wat zouden jullie doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door chipje, 28 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chipje

    chipje Bekend lid

    11 mrt 2013
    655
    10
    18
    ik zit zo met een rot gevoel:(
    ik loop sinds 30 weken met ernstige bi ik kan echt bijna niks:(
    mijn vriendin haalt en brengt zoontje 2 keer per week naar de peuterspeelzaal (zoontje zit bij zoontje in de klas).

    nu heeft ze gevraagt of haar zoontje het weekend hier mag spelen omdat ze dingen in huis moet doen.
    nu heb ik ja gezegd maar daar heb ik zo spijt van!!! hoe heb ik nou ja kunnen zeggen terwijk ik niet eens voor me eigen zoon kan zorgen om het maar even zo te zeggen.
    ik durfde echt geen nee te zeggen omdat ze zoveel voor me doet maar aan de andere kant ze weet hoe ik zit dan vraag je dat toch niet?
    wat zouden jullie doen in deze situatie?:(
     
  2. Nahla2013

    Nahla2013 VIP lid

    4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Lekkere vriendin dan (je staat kennelijk bij haar in het krijt).
    Ik zou haar niet meer vragen m'n zoontje te brengen en te halen en ik zou bellen om aan te geven dat het echt niet lukt.
    Snapt ze het niet? Dan zou ik de vriendschap verbreken.
    (Sorry, maar ik ben daar resoluut in)

    Ik ben zelf ingeleid omdat ik zware bi had, dus ik weet hoeveel pijn je hebt.
     
  3. Michelle04

    Michelle04 Fanatiek lid

    6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Is je man/ vriend niet thuis dan? Even ervan uitgaande dat je die hebt ;) Zo ja dan zou ik die kleine lekker laten spelen. Je zegt het zelf al: ze doet ook veel voor jou
     
  4. Koningsgezin

    Koningsgezin Fanatiek lid

    24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Oei, lastige. Mede dankzij omdat ik weet hoe het is om BI te hebben. Je vriendin helpt jou al erg uit de brand, dus dit is toch wel een 'wederdienst'. Alleen met BI is dat zo moeilijk in te schatten, zeker niet met ernstige BI. Heb je geen familieleden/vrienden/kennissen/je vriend of man die kunnen helpen?

    Sterkte met het maken van de beslissing.
     
  5. Michelle04

    Michelle04 Fanatiek lid

    6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Wauw! Heb je zelf nog vriendinnen over?
     
  6. Skatje

    Skatje VIP lid

    10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Nou jaaaa wat een belachelijke reactie.

    Ik had ook bi en kon niet lopen, dus ophalen/brengen psz is wat anders dan thuis oppassen. Of je nu 1 kind hebt of 2. Het is niet zo dat ze een pistool tegen je hoofd hebt gehouden toch

    Als je het niet ziet zitten, kun je aangeven dat je het lastig trekt en als ze wat anders kan regelen, dat dat fijn zou zijn.

    'Hoe kan ze dat nou vragen' vind ik overdreven. Dat jij geen nee durft te zeggen ligt niet aan je vriendin ;)
     
  7. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Ben je alleenstaand? Zo ja, dan had ze er wat beter bij na kunnen denken. Zo niet kan je man / vriend toch lekker met de jongens gaan spelen?
     
  8. Tja.. Ik ben ook zo, ik zou ook geen nee kunnen zeggen. Maar goed, ik vind dan ook dat je niet (in mijn geval) een half jaar van anderen kunt verwachten dat ze wel jouw kind steeds opvangen, maar jij nooit iets terugdoet als het bij hen een keer nodig is..
     
  9. Hope86

    Hope86 Actief lid

    3 okt 2012
    233
    5
    18
    Vrouw
    Flevoland
    Neem contact met haar op dat je er bij nader inzien toch vanaf moet zien. Leg uit dat je bekkeninstabiliteit niet mee werkt op het moment en dat het nu helaas even te zwaar voor je is om er nog een kleintje bij te hebben. Ik neem aan dat zij daar alle begrip voor heeft. Ze moet van haar probleem niet jouw probleem maken natuurlijk.

    Hier ook bekkeninstabiliteit en regelmatig een klein neefje van 2 over de vloer om op te passen. Dat ging al bijna niet. Nu ik ook ernstige nierstuwing er bij heb gekregen en continue heel vele pijn heb met nog heftigere aanvallen wordt er hier helemaal niet meer opgepast. Ook omdat ik meteen naar het ziekenhuis moet als de aanval te heftig wordt. Gelukkig is daar begrip voor. (Al wordt het toch soms nog gevraagd). Maar een 'nee dat gaat niet nu' voldoet dan.

    Zoals ik al zei.. Iemand moet van zijn probleem niet jouw probleem maken.. Als iemand even zijn kindje kwijt moet (om welke reden dan ook) dan is dat hun probleem hard gezegt. Daar moet jij niet voor krom moeten liggen, of slapeloze nachten hebben door de pijn die je daarna zult hebben. Al begrijp ik je helemaal hoor! Ik vond het ook heel lastig om nee te zeggen.. Denk aan jezelf hoor meid! Nu ben jij en je baby even het belangrijkst.
     
  10. All Mine

    All Mine Bekend lid

    22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Wat is dat toch dat je tegenwoordig al niet meer eerlijk iets kunt zeggen tegen een vriendin!??

    Ik zou het gewoon zeg van; joh ik had er niet bij nagedacht, maar ik ga het echt niet trekken. De pijn is niet te harden, en mijn energie heb ik nodig om het de laatste weken vol te houden.

    Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?
     
  11. All Mine

    All Mine Bekend lid

    22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Oh ja en als je haar graag iets terug wil doen als bedankje, kook een lekkere maaltijd ofzo!
     
  12. Hope86

    Hope86 Actief lid

    3 okt 2012
    233
    5
    18
    Vrouw
    Flevoland
    dat het haar probleem is bedoel ik natuurlijk niet vervelend.. Ze heeft je gewoon netjes gevraagd op te passen, en jij zei ja. Ze zal nu alleen eventjes iemand anders moeten regelen, het is nu natuurlijk niet jouw taak om nu alles in het werk te stellen om toch op haar kind te kunnen passen. Als in: je man of anderen inzetten of jezelf tot op het bot afpeigeren.
     
  13. Nati

    Nati Niet meer actief

    Kun je niet iets regelen dat iemand bij je is dat weekend om te helpen? Je man/vriend/moeder/vriendin of zo?

    Nu zit je vriendin een keer omhoog en heeft ze hulp nodig. Als het kan zou ik daar iets voor regelen en alleen als het gewoon echt niet kan zou ik het niet doen.
    Maar je hebt al ja gezegd, dus om er nu nog onderuit te komen zou ik persoonlijk niet gauw proberen. Dat is dan echt niet leuk voor je vriendin.
     
  14. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.505
    873
    113
    Als je een man hebt of vriend die gewoon thuis is kan hij toch even met de boys op stap/in de gaten houden? Vermoed dat je vriendin ook zo gedacht heeft..

    En anders even bellen en zeggen dat het niet gaat..
     
  15. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou kijken of je iemand kan vinden die dan bij je kan blijven en de jongens? Maar verder hoef je toch niet zoveel te doen? Wanneer ze samen spelen hoef je toch niet constant achter ze aan ofzo?
     
  16. Elea

    Elea Fanatiek lid

    17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland

    Dit dus. Waarom zou je niet een keer wat terug kunnen doen, zeker als je partner er ook gewoon is (ik ga er dan ook even vanuit dat je een partner hebt) . Haar hulp helpt hem ook. Misschien zal het even vermoeiend zijn, maar als ze samen spelen heb je er toch niet zo veel werk aan. Hij blijft geen dagenlang toch. Ik zou nooit nee zeggen iig, maar heb dan ook veel vriendinnen ;)
     
  17. allwoman

    allwoman VIP lid

    29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Soms heb je juist minder omkijken naar je kind als die iemand te spelen heeft, tenminste, dat is mijn ervaring.
    Idd misschien partner (als die er is) vragen wat mee te helpen, ben je alleen ? Dan zou je kunnen kijken hoe het gaat? Als het niet gaat haar bellen, van te voren even overleggen, misschien valt het mee met de drukte?
     
  18. El1983

    El1983 Fanatiek lid

    19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Dit dus, en het word het weekend super mooi weer (tenminste dat zeggen ze) dus ze kunnen naar buiten, de kinderen houden zich zelf wel bezig met elkaar.
    Als je echt er alleen voor staat, zou ik het toch uitleggen aan je vriendin dat je het niet aankan.
    Een echt vriendin begrijpt dat ;)
     
  19. chipje

    chipje Bekend lid

    11 mrt 2013
    655
    10
    18
    hoi meiden

    mijn vriend zit momenteel in belgie voor werk en is pas volgende week weer thuis.
    het is echt een schat van een meid en doen voor elkaar echt heel veel.
    haar zoontje is ook een schat en een makkelijk kind.
    alleen lukt t me bijna niet meer om op te staan.
    de dagelijkse normale taken is bijna niet meer te doen! even wat drinken pakken kost me al veel moeite:(
    en tuurlijk heb ik ja gezegd maar achteraf denk ik van huh hoe heb ik ja kunnen zeggen!
    maar ik denk dat ik mijn moeder vraag om te komen zodat de kids toch even lekker kunnen spelen.
     
  20. chipje

    chipje Bekend lid

    11 mrt 2013
    655
    10
    18
    mijn zoontje heeft adhd en ben constant in de weer met hem nornaal geen probleem want het is gewoon een heerlijk druk gezellig kind alleen nu is dat even niet meer te doen.
    en als ze samen zijn is het helemaal feest!
     

Deel Deze Pagina