Nee, ik bedoel caravans met een treinzit in het midden. De Hobby 560kmfe heeft een rondzit in het midden. Dat is juist wel prettig.
Bizar heh die prijzen! Wij hebben 5 jaar geleden onze caravan gekocht met ben eilers voortent. Zn aluminium ding met frame, dubbel glas etc. Echt voor vaste campingplaatsen. Vorig jaar hebben we de voortent los verkocht vanwege de bouw van een chalet als ‘voortent’. (De regels op onze camping zijn een beetje anders dan in Nederland) De voortent alleen heeft meer opgebracht dan de caravan ons 5 jaar geleden kostte.
De prijzen maken niet veel meer uit of je ze in het voorjaar of najaar koopt. In het voorjaar is er vaker meer aanbod omdat dan de nieuwe caravans uitgeleverd worden en er dus meer occasions op de markt komen. Wij hadden een knaus 500 met stapelbed. Deze 2 jaar geleden weer verkocht ( met winst want ook occasions zijn enorm in prijs aan het stijgen). We hebben een jongere knaus 450 teruggekocht. En wat is deze kleinere maat heerlijk. Met zijn 450 nog steeds ruim maar het rijcomfort is zoveel verbeterd. Wat we persé willen in een caravan: Rondzit Vast frans bed Keuken niet aan de tentzijde maar juist aan de andere kant want anders zit je steeds in de koeling van de koelkast en voel je de warme lucht. Toilet waarbij het spoelwater een eigen reservoir heeft en dus niet meegaat op het andere waterreservoir. Mover Zakluifel Kinderen slapen bij ons in een eigen tentje. Zo’n fresh en black. Blijft veel koeler en donker dus ze slapen lekker uit op vakantie. Dat was in een stapelbed wel anders.
Das toch bizar. Maar ik snap het wel. Ik heb 3 jaar terug 3300 euro betaald boor 2 weken italie in een huisje op een camping. Diezelfde camping maar dan staandplaats kost 4 keer minder...
Dat is bij ons ook zo inderdaad. Wij zitten er zowel zomers als in de winter, mega skigebied voor de deur en we zijn per jaar minder kwijt dan een week wintersport in een hotel. Diverse kortingen op de skipassen, kinderen helemaal gratis. Scheelt honderden euro’s.
Die prijzen van vooral 2e hands caravans zijn bizar inderdaad. Wij hebben nu een Hobby de Luxe 460 uit 2000. Rondzit en treinzit. 6 jaar geleden gekocht en als we deze caravan nu te koop zouden zetten, hebben we winst of spelen we in het slechtste geval kiet. Wij zijn eigenlijk op zoek naar een caravan met stapelbed, rondzit (of vastbed) en een treinzit in het midden van de caravan. Dit omdat we nu een 4 persoons caravan hebben, maar we nu met met zijn vijven zijn. Oudste gaat in een tent met haar nichtje deze vakantie dus dat scheelt. Maar die prijzen voor een degelijk caravan met stapelbed. Niet normaal.
Ik volg even. Wij zijn op het moment ook aan het sparen voor een caravan maar wachten wel even ivm de prijzen. Het is niet te doen!