit kreeg was 21 juli. Paar dagen daarvoor is het denk ik al begonnen. Toen zat ze buiten in het badje en had ze 2 van die bultjes, dacht toen dat ze door een mug gestoken was.
    Ze krijgt ook af en toe dikke rode vlekken rondom dr mond. Maar ook daar geen link met een specifiek voedingsmiddel kunnen vinden.

7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Bedankt voor de foto! Dit herken ik wel toen ze een fruithapje met kiwi kreeg. Dat had ze toen op dr buik. Ik dacht 5e/6e kinderziekte ofzo maar t kwam op met t drinken van dr fles (en driftaanval) en ging net zo hard weer weg daarna. Normaliter heeft ze een romper aan maar toen alleen luiertje omdat t zo warm was.

Nooit de link met netelroos gelegd, baby's en vlekjes ga dr maar aanstaan met je medische encylopedie en google . Nu in elk geval referentiekader!

8. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Graag gedaan Vero :). We hebben zelf ook een kleine week afgewacht met naar de ha gaan omdat we dachten dat het een virus was. Maar de ha zei gelijk dat het netelroos was, alsof ze in de brandnetels gevallen was. Dat klopt ook idd.
    Jij dus geen kiwi meer geven voorlopig ;)

9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Nee die hadden we al even uit dr menu geschrapt. Als ze een maand of 9 is proberen we t nog een keertje en als dat niet gaat weer met 12 maanden.

10. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Pas na 6 weken is melk (of wat dan ook) uit het lichaam. Dus het kan wel de melk zijn. Maar dat weet je pas als je 6 weken stopt natuurlijk en dan weer geeft.

Maar kan ook iets anders zijn.
    Probeer anders dagboek bij te houden. Wat ze eet en hoelaat.
    En hoelaat ze een aanval krijgt

11. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    De aanvallen zijn met name s ochtends en s avonds. Dus lijkt wel gerelateerd aan melk.
    Hebben gister amandelmelk gehaald voor dr wat ze gelukkig pikt. Dus gaan dat maar even geven voorlopig. Vandaag maar even kokos yoghurt halen. Ze krijgt na het eten s avonds altijd wat yoghurt of kwark en dat mist ze enorm.

12. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik zou wel kijken naar iets met meer calorieen etc. Want melk hebben ze toch ook nog nodig om te groeien vooral je meisje ietsjes minder groeit.

13. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Helaas zijn er weinig alternatieven met meer calorieën :(.

14. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ja ik geef nu op advies soja groei. Maar jij stond daar geloof ik niet achter he ?
    Kan je niet weer neocate of wat je ook had krijgen ?

En zoals ik al zei in je andere topic olijf olie toevoegen

15. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Nee zeker niet icm vermoedelijke melk allergie. Ben namelijk zelf ook allergisch voor soja geworden omdat ik op jonge leeftijd soja melk kreeg ipv melk. Die eiwitten lijken op elkaar waardoor het risico bestaat dat er daar ook een allergie voor ontwikkeld
    Olijfolie gebruiken we al met koken. Kokosyoghurt is teouwens best vet, en kokosroom van kokosmelk ook dus dat Kan ik af en toe ook wel geven
    Ze is trouwens verre van mager hoor, lekker spekkie met zo'n kleine lengte en wel 10.5 kg ;)

16. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38

Ooh dan ga ik ook koko's yoghurt geven. Die zijn ook in kleine cupjes te koop toch ?

17. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Je hebt ze van verschillende merken. Ah heeft een eigen merk, idd in kleine bakjes. Ik persoonlijk vind die niet zo lekker. Ik koop het bij de natuurwinkel, van abbot kinneys. Die is een stuk lekkerder. Is in bakjes van iets van 300 ml en 125 ml te koop. Wel prijzig maar ja

Kokosroom kan je van een blik kokosmelk af scheppen, is de bovenste witte laag zeg maar. Ik heb daar ook wel eens 'slagroom' van gemaakt. Beetje vanille poeder erdoor en kloppen. Best lekker!

18. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Vanmorgen trouwens voor het eerst jn een paar dagen weer frambozen gegeven in haar havermout. Gelijk vlekken rond dr mond. Dus daar lijkt ze ook niet tegen te kunnen...

19. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Update:
    Vandaag voor het eerst geen netelroos meer na het douchen! Eindelijk! Spontane aanvallen waren al een week of 2 weg, maar douchen of badderen bleef een trigger.
    Het lijkt dus idd door melk te komen :(.

20. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Mmm wel fijn dat de aanvallen in ieder geval over zijn.
    Wel lastig dat het toch de melk is. Gelukkig kan je prima zonder, maar het was makkelijker geweest als ze het wel gewoon kon hebben. T zit echt in vet veel dingen.

Deel Deze Pagina