Ja of misschien heb je ergens nog hydrofiele washandjes liggen oid. Die kun je makkelijker ergens kwijt. En dan is het idd zo schoon. Zou niet telkens onder de kraan doen. En met wassen idd mee met beddengoed oid, daar doe ik zelf ook geen wasverzachter bij (want: wasverzachter maakt een beetje vettig en zorgt er voor dat er minder vocht opgenomen wordt - heerlijk verzachtend voor normale kleding maar dus niet voor beddengoed / schoonmaakdoekjes)
Het waren al 1000 dingen doeken, snap nu waarom je er zoveel in je kraamset moet hebben...voor alle andere dingen dan de baby. Wel vreemde marketings strategie overigens... OT: NIET boven de stoom van je vaatwasser die net klaar is houden. De damp die daar af komt is slecht voor de coating van kunststof glazen. Kregen wij te horen.
Onze opticien raadt deze echt af: heel slecht voor de coating. Ik gebruik zelf vaak gewoon een microvezel doekje om het 'droog' schoon te maken. En de punt van een (schone) vaatdoek met wat afwasmiddel (groen of blauw, niet de gele). En dan droog ik het gewoon af met een theedoek pf micovezeldoekje. Onderweg gebruik ik ook wel eens mijn T-shirt of een hemd, als het gewoon echt van de gladde / zachte katoen is. Met truien ben ik voorzichtiger geworden. Die zijn vaak toch wat ruwer en krijg je uiteindelijk krassen. Overigens heeft onze oudste zoon altijd bagger-vieze glazen. En hij vindt maar weinig dingen irritanter dan dat ik zijn bril poets. Raar kind.
voor mijn puber gebruik ik ook de spray van de opticien. bij zijn oude bril gebruikte ik ook die wegwerp vochtige doekjes, maar daar krijg je snel krasjes van. zijn heel slecht voor de bril.
Van afwasmiddel en kant en klare brilpoetsdoekjes gaan opticiens heel hard huilen . Afwasmiddel kan de coating/beschermlaag aantasten en ook die kant en klare brilpoetsdoekjes schijnen totaal niet goed voor het glas te zijn. Het liefst gebruik je die doekjes van de opticien die vaak in je brilkoker erbij zitten. Desnoods met wat water. En zeker als je regelmatig even poetst hoeft het nooit zo vet te worden. Een schone theedoek kun je ook nog gebruiken als je geen doekje voor handen hebt. Zelf gebruik ik ook nog wel eens een Tshirtje.
Vandaag met de hydrofiel aan de slag gegaan als zijn glazen er weer uitzagen alsof het privacy glas was. Klein beetje warm water of een spray van het poetsmiddel van de opticien. Werkt top, beter dan het doekje wat er bij zat.
Hydrofiele doek! Ideaal, daar maak ik ook mijn ramen mee droog. In het ergste geval doe ik hem als eerste bij de afwas. Hydrofiele doeken hebben we nog steeds in alle maten (zoon is 8)
Mijn dochter heeft sinds afgelopen vrijdag ook een bril. Zo te zien is ze een maandje ouder dan jouw zoontje. Houdt hij zijn bril goed op? Hier valt het niet tegen, ze doet hem alleen af als ze drinkt. Ik doe hem vaak savonds even af met water en een hydrofiele doek. Dan zijn ze sochtends weer mooi schoon. Iedere ochtend mag ze zelf kiezen welke van de 2 brillen ze op zet. Overdag maak ik hem alleen schoon als ze er met flink vieze vingers aan heeft gezeten.
Hij houd hem perfect op! Alleen zet hij hem dus af als hij echt vies is. De vingers ontkom je niet aan. Hij wrijft soms ook in zijn ogen, althans dat is de bedoeling, wrijft hij zo vol over die glazen heen.
Haha ja klopt! En nog een tip van mijn opticien: maak 's avonds je bril schoon voor je gaat slapen. Dan koekt het vuil niet zo aan
Ik heb een speciaal apparaatje waar je een bril in kan doen met water, en door trillingen maakt die de bril schoon. Echt ideaal.