ID kaart baby voor weekendje weg?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door flieentje, 8 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flieentje

flieentje Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.225
    0
    0
    Hollandia
    Een vraagje.

Als je een weekendje naar belgie of Duitsland gaat met je baby vn net 3mnd oud moet je dan een id hebben?
    Zou het worden gecontroleerd als je er geen een hebt?

Vind het aan de ene kant van de zotte dat je een id moet hebben voor een baby die net een minuut oud is. Zou het inhouden dat je dan helemaal niet even naar belgie of Duitsland kan zonder id met een baby?

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ja, dan hoor je een ID te hebben. Ik heb meteen een laten maken toen m'n kleine een maand of 2 was.

3. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    ja je hebt een geldig identiteitsbewijs nodig. Of je gecontroleerd wordt waarschijnlijk niet, maar het is wel nodig, ook trouwens voor legitimatie in een ziekenhuis (ook hier in nederland) en dergelijke.
    deze kun je gewoon laten maken, en ze zijn 5 jaar geldig, dus je kunt dan nog met een geldig bewijs heel veel weekendjes weg gaan.

4. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Heb je inderdaad nodig.
    Zeker voor Duitsland want daar schijnen ze nogal streng te zijn qua id bewijzen.

5. mamavan3meisjes

mamavan3meisjes Actief lid

8 feb 2015
    478
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goed dat ik dit lees, van de week meteen een ID laten maken. Helemaal niet aan gedacht eigenlijk, maar ook niet in het buitenland geweest en dat gaan we dit jaar ook niet. In het ziekenhuis heb je, als ik het goed begrepen heb, nog 2 weken de tijd als je kind opgenomen wordt, dan kun je je kind binnen 2 weken identificeren. Van de week maar eens foto's laten maken (uitdaging bij kind van 13 maanden haha)

6. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Ja idd heb je nodig ja.
    Heb zelfa voor 1 dagje duitsland een id aangeschaft voor mijn dochter vorig jaar zomer.
    Mocht er iets gebeuren kun je de baby altijd legitimeren.

7. flieentje

flieentje Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.225
    0
    0
    Hollandia
    Okay jeetje dan word t gewoon nl en dan id aanvragen
    Nooit gedacht dat het zo streng allemaal was

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    525
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja je bent VERPLICHT een ID-bewijs te hebben wanneer je naar het buitenland gaat. En Ja... het is een hele uitdaging om een kleine baby op de foto te krijgen en ze lijken er over een jaar helemaal niet meer op... maar zo werkt het nu eenmaal :)

Ook hier baby's van 6 weken op de foto laten zetten ivm ID-bewijzen, okay wij wonen in Duitsland en reizen veel heen en weer.

9. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Door de vluchtelingenproblematiek zijn er nu ook meer grenscontroles dus ik zou het risico niet nemen. Als je een keer met het vliegtuig op vakantie gaat kom je er helemaal niet onderuit.

10. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier hebben ze een paspoort omdat wij veel vliegen, ook buiten Europa. Is 5 jaar geldig en de foto's die erop staan zijn met 6 weken gemaakt. Bij M zelfs met 3 weken..

Maar ja, je bent verplicht legitimatie te hebben. Sowieso handig, want als je kindje ooit naar t ziekenhuis moet heb je hem ook nodig.

11. Bloem178

Bloem178 Lid

9 jul 2015
    66
    0
    6
    NULL
    NULL
    Jeetje gelukkig is dit verplicht!! Je baby zal even ontvoerd worden. Mede daarom is het afgeschaft om kinderern te laten bijschrijven in paspoorten.

12. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Ook onze kids hadden met een paar mnd al een id . Geloof dat ik dat met drie mnd gedaan heb. Foto maken is makkelijk hoor. Op schoot met doek over jou heen en hoofdje recht houden. Is zo klaar. Er voor hadden wij de geboortsoorkonde mee. Maar jah toen viel het mee qua controles. Nu zou ik het risico niet nemen. En dat ze er niet op lijken na 5 jaar valt mee. Ze kijken jah naar bepaalde kenmerken en vormen.

13. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ja, het is verplicht. Maar dochter is nu 3,5 jaar, we zijn al verschillende keren naar Nederland (dit weekend nog), Frankrijk en Luxemburg geweest, maar ze heeft nog steeds geen id. Ik vergeet het steeds, maar tot hiertoe nog nooit problemen gehad.

14. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Ja, ook als je in het ziekenhuis wil geholpen worden heb je een id kaart nodig

15. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ziekenhuizen zijn niet heel streng in ID's voor (jonge) kinderen.

Bij mijn zoontje is er nooit om gevraagd en we komen sinds zijn geboorte meerdere keren per jaar in het ziekenhuis. Zijn zorgpas en mijn ID waren voldoende om nieuwe ziekenhuispasjes te laten maken.

16. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Je zult maar een zwaar ongeluk krijgen in het buitenland en geen ID-kaart/paspoort voor je kind hebben. Hoe weten ze dat zij jouw kind is? Hoe zij heet?

Niet alleen vanwege grenscontroles en eventuele boetes is een ID-kaart/paspoort nodig maar zeer zeker ook i.v.m. bovenstaande.

17. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Dit idd.... Met mijn id en zijn zorgpas heb ik voor mijn zoon een pasje bij het ziekenhuis laten maken... Kinderen zijn pas vanaf 12 jaar verplicht om te legitimeren, dus zolang we geen plannen hebben om naar het buitenland te gaan komen er ook geen ID's/paspoorten voor de kinderen :)

Maar idd al ga je naar België ben je officieel verplicht om legitimatiebewijs voor de Kids te hebben :)

18. Ja dit, maar hoe weten zij bijvoorbeeld ook of jouw kind je kind is, als je hem of haar niet kunt identificeren? Ik denk dat je écht een groot probleem hebt als je een controle tegenkomt en je hebt geen ID van je kind..

Ninthe heeft ook een ID sinds ze 6 maanden oud was. We zijn in België, Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk geweest en we hebben hem nog nooit nodig gehad, maar ik zou het risico echt nooit nemen..

19. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Waarom zou je hem niet hoeven hebben? Gewoon aanvragen of in Nederland blijven.

20. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Nou nier wel hoor.
    Mijn dochtertje moest een id kaart hebben voor ze geholpen zou worden bij de oogarts in het ziekenhuis.

Deel Deze Pagina