Mijn zoon wil eigenlijk de hele dag eten... ik vind dat persoonlijk echt niet normaal. Vanmorgen wilde hij een uurtje na zijn brood alweer een soepstengel.. 10 minuten later stond hij weer naar de fruitschaal de wijzen en roepen (die die die... ) ... Hij eet nu per dag ongeveer het volgende: ontbijt: fles 180/5 + 1 1/2 boterham met beleg en boter tussendoor: soepstengel, 2 stuks fruit en bekertje water lunch: beker karnemelk en 1 1/2 boterham met beleg en boter tussendoor: rijstewafel en beker sap, vaak nog een 1/2 stuk fruit Avondeten: heel bord vol .... alles gaat op... tussendoor: heel wat plakjes komkommer voor het slapen: fles 200/6 ... en met dit schema is hij soms nog niet tevreden.... ... is dit veel?... ik heb het idee van wel... maar hij heeft gewoon altijd honger... wat eten jullie kindjes ongeveer per dag?
Mijn dochter at rond die leeftijd ook echt veel. Toen ik me echt begon af te vragen of het normaal was, normaliseerde het wat. Ze is nu 16 maanden en eet nog steeds goed, maar wel iets minder dan rond het jaar Ik geef ook veel tussendoortjes als komkommer, tomaat en paprika. Dat mag ze altijd hebben.
Heel herkenbaar! Mijn dochter was op die leeftijd ook onverzadigbaar. Ik moest echt een beetje op de tijd letten, anders liep ik buiten met een hongerig kind bijvoorbeeld. Had ook altijd eten bij me. Ze is nu 16 mnd en ik vind het er een beetje afgaan. Ze is nog steeds een stevige eter, dat wel. Ik vind je schema er goed uitzien. Misschien 2 boterhammen aanbieden?
Misschien kun je volle melk geven, verzadigd meer en inderdaad 2 boterhammen??? Geef je volkoren brood??? Hier was het ook veel rond die leeftijd, maar dat wordt de komende maanden vanzelf wel minder. Weet niet of je kindje al loopt of ieder geval veel in beweging is?? Dan kunnen ze die energie natuurlijk goed gebruiken...
Dat was met mijn oudste ook! Ik gaf hem op onze geeikte eettijden zoveel hij wilde. Tussendoor wat extra fruit of groente (groente lust hij echter niet graag).
Hij krijgt karnemelk omdat hij een lichte koemelk allergie heeft. Van gewone melk krijgt hij uitslag. Karnemelk en hypoallergene fv gaan gelukkig goed!... verder is hij ook allergisch voor tarwe ... dus hij krijgt tarwevrij brood, is wel bruin.... maar het zou kunnen dat dit minder verzadigd inderdaad... Is 4 boterhammen per dag niet te veel voor een baby?? het is wel een heel actief mannetje ja, lopen nog niet los, maar wel de straat uit achter zijn loopwagen
Oh oke, dat verzadigd inderdaad minder, maar dan zijn de opties ook meer beperkt natuurlijk... Ik zou gewoon 2x 2 boterhammen geven. Desnoods nog een extra stuk fruit in de middag??
Je baby is nu een dreumes hoor! Hij eet best veel maar misschien heeft hij het ook wel erg hard nodig. Griekse yoghurt tussendoor? Idd dan 2 boterhammen.... verder zou ik het voor nu even niet weten.
Bedankt allen! .... Gisteren waren we uit eten en heeft meneertje een heel bord friet zitten wegwerken... iedereen zat er met verbazing naar te kijken.. haha... achja... voor een keertje niet erg. ik geef nu wat vaker 2 boterhammen of een extra rijstwafel. Net als fruithap weer 2 mandarijnen en een halve banaan ... en daarna nog blijven wijzen naar de fruitschaal... die die die... ... haha.. maargoed... misschien is het een fase.
Ik zou hem gewoon lekker laten eten tot hij klapt. Niet letterlijk natuurlijk hahahaha maar ik denk altijd dat die kleintjes best zelf aan kunnen geven hoeveel ze nodig hebben.
Kan het niet zijn dat hij in een soort groeispurt zit en daardoor honger heeft? Of dat hij zo stilaan begint te kruipen / lopen en daar al zijn energie naartoe gaat? Zolang je niet overdrijft met beleg op 't brood en met zoetigheden tussendoor zou ik hem laten eten. Wees blij dat ie voorlopig tevreden is met voornamelijk fruit en soepstengels tussendoor .
Geniet er maar van, grote kans dat het over een paar maanden anders is Zonder gekheid, hier gaat het echt in sprongen, dus dan weer eten als een bootwerker, dan weer na een paar muizenhapjes genoeg hebben. Kan van alles zijn, groeispurt, energie nodig voor lichamelijke activiteiten, tandjes die doorkomen (waardoor ze juist minder eten).. Maar zolang de gezonde dingen inderdaad de overhand houden, lekker blijven geven. Ik zou wel proberen vaste tijden aan te houden, dus twee of drie tussendoortjes en niet elke keer als hij komt bedelen..