kom maar op Zolang er maar genoeg bij zit voor onze kids, verder zijn we totaal niet moeilijk. Drukke camping ook prima, gezellig.
Wij zijn afgelopen zomer in bella italia geweest. Erg druk maar daar houden wij juist van. Leuke animatie. Alleen plek aan het zwembad was echt onmogelijk dat was een minpunt. Aan het gardameer zelf was het wel heerlijk dus daar hebben wij veel doorgebracht. Als je een stuk naar links loopt vanuit de camping heb je veel gras met bomen en schaduw. Ik hoor verschillende verhalen over bella italia trouwens.. maar wij hebben het heerlijk gehad. Ja het is druk maar dat hoort voor ons bij het campingleven
Wij zaten in Lazise, camping Spiaggia d’oro. Pfft wat een camping, heb mijn zeikverhaal op zoover eruit gegooid. We zaten er 3 wkn, super duur, vreselijk gedateerd, sjaggo personeel, amper strand aan het goorste meer van Italië, druk is een understatement, alles hutje mutje op elkaar gepropt en vooral veel Denen, etc etc. Ik zou die camping overslaan....ik zou het hele Gardameer overslaan eig. Ik houd van lekker druk, maar met de vastenavond hier is het nog rustiger dan in het hoogseizoen aan het Gardameer. Toeristische val, ik zou lekker een stukje verderop gaan zitten en evt dagtrips doen naar de omgeving.
Wij zaten in september in Bella Italia. Ondanks alle negatieve verhalen echt goed naar de zin gehad. Leuke zwembaden, veel te spelen, verschillende eetgelegenheden, supermarkt en winkeltjes. Maar het was dus niet hoogseizoen en qua drukte heerlijk. Precies goed. Ik kan me indenken dat het in hoogseizoen wel echt druk is. Maar als je dat niet erg vind,vind ik dit wel een aanrader.
Wij zijn ook al 2 keer naar Bella Italia geweest, in juni. Het is een hele grote camping, maar ik vind het voordeel daarvan dat er genoeg te doen is voor de kinderen. Leuk zwembad waar ook de kleintjes zelf in en uit kunnen lopen en bijna overal kunnen staan (mijn dochter is 2 jaar), leuke en mooie speeltuintjes. Verschillende leuke restaurantjes op de camping, wat ik ook een voordeel vind, je hoeft dan niet elke avond de camping af om te eten. Dorpje op loopafstand en er rijdt ook een treintje, wat ook weer leuk is voor de kids. Nadeel vond ik ook wel dat handdoekje leggen elke ochtend, daar ben ik echt niet van. Badmeesters letten er ook echt niet op, dat is wel echt jammer. In het hoogseizoen zou ik het ook te druk vinden. En de plekken zijn niet heel groot, weinig ruimte om je stacaravan heen en best druk qua verkeer.
Wij zijn bij Camping Fornella geweest. Stuk kleiner dan Bella Italia als ik het zo moet geloven, maar wel een lekker zwembad, leuke animatie, speeltuin, en direct aan t Gardameer. Een heel erg lekker restaurant met uitzicht op t water en voor de kleinsten is er een binnenspeelhal. Deze camping ligt aan de westkant van t Gardameer, het rustige gedeelte. Wij vonden dat heerlijk, vooral in t hoogseizoen...niet die massatouristen.
Wij zijn ook naar camping fornella geweest! Fijne, niet al te grote camping (wat ik heerlijk vind) waar genoeg te doen is voor kinderen (kids club) mijn zoontje was helemaal fan van de baby dance (iedere avond om 7 uur) Wij zaten in een glamp tent, goed verzorgd en schoon. Prima sanitair, 2 zwembaden, ligging direct aan het meer, mooie speeltuin, speelhal bij het restaurant. Het restaurant is ook goed en je kunt er leuk zitten. Je hebt er ook een camping winkel voor de nodige boodschappen, maar wij gingen altijd naar de lidl (enkele minuten rijden) Ik vond deze camping echt een aanrader , we denken er zelfs over om terug te gaan.
Wij zijn 2x in mei naar camping La Rocca geweest. Ligt aan de westkust wat meer naar het noorden tegen een berghelling. Het stuk bovenaan de berg heeft mooie nieuwe stacaravans en een leuk zwembad. Het leuke van deze camping is dat je 2 dorpjes op loopafstand hebt Garda in het noorden en Bardolino in het zuiden. Dan hoef je niet steeds alles met de auto te doen. Zelf vond ik het in het voorseizoen al behoorlijk druk daar. Niet alleen de camping is druk, maar ook vooral de wegen, parkeerplaatsen, het wandelpad langs het meer. Ik zou er om die reden nooit in het hoogseizoen heen willen.
Bella Italia is een leuke grote camping direct aan het meer. Leuke zwembaden en genoeg te doen voor de kinderen. Deze zomer zijn wij naar Altominico Family Park geweest en dat is erg goed bevallen. Ook een grote drukke camping maar leuk ingedeeld en autovrij dus op het park geen last van verkeer. Alleen ligt dit niet aan het meer zelf en moet je wel de auto pakken om naar een plaatsje te gaan. En het zwembad heeft een rubberen vloer en maar 30cm diep dus erg fijn met kleine kinderen. En er zijn ook glijbanen voor de oudere kinderen en een diep bad waar ze kunnen duiken. Mijn zoon van toen 9 en dochtertje van 1 hebben zich in ieder geval erg goed vermaakt. Op beide campings in ieder geval genoeg te beleven en wij vonden Altominico ook goed betaalbaar in vergelijking met Bella Italia.
Wij zijn vorig jaar naar Altomincio Family park geweest. Het ligt er misschien een beetje aan waar je op de camping zit maar over het algemeen een aanrader. 15 min van Gardameer. Wij hebben nooit files gehad.
Dankjewel voor alle reacties. We hebben besloten om ook even verder te kijken buiten het Gardameer om. Als iemand nog tips heeft heel erg graag. Wij staan open voor leuke kindercampings door heel Europa, liefst binnen 1500km
Camping Norcenni Girasole Club Toscane. Vrienden van ons gaan er ieder jaar heen (wel in mei) en alleen maar lof!! Zelf twijfelen we ook om daar heen te gaan, maar misschien net iets te ver weg voor ons. Wij zijn zelf dit jaar naar Camping Europe Turistico geweest / adriatische kust dicht bij Triëst en ook echt perfect. Direct aan zee, mooi zwembad met 2 glijbanen en stroomversnelling. Miniclub en s'avonds animatie, kinderdisco en diverse springkussens (gratis). 2x per week marktje op de camping en 1 x per week georganiseerde bbq aan strand. Echt top. het is dat wij niet 2x naar het zelfde willen anders had ik erheen gegaan.
Jaa norcenni girasol is inderdaad echt een aanrader! Zijn we paar jaar terug geweest. Willen nu graag ergens anders heen. Dankjewel voor je tip, ga er naar kijken.
Wij zijn afgelopen jaar op camping Village Continental bij het Lago Maggiore geweest. Dat ligt niet direct aan het Lago Maggioremaar aan een kleiner meertje daarnaast, het Lago Mergozzo. Vanaf het strandje van de camping kun je daar heerlijk in zwemmen, het loopt heel langzaam af. De camping heeft ook een mooi zwembad maar daar moet je helaas wel een badmuts dragen. Maar wij kwamen daar meestal hooguit maar een uurtje per dag zodat de kinderen even van de glijbanen konden en in het golfslagbad. De rest van de dag lagen we lekker aan het meertje om te zwemmen en te varen met de rubberboot. Wij hadden een mooie, vrij nieuwe stacaravan. Er is ook vanalles te doen voor de kinderen. Ook een aanrader is camping Le Capanne aan de Toscaanse kust (niet direct aan de kust overigens). Ook een leuk zwembad, animatie voor de kinderen.
Wij gaan aankomende zomer voor de 11e keer naar camping Bella Italia en vinden het daar heerlijk. Is echt elk jaar thuiskomen voor ons. We gaan nu voor de 9e keer in en appartement op de camping. 1 jaar hebben we een stacaravan gehad en 1 jaar hebben we in het hotel gezeten. 1 jaar zijn we uitgeweken naar camping Piani di Clodia (omdat we eens wat anders wilden) en we hebben toen zo een spijt gehad, wat was dat een tegenvaller tov Bella Italia.
In het hoogseizoen letten de badmeesters wel goed op handdoekje leggen. Om 9.00 uur gaat het zwembad open en tussen 9.30 en 10.00 lopen ze een rondje en halen alle handoeken weg waar geen mensen bij te bekennen zijn.
Blij dat ik dit lees. De afgelopen jaren als we langs die camping varen zien we vanaf het water een rij stacaravans die tegen het strand aanstaan en zo op het meer uitkijken. Dat uitzicht vanuit die caravans moet geweldig zijn. Twijfelen telkens of we toch niet eens van camping moeten wisselen maar als ik dit zo lees (en na een slechte ervaring eerder met een jaar een andere camping kiezen) houden we het maar bij Bella Italia.
Is het wat aan de adriatische kust? Ik twijfel daarover omdat ik er ook niet positieve verhalen over hoor. En is het goed aan te rijden? Oh en een overall vraag als mensen boeken in Italië op een camping doen jullie dan vooral rechtstreeks of via vacanselect of roan ofzo? Welke moet ik NIET hebben zeg maar
jij wij vonden het goed vertoeven aan de Adriatische kust. Al is het daar wel qua omgeving minder mooi dan bij het Gardameer, laggio maggiore of toscane. Allemaal wat vlakker, maar zeker aan te raden.