Tips BSO regelen

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door debq, 28 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.749
    736
    113
    We wonen in een klein dorp waar onze jongste over 14 maanden naar school zal gaan. Hier kan ze pas ingeschreven worden vanaf haar 3e jaar, nu dus nog niet. Maar via via hoorde ik dat de BSO vol zit en je beter eerder in kan schrijven. Dit dus gedaan en het bericht gekregen dat er over 14 maanden geen plaats is, er nog een aantal wachtende voor haar zijn en ze niet weten wanneer er wel plaats is.

    De BSO is nu maar 2 dagen open (worden het er misschien 3) en die 2 dagen hebben we echt opvang nodig, liever nog 3 dagen. Voor M zou het het leukste zijn om uiteindelijk gewoon naar de BSO bij school te gaan. Maar zou het handig zijn om voor de tussentijd een gastouder of oppas te zoeken? Of kijken voor een BSO in een andere plaats. Of er toch op gokken dat er wel plaats komt.
    Wat zouden jullie doen?
     
  2. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Als er nog een andere bso is die kinderen van die school ophaalt (dat dus eerst uitzoeken!), dan zou ik daar sowieso gaan kijken en inschrijven. Als de bso bij school alsnog plek heeft, dan zeg je de andere gewoon af, maar dan heb je wel een back-up. En anders zou ik als back-up een gastouder proberen te vinden inderdaad. Je kunt altijd iets afzeggen als je het toch niet nodig hebt, maar last minute alsnog iets regelen is erg lastig/onmogelijk met zulke wachtlijsten.
     
  3. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ik zou eens informeren bij een gastouder. Bso plekjes zijn niet heel snel te vinden, omdat het een gastouder veel geld kost (plekje moet de hele dag gereserveerd worden terwijl er maar 1-2 uurtjes gebruikt worden vaak) maar als tijdelijke opvulling is het wel fijn. Ik heb nu bv eeb dag met allemaal mini's (2 kleine baby's, dreumes en een peuter) daar mag dus geen echt kleintje meer bij. Ik heb daarom een bso kindje aangenomen waarvan ik weet dat het voor ongeveer 1,5 jaar is. Dan heb ik toch wat extra inkomsten en tegen de tijd dat dat afloopt zijn de huidige kinderen weer groter zodat ik dan weer een kleintje aan kan nemen.

    Ondanks dat ik dus niet veel bso doe zou ik blij zijn met zo'n tijdelijk klantje, zeker een kleuter. (Dan is er vaak ook nog wat meer binding met de kleintjes).
     
  4. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.749
    736
    113
    Dat zou ik eens kunnen proberen idd. Ben benieuwd of er gastouders in de buurt zijn die dit doen, er is hier niet veel aanbod..

    Als je een gastouder thuis laat komen en meerdere kindjes uit andere gezinnen bij die gastouder in je huis is het volgens mij wel een probleem of niet? Er zijn namelijk nog een aantal ouders die tegen dit probleem aan lopen.
     
  5. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Een gastouder aan huis is wel gebonden aan dezelfde kindratio als ik, of bedoel je dat niet?
     
  6. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.749
    736
    113
    Ik bedoel in ons eigen huis. We hebben genoeg ruimte, binnen en buiten.
     
  7. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ja dat is idd een gastouder aan huis. Die komt dus bij de kinderen aan huis die ze opvangt.
    Qua kindaantal heeft ze dezelfde regels.
     
  8. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.749
    736
    113
    Misschien daar eens naar gaan kijken. Een andere BSO is er niet en gastouders in ons dorp ook niet.
    De BSO gaat wel een dag extra open (zeer waarschijnlijk). Hopelijk maakt dat de wachtlijst wat korter. Gelukkig is de eigenaresse aan het kijken of er andere mogelijkheden zijn, maar vooralsnog ziet het er niet gunstig uit. Ik hoop zo dat M daar wel terecht kan, ze heeft t mega naar haar zin. Voelt zich ook fijn bij de BSO kinderen en leidsters. (Ze mogen soms samen op het schoolplein spelen.)
     
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    ik hoop dat je een oplossing vindt.
    Moest vanmiddag aan het topic denken toen ik een moeder van school sprak. Haar oudste zit al op de bso (3 dagen) de jongste gaan over 3/4 jaar naar school en de bso meldde al dat er in 2021 pas plek op de dinsdag is en 2022 op de donderdag, dat is toch bizar:eek:
     
  10. Salentein

    Salentein Niet meer actief

    Onze 2 jarige staat al 1,5 jaar op de wachtlijst voor de BSO waar onze oudste zit en ze “hopen hem over 2 jaar te kunnen plaatsen” :eek:
     
  11. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    :eek::eek:
     
  12. Salentein

    Salentein Niet meer actief

    En dan krijgt hij nog voorrang vanwege de oudste :roflmao: Wel dinsdag en donderdag en maar beperkte aantallen per groep en erg populaire “soort BSO” dus ik snap het wel maar vreselijk is het natuurlijk wel :rolleyes:
     
  13. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Nou daar kun je idd helemaal niks mee.
     
  14. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.749
    736
    113
    Ow dan valt het hier dus nog wel mee:oops:
     
    Salentein vindt dit leuk.
  15. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.059
    3.529
    113
    Vrouw
    School heeft toch ook een soort van verplichting om bso te organiseren? Weet niet hoe ver dat gaat, ze hebben immers een overeenkomst met een bso (die vol is en niet alle dagen open...).

    Ik zal binnenkort ook maar eens informeren bij mijn bso hoe het met de wachtlijst staat. Jongste is al aangemeld vanaf dat hij 1,5 jaar is, omdat bij ons bij de oudste het idd ook een probleem was.
     
  16. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.987
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Jeetje, in welke regio wonen jullie?

    Ik zal hier bij ons begin volgend jaar ook maar eens gaan informeren over de lengte van de wachtlijsten anders moet ik de jongste ook op tijd aan gaan melden. Maar zover ik weet valt het hier wel mee.
     
  17. Salentein

    Salentein Niet meer actief

    Midden Nederland tegen Amersfoort
     
  18. Overtherainbow

    Overtherainbow Bekend lid

    14 jan 2015
    773
    194
    43
    Wat voor een soort BSO? Ben wel benieuwd. Je hebt bij ons in de buurt zoveel verschillende, sportBSO, antroposofische BSO etc...
     
  19. Salentein

    Salentein Niet meer actief

    Sport bso in dit geval maar je hebt inderdaad veel verschillenden!
     
  20. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.987
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Oké, dat is niet in de buurt.

    Hopelijk valt het hier mee. Want dit lijkt mij verre van handig.
     
    Salentein vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina